Kedili Mutfaklar

Pazar, Ocak 08, 2006

Ekolu biber sosu


Kırmızı biberler hormonlu lu lu lu lu...... Folyo kanserojen jen jen jen jen. Yazmamda bir yanlış yokkkkkkk, sadece ekolu lu lu lu lu.

Biliyorum yani, yaptığım çok yanlış. Neyleyeyim ki can bu, çekti. Aldım şişman etli kıpkırmızı ve de koskocaman biberleri işte. Tuttum torbanın ucundan getirdim eve.

N’apiiiim diye düşündüm şöyle bir. Derkeeen, serdim köz aletimin içine folyoyu. Sermesem olmaz, altından akan sulardan ocak mocak hakgetire sonradan, temizlenmez vallahi. Cillit Bang bile başaramaz köz pisliğini temizlemeyi.



Başladım beş biberimi közlemeye. Bir de kocabaş / koca baş sarmısağı dişlere ayırıp attım köze. Sarmısak dişleri çabuk pişip karalar bağlar, acılaşır hemen. Amman, yangından ilk kurtarılacaklar hanesine yazın. Kabuklarını ayırıp atın karıştırıcıya. Biberler de olacak arkadan ağır aksak. Altını çok açmadan, ki fazla kömür etmeden çıksın kabukları. Onları da çekirdeklerinden, saplarından ayırıp ve de kabuklarından sıyırıp atıyoruz sarmısakların yanına. İki tutam tuz ve bızzztttttt. Sonrasında sızma ile karıştırıyoruz.

Bir çeşit sos işte. Biz bonfile yanında yedik, pek beğendik.

Derken aklıma Şirinceli Candan kardeşimin hizip grubuna tattırdığı sos geldi. O çok daha güzeldi. Bir kere güneşte yapılmıştı. İçine patlıcan ve ceviz katılmıştı.

İstanbul güneşini bekleyene kadar, bir de patlıcan közlesek şu benim alette. Karıştırıcıda cevizle birlikte bızzzlasak hepsini. Müthiş olur.

Olmalı, olacak...

Cak cak cak cakkkk!


Yazarın notları şöyle: Siz közlemeyi nasıl biliyorsanız öyle yapın. Teflon tavada yapan var, fırında, küçük ocaklar üzerinde yapan var. Mangalda olanın lezzeti değişilmez tabii. Ancaaaak, ekolu anlatıma devam etmek istersek eğer... Teflon, kömür, aygazvari gazlarla doğrudan temas filannnn, hepsi sakıncalı. Sakıncasız yaşama şekli mi kaldı?

Bir de bilmek istediğim bu işleri güneş enerjisinden faydalanarak sağlıklı bir biçimde yapanlar hangi vesilelerle rahatsızlanırlar?

Ve deee, ve de az önce panpepatomu başarılı bir şekilde yapıp edip afiyetle yemekte olan Candan'a dedim ki, "Yaz bana şu senin güneşli tarifini, koyalım icabında sayfamıza, güneşsiz haliyle." Şirince'den cevap bekliyorum.

1 Comments:

Yorum Gönder

<< Home