Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Temmuz 18, 2005

Krokanlı pasta mı dedin anneciğim...

(15 Haziran 2003, Açık Site yazılarımdan. Yazılarımın içine veya ardına yemek tarifleri de ekliyordum veya başka bir sürü ilginç notlar. Neyse, onlari da artik Kedili Mutfaklar içine sokmaya çalışacağım. Piano piano! O zaman bir 'digital camera' sahibi değildim ne yazık ki.)

Aaaa, yeni keşif. Türkçe karakterler bende pekâlâ çıkıyor... Ya sizde?


Annem bende. “Krokan istedi canım,” dedi. Girdik mutfağa yaptık. Siz de yapın. İki bardak şeker, bir bardak tuzsuz şamfıstık. Teflon tava tereyağla sıvandı, şeker ve fıstıklar orta ateşte sürekli karıştırılarak karamel yapıldı. Karamelin olduğu renginin karamel olmasıyla anlaşıldı. Sonra da tezgahım taş olmadığı için, yine hafiften yağla sıvazlanan tepsiye yayıldı. Donunca da çıtır çıtır kırıp yedik.

Sonra tabii çok arttı. Annem de bana, “Krokanlı pasta yaparsın,” dedi. Krokanı siz de pastada kullanmak isterseniz eğer, annem sadece sizler için devam ediyor.

Bir koşu gidip pastaneden beze alın. Kalıp diye seçtiğiniz neyse, içini folyo veya streçle döşeyin. Bezeleri ezer gibi yayın dibine. Krem şantiye içine bir iki kaşık nescafe katıp karıştırın. Bezelerin üzerine yayın. Krokanları dövüp nescafeli şantiyenin üzerine, ve de kaç kat olacaksa devam edin malzemeyi üst üste sermeye. Dolapta toparlasın kendini. Sırtını çevirip dibindeki kağıttan kurtarın ve belki biraz da süsleyin. Yemek davetlerinde de olur gibime geliyor, yanında konyağı kahvesi, of of oooof.

4 Comments:

  • ilk comentos benden olsun dedim canimcigim. yerim ben o kedilerini! mutfaktazen'den linkiniz hazir hanfendi! yakinda ilk ziyaretçilerini kabul etmeye baslarsin. çok lokumlar çooook! hayirli ugurlu olsun. sanal manal da olsa kutlama helvasini gönderiyorum. (zihinsel diyelim daha dogrusu)
    tijen

    By Blogger Tijen, at 18 Temmuz 2005 21:26  

  • ilk comentos benden olsun dedim canimcigim. yerim ben o kedilerini! mutfaktazen'den linkiniz hazir hanfendi! yakinda ilk ziyaretçilerini kabul etmeye baslarsin. çok lokumlar çooook! hayirli ugurlu olsun. sanal manal da olsa kutlama helvasini gönderiyorum. (zihinsel diyelim daha dogrusu)
    tijen

    By Blogger Tijen, at 18 Temmuz 2005 21:26  

  • Haydi bakalim, bir kesif daha. Commentlere yanit nasil oluyor bakiyoruz simdi!
    Blog'uma hayirli helvasini gonderen ve linkini veren Tijen'cigime tesekkur ederiz ucumuz de, Kimsecik Cancan ve Oya.

    By Blogger Oya Kayacan, at 18 Temmuz 2005 23:05  

  • ay pardon sekerim, diger yazina bir 'sen simdi...' bilmisligi yaptim. affola! bakiniz diger yaziniz.
    cancan'a ve kimsecik'e selam ederiz.
    tijen

    By Blogger Tijen, at 19 Temmuz 2005 20:21  

Yorum Gönder

<< Home