Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Eylül 02, 2006

Fındıklı mındıklı, ballı acılı domates tatlısı

Arnavut acılı domates reçellerimi yapıp yedirdiğim herkese beğendirmiştim. Bugün yapacağım domates tatlımı beğendirmekle kalmayıp keyiften çığlıklar attıracağım gibi geliyor. Ainesi iştir kişinin, çok konuşmadan buyrun, işimize bakalım.


Mis gibi kokulu, dipdiri, kıpkırmızı midi domateslerden ondört adet. Dolu avuçlarla fındık, ceviz, tuzsuz badem, tuzsuz şamfıstık ve bir küçük boy kuru arnavut biberi; havanda dövülüp hazırlanacak.

Kimi bütün kalmış, kimi ezilmiş, kimi ufalanmış olacak. İstediğimiz de zaten bu. Yoksa yine bizim o bızzzzt aletine başvurur, hiç yorulmadan hallederdik işimizi. Bu işte, nurlardaki babacığım Nuri'nin çeyiziyle evimize girmiş olan tarihi pirinç havanımı kullanıyor olduğum için ayrıca sevinç çığlıkları atmaktayım...


Domateslere kapak kesip içlerini çay kaşığı ile çıkarıyorum ve çıkanların yerine, havanda dövülmüş ve dovülmemiş olan karışımdan dolduruyorum. Domateslerin dolma işlemi bitince çay kaşığı ile yavaş yavaş bal akıtıyorum üzerlerine. Kapakçıkların üstüne, domateslerin sapla birleştikleri noktalara birer karanfil saplıyorum. Şimdi de kapaklarını kapatıyoruz ve işimiz neredeyse bitiyor.


Hepsi tencereye dizildi, tenceremiz folyo ile sıkıca kapatıldı ve başka bir kabın içindeki kaynar suya oturtuldu. Evet, bain marie... Gidip gelip bakın, alttaki tencere susuz kalmasın, içindeki domatesler kendi buharında iyice pişsin.


Dayanılmaz bir lezzet.

Dövdüğümüz içten arta kalan kadar taneli ezmeyi bal kavanozunun içinde kalan balla karıştırdım.


Muz yeme girişimlerinizde size yardımcı olacağını umarım...

6 Comments:

  • Yarın al Doğu'yu gelin Finduklu Tariflerime... Ne dersin Mine'si?

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Eylül 2006 20:31  

  • Aman Allah'im bu ne kadar hos bir tarif. Yaraticisin o kadar Oya. Ben de finduk zamani icin rokayi kizartip, findik ekleyip pesto yapmak isterken güzel bir tarif diye düsünme aptalliginda buluyorum!

    By Blogger Dilek'ce, at 3 Eylül 2006 00:44  

  • Bacaksız'cım, kocaya selam, yerken kulaklarımı çınlatırsanız ben de 'afiyet olsuuuun' diye seslenirim buradan...

    Dilek saçmalama, bazı en basit tariflerle günü kurtarıyoruz, bazı misafirlerimizce en kabul görenler o basit buluşlarımız oluyor. Lütfen yap şu kızartılmış rokalı pestoyu. Müthiş bir fikir. Bakalım tadı ne olacak?

    By Blogger Oya Kayacan, at 3 Eylül 2006 08:58  

  • Oyacigim tarifini denedim bu sabah!(Az önce yayinladim.) Bazi hatalar yaptim, dikkatsizligime vermeli;) Fakat bu kadar dikkatsizlige ragmen güzel tarif güzel oldugunu gösterdi! Hani büyük ahcilarin gizli özel tarifleri olur ya ben sanki onlardan birine kavusmusum gibi;)

    By Blogger Dilek'ce, at 3 Eylül 2006 23:47  

  • Sevgili Dilek, gördüm harikasın, yorumuma yazmayı unuttum... Baharatlı tatlıya fesleğenli katkı güzel olmuştur mutlaka. Ben fesleğeni tatlıyla hiç kullanmadım galiba. Ama bu da acılı tatlı zaten 8-))

    By Blogger Oya Kayacan, at 4 Eylül 2006 09:15  

  • Bunlar bomba resmen Oya'cığım..Sadece burdan bakınmakla kalıyoruz yapamıyoruz da.Evde yapmaya kalksam anne beni evden atar ihtiyacın mı var diye.)

    İnan bayıldım bu tür şeylerin hastasıyım zaten,senin şu pratik yaratıcığına bayılıyorum inan,maşaallah sana..Teşekkürler Oya teşekkürler sana..Sevgiler..

    By Blogger Damak Tadı, at 19 Eylül 2006 13:30  

Yorum Gönder

<< Home