Kedili Mutfaklar

Perşembe, Ağustos 10, 2006

Bulgurlu şeylerden biri


Her yere girmesi, her yere yakıştırdığım içindir. Seviyorum işte... 'Dolapta kalan, artan ne varsa yemeği' yine bulgurluydu. İncecik sap pırasalar, taaa geçen senenin kurutulmuş yeşil fasulyelerinden, kereviz sapları, bir kutu mısır ve de bulgur bir araya gelince bu yemek oldu. Sebzeler önce iri iri doğranıp hafifçe çevrildi, sızmada tabii. Sonra kapağı kapatılıp kendi halinde pişmeye bırakıldı. Tuz biber gereksinimleri halledildi, sıcak su, mısır taneleri ve az bulgur katıp üç beş dakika pişip, bir limon suyuyla demlendi. Altı kapanınca da yeşillik attım içine, görsellik gerek ya, malûm. Sıcak yediğimde suluca, soğuk yendiğinde suyunu çekmiş enfes bir salatamsıydı.

2 Comments:

  • bulgur cok saglikli. Princ yerine bulgur yemekte kesinlikle fayda var derim.
    Ben dolabi acinda su anda karsimda duran tek sey bir kap yogurt ve bir kac top kasar :)

    By Blogger ubp, at 10 Ağustos 2006 17:01  

  • Benim evime gelen arkadaşlarım hep supermarket gibi burası der. Ama doğru olan senin yaptığın galiba ubp, yiyeceğin kadar almak. Bulgur konusunda aynı düşünüyoruz. Canım esaslı bir pirinç pilavı çekmedikçe bulgur kullanıyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 10 Ağustos 2006 19:43  

Yorum Gönder

<< Home