Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Eylül 20, 2006

Yoğurtlu havuç ezme


En kolayından meze işte. Yapılışında bir iki teferruat var o kadar. Havuçları bildiğiniz gibi haşlamaya başlayın önce tuzlu su içinde, teflon tencerede olsun ama. Suyunu çeksin iyice, o arada da yumuşayıp pişmiş olsunlar. Tahta kaşıkla evire çevire kızartırmış gibi yapın sonra ama sakın dibini tuttururmuş gibi değil. İkisinin arasında kıl payı var çünkü... Bu haliyle havuç kestane gibi lezzetlenir. Henüz sıcakken sızmayı katarak ezin havuçları, dişe gelir gibi irice.



Derken de sarmısak ilave edilecek istendiği kadar, incecikten dereotu, kıvamınca da süzme yoğurt.

Ancak bu kadar tadı yerli yerinde bir yoğurtlu havuç olabilir.

Bir de şu yoğurt patlayıp fotoğraflarımın keyfini bozmasa. Nasıl çekiliyor yoğurtlu resimler sahi? İlle de gün ışığında mı?


13 Comments:

  • Bu sabah kahvaltımı eksik yaptım sanırım; gördüğüm her yemeğe sulanıyorum biraz önce Nane ve Limon Münevver'in hamsilerine de fena sulandım, burda ki yoğurtlu havuçları da fena canım istedi, ellerine sağlık.

    Not:Yazmayınca meraklanıyorum,
    (Bekliyorum hamsi turşusu tarifini)

    By Blogger kuzine, at 20 Eylül 2006 10:39  

  • Sn Oya hanim önce ellerine saglik diyecegim.Önümüz Ramazan bu bir ay icersinde Erdil'in günlügü ile Bahcesine bir ay tatile sokmak istiyorum.Onun yerine Ramazan ile ilgili bir ayligina bir blog acma düsüncesindeyim.Bu ancak sizlerin katkisi ile olabilir.Böyle bir sayfa acildigi zaman Ramazan sohbetlerine,Eski Ramazan lar ve bu gün adi altinda.O güzel yemek tarifleri ile katilirmisiniz.Eger evet katilirim diyecek olursaniz size giris kodlarini gönderecegim.Caniniz istedigi gibi bu sayfaya yazi yazabilirsiniz.
    Tesekkür ederim.
    Saygilarla.

    By Blogger ERDIL, at 20 Eylül 2006 12:42  

  • Bu annemin yaptığı ve ailece en sevdiğimiz mezedir. Hatta tarifini aldığımız teyzenin adı ile anılır evde. x teyzenin mezesinden yapsana anne deriz. Çok lezzetlidir. Zaten bi şeyin içine sarmısank ve yoğurt girince allahın emri leziz oluyor.Ellerinize sağlık.

    By Blogger cenebaz, at 20 Eylül 2006 12:59  

  • Kuzeeeen kıyamam sana, hamsi üstüne yoğurtlu havuç çektiğine göre için sen açsın bayağı yahu...

    ----------

    Mine'si afiyetler olsun. Kedili Mutfaklar iyidir.

    ----------

    Erdil Bey yedeğin yedeğinde durursam neden olmasın. Pek öyle Ramazan Muhabbeti çapım yok doğrusunu isterseniz.

    ----------

    X Teyze'ye ve annene hürmetler ederim Çenebaz, demek onlar da havuç yakma işini biliyormuş haaa...

    By Blogger Oya Kayacan, at 20 Eylül 2006 14:03  

  • Ben havuclari haslamadan yagda cevirip uzerine yogurt eklerdim. Bir de senin gibi deneyeyim. Flasi kapatirsan daha iyi sonuc alabilirsin. Tabii odanin aydinlik olmasinda fayda var.

    By Blogger ycurl, at 20 Eylül 2006 18:09  

  • oyacım..allahtan şimdi bir şeyler yedik de...bunları okurken de izlerken de acı çekmiyorum..
    hani bilim adamları demiş ye alışverişe tok karnına çıkın diye..
    tersi de..kedili mutfaklara aç gitmeyin !!!

    By Blogger birisinin yeri, at 20 Eylül 2006 19:23  

  • Oya'cım ben de havuçları rendeleyip çok az yağda kavurup sarımsaklı yoğrt ile karıştırır ve maydanozla süslerim. Bizim aile çevresinde de çok sevilir. Ama böyle haşlayarak denememiştim. Artık kış geliyor, bolca havuç yemeliyiz, ben de bu yöntemi deneyeyim.
    eline sağlık.

    By Blogger Hülya YILMAZ, at 20 Eylül 2006 21:45  

  • Sevgili Oya,bu ezmeyi bizim oğlanlar ekmeğin üstüne sürüp,sürüp yerler.Ben de Hülya gibi yapıyordum.Bazen biraz da cevizle..Haşlayarak ve kestane gibi....güzel olmalı.

    By Blogger munevver, at 21 Eylül 2006 08:30  

  • Öylesi de çok güzeldir Curly'ciğim. Ben yağı ne kadar az kızdırsam / pişirsem o kadar seviniyorum. Ama annemin kızartma havuç veya kabakla yaptığı yoğurtluları da yalamadan yutardım.

    ----------

    Baver'ciğim senin fotoğraf ölçülerine göre hiç açlıktan acı çekmiş bir durum çıkmıyor ortaya. Sen de az lezzetçi değilsin, görülen odur ki...

    ----------

    Eveeeet Hülya, kış-havuç-ucuz-lezzetli... Hepsi bir arada. Bol limon ve maydanozlu salatası hele, sızma gezdirilmiş üzerine.

    ----------

    Senin oğlanlar gibi yapan biri daha var Münevver 8-)) Bu kestane gibi tabiri, havuçlar da lezzetliyse eğer gerçekten geçerli.

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Eylül 2006 09:16  

  • Oya Ablacığım ellerine sağlık.Belki kolay ama bence en güzel mezelerden.Ben çok severim.
    Sevgiler

    By Blogger Burcu Özdoğan, at 21 Eylül 2006 09:43  

  • Annoya'cığım, karanlık ortamda flaş kullanmak zorundaysan sana küçük bir hile öğreteyim. Flaşın önüne iki kat kadar peçete tut fotoğrafı çekerken. Bu flaş patlamasını büyük ölçüde engelliyor.

    By Blogger Doruk, at 21 Eylül 2006 11:42  

  • Sevgili Oya'cığım,
    Hepimiz havucu yoğurtlu sarımsaklı yaparız artık klasikleşmiştir bu.Tatlım benim ama senin yaptığın şeklini hiç yapmamıştım ne yalan atayım burdan.Bence super bişey bu ellerine sağlık,tam meze hemde sakal oynatmayanından.))(hani öyle derler ya,ağzına atınca fazla çiğnemeden yutarsın,yorulmazsın çiğneyip ezicem diye.bizim tarafın sözlerindendir.) Oya'cığım sen tek kelime harikasın canlar canısın.Teşekkürler bizlerle paylaştığın için..

    Sevgilerimi gönderiyorum..

    By Blogger Damak Tadı, at 22 Eylül 2006 09:58  

  • Benden dde sana sevgiler Burcukuşu'm.

    Yaşa yahu Burcu, şu peçete işi yani, nerden de aklınız erer böyle işlere!!! Deneyeceğim sağol...

    Damak Tadı, sofralarımızı paylaşmasak da gönüllerimiz bir.....

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Eylül 2006 10:54  

Yorum Gönder

<< Home