Kedili Mutfaklar

Pazar, Ağustos 27, 2006

Fındıklı kavun dondusu

Fındıklı kitabımızı kafama taktığımdan beri her ayağa kalkışımda mutfağa da uğrayıp üç beş fındık atıştırma hallerim oluştu. Bir şikayetim yok doğrusu. "Maşallah fıstık gibisin," diyenleri düzeltmeye çalışmanın dışında.

“Yooook değil, fındık gibi...”

Yazıdaki durumum bugün mutfağa girişlerimden herhangi biridir. Fındık yerken aynı zamanda kavun da kesmeyi başarmış biri olarak, planımı daha da ileri götürmeye karar vermiş halim.

Yine aletimiz bızzzzt başrolde. İçinde barındırdıkları, bir orta boy kavunun üçte biri, iki dolu avuç fındık, iki laymonata buzu*, 200 mg krema.

Bızzzzzt. Olanlar oldu işte. Şimdi derin dondurucuya girecek. Yine ayaklandıkça yanına uğranıp evire çevire karıştırılacak. Donup kalmayacak ama ağızda eriyecek gibi olunca, buyrun kaşıklayın.



Elde ettiğimiz bu muhteşem lezzeti daha lüks bir sunuma getirmek için, önce adını değiştireceksiniz. Dondu değil sorbet olacak. Sevdiğiniz tabağınıza incecikten kavun dilimleri döşeyecek, üzerine bir miktar sorbet şekilleyeceksiniz; tepesine de nane yaprakçıkları. Benim durumumda yaprak değil yaprakçık çünkü penceremin önünde minik yapraklı bir nane bahçem var. Daha da fındık sonra tabağın içine, atılacak...

Bu dondu / sorbet, kıtır kıtır fındık lezzeti, tatlı mayhoşluğu, kreması falan...; beş yıldızı cepte, üstünü bilmem.

*Laymonata buzu dediğimi de havada bırakacak değilim tabii.

http://kedilimutfaklar.blogspot.com/2006/07/naneli-laymonata.html#links

Şimdi elinizde laymonata buzu yok diye fındıklı kavun dondusundan vazgeçecek haliniz yok değil mi? Laym da mı yok?

Bızzzzt aletinize hemen şeker ve çekirdekleri çıkarılmış kabuklu limon ilave edin. Taze naneyi de buluverin artık.

Bızzzzzt, bııııııızzzzzzt. Oldu bilin.



Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

12 Comments:

  • Eline sağlık,cidden okurken buz gibi kaşıklamak istedim..yanarken buralarda..=)

    By Blogger Age35, at 27 Ağustos 2006 22:49  

  • mmm super fikir.. inanilmaz beceriklisiniz, blogunuza her girisimde hayran kaliyorum yaptiklariniza ve damak zevkinize...elleriniz dert gormesin:)

    By Anonymous Adsız, at 28 Ağustos 2006 00:05  

  • fındık yazımda değişiklik yapıp, gerekli güncellemelerimi yaptım bende..

    bir yardımım olursa seve seve çalışırım...

    By Blogger Onur, at 28 Ağustos 2006 03:13  

  • Age 35'ciğim hemen yap o zaman.

    Banu Paris'i o kadar çok şımartıyorsunuz ki, Kimsecik ve Cancan'dan protestolar gelmeye başladı! Düşün yani!!! Teşekkür ederim. Katılıyor musun Finduk Zamanı'na?

    Onur'cuğum, hızlı geçişlerimin arasında yazamamıştım ama Süha'nın sağlığına kavuşmasına ve aranıza dönmesine çoook sevindim. Bir de evlilik konusu... Ne kadar güzel ve uzun yıllar diliyorum size, bilemezsin. Fotoğrafınızdan görünen sevgi içimi ürpertiyor. Hep böyle kalın.

    Yardım evet çok gerek Onur'cuğum. Önce düşünmen çok önemli. Kitap konusunu bir şekilde kotarabileceğiz sanki de, hayvanlarla ilgili atacağımız adım çok fırın ekmek yememiz gerektiğini belli ediyor. O halde başlayalım yemeye diyorum. Çocuklar ve hayvanlar hepimizin yumuşak karnı biliyorum. Madem bu kadar insan birbirimize ulaşabiliyor, derdimizi anlayabiliyoruz, o halde neden yardımlarda da buluşmayalım? Bugün Vintage'a verdiğim alt posttaki yanıtı da oku lütfen. AYAKLANALIM HAYDİ. Bu işlere kafa ve zaman ayıralım.

