Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Ağustos 15, 2005

Brezilyalım


Bana bu saksı güzelliği veren arkadaşım eli yeşillerdendir. Bir süre de komşu komşu yaşadığımızdan, ondan hayli çiçek kültürü aldım doğrusu. Bu bitkiyi de getirdiğinde Brezilya menekşesi demişti. Ben de "Olsa olsa Brezilya borusu olur," diye gülmüştüm. Menekşeyi andıran tek yanı yapraklarının tüylü olması, ama kocaman kocamanlar , dört beş menekşe yaprağı eder bir tanesi. Geçen yıl Kuzguncuk bostanındaki çiçekçimde mor, lila, kırmızı, pembe gibi renklerini ve de www.mutfaktazen.blogspot.com 'da Tijen'in görüntülediği gibi katmerlilerini de görmüştüm. Kış aylarında tamamen kayboluyor. Yanılıp atmamak gerek çünkü baharla birlikte toprak yeniden hareketleniyor, sonra gelsin yapraklar gitsin çiçekler. Soğanlı bir aile de değil anladığım kadarıyla, yani dipten yavrulama hareketi falan olmadı henüz dört yıllık beraberliğimizde! Ben ona kısaca Brezilyalım diyorum.


Malûm, kedili evlerde çiçek problemi olur her zaman. Hele kırıldığında süt akıtan bitkiler çok zararlıdır kediciklerimiz için. Ben ev içinde, yenilebilen mutfak bitkilerimi tutuyorum sadece. Bir de menekşeler, Afrikalısı, Brezilyalısı... Yanına yanaşsalar, koklayıp sürtünseler bile, fazla bulaşmıyorlar bu bitkilere nedense.

(Sadece kokluyorum işte, yaprakların tadı hiç hoşuma gitmediği için ısırmıyorum.)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home