Kedili Mutfaklar

Pazar, Ağustos 13, 2006

Çikolatalı böğürtlen

Neler oluyor orada 2

Neymiş bakalım o icatlar? Bu sabah yaptığım çikolatalı böğürtlen dün geceden rüyama girdi. Ben o yarım kilocuğu yarım kilo şekerle birlikte bırakmıştım tencerede dünden beri.


Gecenin bir vakti baktım tencere zıplıyor, hopluyor, çakkıdı çakkıdı vaziyetleri. Beni sorarsanız daha ağır daha şuh takılıyorum, Rita Hayworth yaklaşık hallerimdeyim diyelim. Saçlarım kıpkırmızı ve omuzlarıma iri dalgalarla inmekte. Dudaklarımı, bordo kalemle çizdiğim ince kıvrımlı çerçeve içinde kırmızı rujla çapkın kadın şekline getirmişim.

That Night in Rio’da yani Rio’da o gece, “A çiki çik buuum çik buuum okunur,... Chica Chica Boom Chic Boom yazılır,... elde kadeh vardır,... dansetmekteyim.

Ama Rio benim mutfağımmış da sanki, böğürtlen kokuları çikolata kokularına karışıyormuş da... İşte öyle uyandım.

----------

Şekerle koyun koyuna yatmacasına da olsa bütün gece, hiç mi hiç sulanmamış böğürtlenlerim. Üstünü örtene, biraz da geçene kadar sulandıralım o zaman şekerli meyveleri. Açtım altını, orta ateş... Köpürmüyor da... Kaynadı öylece kendi halinde.

O ara ben, rüyama karışan o dahice girişimi gerçekleştirmek üzere, %85 kakaolu Lindt çikolatanın tamamını bain marie halinde erittim.



Kıvamını bulmuş böğürtlenlerimi önce yarım limonla kestirdim, bir iki dakika sonra da erimiş çikolatayı katarken altını kapattım.

Bu bir garip lezzet.

Bu gece de rüyama girer mi?

Rahmetli Rita Hayworth da beğenir yer mi?

5 Comments:

  • Ancak iki partide okudum.Nedenmi ? Icerden bir paket cukulata almaya gittimde ondan.Oya kardes bu konuda biraz fazla yaz vallahi bir numarali okuyucun ben olurum.
    Eline saglik.Simdi bir asagi yaziya.
    Rita H.Ne derseniz deyin güzel kadindi.
    Ellerine saglik.

    By Blogger ERDIL, at 13 Ağustos 2006 20:33  

  • Oyacığım,diğerlerinin tadını tahmin ediyorum da böğürtlenli çikolatayı merak ediyorum.(Dikkatini çekti mi? Ben 'böğürtlenli çikolata' demişim.Sen 'çikolatalı böğürtlen'....

    Teşekkürler,z.yağlı patlıcan için yazdığın yorum gözümden kaçmadı.

    By Blogger munevver, at 13 Ağustos 2006 22:19  

  • Erdil Bey, yukarıda meyveler bedava iş votkaya kaldı demişsiniz. Şu bedava meyvelere şeker alıp bu nefis reçelleri de yapıverin. Rita Hayworth derseniz benim dünya güzelimdir. Her devrin kadını güzelliğindedir. Malum o zamanın artistlerinden pek çoğu şimdinin güzellik anlayışına hiç uymaz. Rita öyle mi ya?

    Münevver o işin inceliği şu:-)) Hangi malzeme azsa o ilk kelime olarak kullanılıyor. Senin dediğin olursa ticari çikolatalar gibi fındıklı, fıstıklı veya böğürtlenli olabilir. Benim yaptığımın böğürtleni çok olduğundandır çikolatalı böğürtlen olması.
    Zeytinyağlı patlıcana gelince, tek kelimeyle müthiş. Herkese anlatıyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 14 Ağustos 2006 09:31  

  • Excellent, love it! »

    By Anonymous Adsız, at 6 Mart 2007 16:26  

  • By Anonymous Adsız, at 23 Nisan 2007 22:14  

Yorum Gönder

<< Home