    İlgine çok teşekkürler.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ağustos 2006 09:54  

  • Oya cım quaney i yaptım çok güzel oldu tarifini yayınladım seninkide harika görünüyor

    By Blogger Nenoni, at 28 Ağustos 2006 10:22  

  • Senin blogunda yazıyordum ama ekranım dondu. Buraya döndüm. Ellerine sağlık. Çok özel bir yemek, mutlaka yapacağım bu sıralarda. Laz işleri pek makbulümdür zaten. Fiinduğumuza katkın için teşekkürler.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ağustos 2006 13:09  

  • Cok begendim ben bu findikli kavun dondusunu. Acil yapip yemek istiyorum ama ne mumkun. Ellerine saglik, sevgilerimle

    By Blogger Nezaket, at 28 Ağustos 2006 14:16  

  • Çokkkkk çokkkkk güzel bir hafta sana ve sevdiklerine diliyorum.Kalbinin güzelliği inan Oya'cığım buraya bile yansıyor.

    By Blogger Damak Tadı, at 28 Ağustos 2006 14:57  

  • aaa heyecan yaptım sol minicik küçüçük baş parmağım yanlışlıkla bir yerlere değince anında yorum uçtu gitti.O kadar da dur nereye gitme henüz bitmedi dedimse de uçtu sayfanın sol alt köşesinde yerini kaptı.)

    Buraya gelince içim pır pır oluyor,gönlüm açılıyor,hep sevgili dostlarınla bir arada ve güzel yorumlarla seni yalnız bırakmamaları çok takdirlik.Burdan bende dostane onlara teşekkür gönderebilir miyim.

    Bu arada fındıklı kavun dondusu superrrrrrrrrr,ellerine sağlık,gönlüne sağlık.Dha ne diyebilirim ki senin gibi güzelliğe.

    Lütfen kusuruma bakma fazla konuşkan değilimdir,nedense burda çoşuyorum.)

    Sana ve burdaki arkadaşlara gönülden selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

    Kutlarım ayrıca seni canım,neden mi??
    yaptıkların için tabiiki.)

    By Blogger Damak Tadı, at 28 Ağustos 2006 15:07  

  • oyacım ben şimdi bir şey diyecem kimse bana gülmesin...bebek'teki eski özsüt pastanelerinin az ilerisindeki mini dondurma'yı bilirsin..benim bildiğim 1991'den beri var..hersene mutlaka uğrarım..(daha öncesi yıllarını bilemem)
    işte öyle çok büyük organize bir yer değil bahsini ettiğim ama, inan o formatta bir yer olsa sen de bunları yapsan...
    işte o zaman para inan ki hemde çok güzel para kazanır, her türlü fikrini de hayata geçirecek finansman kaynağını temin etmiş olursun..
    şüphem olsaydı söylemezdim..ama gerçekten de hiç şüphem yok..
    ben yemek işinden anlamadığımdan
    eğer bir arkadaşım da bana açacağı herhangi bir gıda sektörüyle ilgili bir yerin ismini koymamı istese adını da kesin MİTOKONDİ (hücrenin enerji santralleri olmas açısından)koyarım..
    Oya'nın Mitokonri'si...:))
    ya da sadece Mitokondria...
    ...gülmeyin ciddiyim !

    By Blogger birisinin yeri, at 28 Ağustos 2006 22:25  

  • nam nam nam nam.
    nerde kavun orda Ezop.
    nerde findik orda Oya =)

    eline saglik!

    By Blogger Parizyen Ay Lambasi, at 29 Ağustos 2006 01:32  

  • Nezaket, sanki ellerindd az marifet varmış gibi yazmışsın. Nerdeeee ne demek?
    ----------
    Benden sadece fikir üredi Damak Tadı. Hepiniz koşturmasanız ne olacak ki içi boş fikirden? Bundan böyle elimizden geleni ardımıza koymayalım diyorum. Madem bir birliğimiz var, büyüyelim, yardımlara koşalım.
    ----------
    Ah gülüm, bayıldım be gülüm Baver... Bu adı takınmak için neler yapmazdım; oysa şimdi 'daha önceleri neredeydiniz?' demekle yetiniyorum sadece.
    ----------
    FPG, masallaşmakta hoşuma gitti doğrusu. Ezopoya da bir minik lokanta adı olur muydu acaba?

    Zaten şu birlik ve beraberliğimizi yakalarsak istediğim düzen ve düzeyde, "haydi buyurun gençler açlık bastıracak şeyler satan bir yer açalım," diyeceğim hepinize neredeyse...

    Çok yaşayın çocuklar hepiniz. Zaten gülmeye teşne bir bünyeyim ama sizlerle daha daha gelişiyor bu hassasiyetim.

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Ağustos 2006 10:45  

Yorum Gönder

<< Home