Kedili Mutfaklar

Cuma, Ağustos 04, 2006

Bir zamanlar maziye bak...

Passive’e gittim, Attilâ İlhan’ın Pia’sıyla karşılaştım az önce...

www.dunyaneki.blogspot.com


Pasaportsuz denen yerde o sevdiğim adam geldi aklıma. ...sevdiklerimden bir adam. Düşünebilen bir adam olduğu için suçluydu. Düşünebilen bir suçlu olduğu için pasaportsuzdu. Çok sık seyahat ederdim, o bakardı arkamdan. Bunlar geldi, geçiverdi işte içimden. Ona yazdığım şiiri çıkarsam dedim ortaya, siz de okusanız.


küçücüktük büyüdük

ikiye katlardık önce
sonra dörde altıya filan
kayıklar yapardık kağıttan.
pır pır yüzerlerdi
sınırsız kuşlar gibi
dağlarda denizlerde
kolyoz adasından akdoğan yuvasına
sınırsız...

büyüdük maskara olduk
umulmadık hokkabazlıklarla
pasaportsuz.

boğaz’ın en erken saatinde
balıkçılar teker tüker dönerken,
bir çay
bir poğaça tazesinden
yerken sevgilim,
katlayıp kayıklarımızı ceplerimize
o liman senin, bu liman benim...

yakalanırsak döverler mi
ne dersin?

Oya ‘84

8 Comments:

  • Cook Güzel.)))

    By Blogger ERDIL, at 4 Ağustos 2006 12:26  

  • "hayal alemi , yaratılmış dünya ile ruhani alem arasında bir ara dünyadır..her iki taraf arasında , her iki tarafında niteliklerine sahip bir ara gerçekliktir"..ve biz bu yüzden burada pasaportsuz kimliksiz dolaşırız başka da yurdumuz yoktur belki

    By Blogger passive, at 4 Ağustos 2006 13:11  

  • Size göre değil mi sevgili Erdil Bey? Anılara sahip çıkmak bizim yaşlarda olmayı mı gerektiriyor?

    Dur Passive dur bir dakika. Yaratılmış dünya ile ruhani alem nereleri? İkisi de aynı kapıya çıkmıyor mu? İnsanın hayalleriyle yarattığı dünyası onun ruh halini taşımıyor mu zaten? Bilmediğim başka bir ruhani alem mi var? Tırnak içine aldığına göre kimin sözüdür bu? Vallahi kusura bakma Passive'ciğim, benim derdim gücüm bu dünya ile, ruhani falan kesin anlamıyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 4 Ağustos 2006 19:18  

  • aslında bu sözü şöyle de söyleyebiliriz: görüntülerden ibaret dünya ile göremediklerimiz ; bilemediklerimiz arasındaki bir ara dünya , hayal dünyası.
    William Chittick, Varolmanın Boyutları adlı kitabında bu konudan bahsediyordu.."hayal insanın ruhuna gizlenmiş üstün bir güçtür" der bir de..
    hayaller, görüntülerden ve kesinliklerden daha güzel değil midir ?

    By Blogger passive, at 5 Ağustos 2006 08:56  

  • Passive içimi ferahlattın. Ruhlar falan deyince şaşırıp kalırım ben böyle.
    Hayaller görüntülerden güzeldir derken, çirkinlikler olmasaydı güzellikleri nasıl hayal edebilirdik diye düşünmek de gerek. En keyifli hayallerimin ortasına saplanan zehir gibi düşüncelere atfen söylüyorum bunu da. Kitaplar ne der bilmem.

    By Blogger Oya Kayacan, at 5 Ağustos 2006 10:32  

  • Met cezir Kirpi'ciğim, bekleyeceksin kenara çekilip.

    By Blogger Oya Kayacan, at 5 Ağustos 2006 11:51  

  • Şiire çok isti'dat var bu dizelerde, niye istidbar ettin ki? Devamı gelmeli bunun.

    By Blogger Birsen Şahin, at 12 Kasım 2006 02:52  

  • Dikkatsizliğim için özür dilerim, "isti'dad olmalıydı

    By Blogger Birsen Şahin, at 12 Kasım 2006 02:53  

Yorum Gönder

<< Home