Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Nisan 29, 2006

Patlıcan sos



Şirinceli güzel kızım Candan elinden tattığım bir patlıcan sosu var. Sonradan da yana yakıla tarifini istemiştim. Gönderdi sağolsun. Bugün ara tara tarif yok meydanda. Kalakaldım elimde iki bostan patlıcanı ve kafamda nasıl yapılacağına dair bir miktar fikirle. Geçtiğimiz hafta güneşli güzel bir Bebek gezisinde edindiğim Laleli zeytinyağlarım da bana bakıyorlardı öylece. Hepsi beş tane*, mandalina, sarmısak, bergamut, rosemary ve defne. Defnelisinden bu sosta kullandım, çok yakıştı.

Kürşat'ın domates kuruları, kavanozda sızmada bekliyorlar...

E ben daha ne bekliyorum peki?

Patlıcanları tamamen soyup kuşbaşı doğradım. Kuru domateslerden aşağı yukarı onbeş parça, iki orta boy soğan ve altı diş sarmısakla birlikte vurdum** ocağa. Önce aromasız sızmada pişirip yumuşattım, kapağı sıkıca kapalı olarak. Sonradan biraz sıcak su, bir kaşık halis Urfa'nın acı biber salçası, deniz tuzu ve defneli Laleli ekleyip iyice ezerek karıştırdım. Suyunu çekene kadar kaldı ocakta, kısık ateşte.

Ne oldu? Enfes oldu. Çok amaçlı patlıcan sosu oldu!

Kıtıra doğru kızarmış ekmeklere sür sür ye.

Güzel bir al dente makarna haşla; tavaya aldığın sos içinde bir döndür, sofradan zeytini de eksik etme bu sosla yerken makarnayı. Kürşat'ın zeytin kavanozu da bu yüzden bakıyor size fotoğrafın içinden. Mini mini lezzet küpü zeytinciklerle bu sos, işte muhteşem bir tabak makarna.

Haşlanmış veya kızarmış patates yanında ne güzel olur.

Başka?

*Laleli Bebek Mağazası, minik aromalı zeytinyağlarını dördü bir arada 30 liraya satıyor. Tek tek alınınca 10'ar lira.

**Neden kullanmıyorum ben bu güzel sözcüğü yemek anlatırken? Eski tabirdir 'yemeği ocağa vurmak', öyle çok duyardım ki.

11 Comments:

  • Cok nefis,cook.Patlican var,sarimsak var,zeytin var,daha ne olsun?
    Afiyet olsun ;)
    Ben de portakallisini almistim bu yaglarin enfesti, gercekten de.

    By Blogger Isil Simsek, at 29 Nisan 2006 17:47  

  • Öyle cok var ki kullanilmayan sözcük ve aslinda tam denmek istendigini anlatan...arada geliveriyor insanin aklina, cagrisimlar yaratiyor eski günlere.
    Afiyet, seker olsun patlicanlar harika.

    By Blogger tata, at 30 Nisan 2006 13:30  

  • Yağlar çok güzel, evet Işıl'cığım. Marketlerden tek tek alırken birden bir sürü aromalısını toplayıp geliverdim işte eve.

    İyi olmuş bak Erva, ara sıra da bir işe yaramalıyım yani, değil mi?

    Hem onları bulmalı, hem de yenilerini yaratmalı Tata... Türkçe aslında müthiş zengin. Daha da zenginleştirilmeli.

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Nisan 2006 18:52  

  • Geldim yine iştahım kabardı; patlıcan ezme, Keçi peyniri, kuru domates...
    Bak yine rakı canımı çektirttin ya :)

    By Blogger kuzine, at 30 Nisan 2006 20:31  

  • Oya, acip acip fotografa bakiyorum, bayildim. Sos da harika gorunuyor, lezzetine de suphe yok.
    Ben arada bir soylerim o "yemegi vurdum" lafini, hatta esim "Cok sert vurmasaydin" :) der bu sozume karsilik, guleriz birlikte. Keyifle takip ediyorum blogunu.
    Sevgiyle.

    By Blogger Defne, at 1 Mayıs 2006 02:26  

  • Rakını nereye göndereyim Kuzen?

    İpek'çiğim, bak sen de patlıcan salatası demişsin buna. Dün yiyen bir arkadaşım da öyle dedi. Yanında sarmısaklı yoğurt da yedik, süzme.

    Ben de seni keşfettim bugün sevgili Defne, çok lezzetli keyifli işler yapıyorsun. Hoşgeldin, gerçi geleli birkaç ay olmuş ama daha önceleri nerelerdeydin?

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Mayıs 2006 10:00  

  • Ellerine saglik Oya'cigim..
    Patlicanin boylesi ne lezzetli olmustur tahmin edebiliyorum. yaz patlicanlariyla deneyecegim mutlaka..

    By Blogger Hanife, at 1 Mayıs 2006 18:47  

  • öyle güzel anlatmışsınız ki. nefis bir lezzet olmalı. Kurutulmuş domatesi sızma yağda bekletmeyi denememiştim. onu da hemen deneyeyim.
    elinize sağlık...

    By Blogger Hülya YILMAZ, at 1 Mayıs 2006 22:57  

  • Patlıcanı çok özledim sevgili Hanife, artık yazlık kışlık dinlemiyorum vallahi.

    Hülya'cığım, bir diş sarmısak, bir dal biberiye falan da katabilirsin içine.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Mayıs 2006 13:22  

  • Oya'cigim,
    Buradaki patlicanlarin teki 1 kilodan fazla gelir. Daha ufaklari var ama kilosu 10 dolar neredeyse, etden pahali:) Yoksa oranin patlicanlarini ben cig bile yerim vallahi..
    Yeniden ellerine saglik..

    By Blogger Hanife, at 3 Mayıs 2006 02:25  

  • Çengelli kavanozun kapağının lastiği bozulunca ne yapacaksın? Benimki bozuldu, nereden edinebileceğimi bilmiyorum.

    By Blogger Birsen Şahin, at 11 Kasım 2006 23:16  

Yorum Gönder

<< Home