Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Ağustos 21, 2006

Finduk zamanı takipte

Finduk zamanı dedik... İyi ki demişiz.

"Geleceğin varsa göreceğin de var," demişler, bunun için olsa gerek.

Finduk zamanı katılanları harikalar yaratmışlar. Gittiğim yerlerde okudukça nutkum tutuluyor.

Eylül 1 demiştik son tarif tarihine. Peki... Uzatmaları oynamak isteyenlere bir hafta daha. Sonrası...

Sonrasında diyorum ki, tüm tarifleri link içine atsak (sadece kime ait oldukları ve tarifler, atabiliyor muyuz?) Baksak kaç tarif, iyiler mi gerçekten, kitaplaşabilir miyiz?

Sponsorluk teklif edebileceğimiz firmalar açık seçik görseler ne olduğunu.

----------

Gerçekleşirse eğer kitaplaşma işi:

Derim ki, yardıma muhtaç okullar, öğrenciler....


Yine sesli yazdım.

Düşünelim.

Ya olursa?

25 Comments:

  • finduk zamanı çok ilgimi çekti. katılmak istiyorum da, bugünlerde çok yoğunum nete ve mutfağa yeterince zaman ayıramıyorum. en kısa zamanda finfuklu bir tarifle geleceğim.

    By Blogger Hülya YILMAZ, at 21 Ağustos 2006 23:43  

  • bunun icin ben pek bisey yapamicam oya'cim...zira mutfaga girdigim yok =)

    By Blogger Parizyen Ay Lambasi, at 22 Ağustos 2006 00:46  

  • Neden olmasın Bacaksız, olur tabii. Sponsor olacak bir firmayı bulursak onun da fikrini almalıyız. Gıda satışı ve tarifleri ile hayvan barınakları fikri aklımda birlikte yürümedi. Nedenlerini daha sonra açıklarım. Çocuklar demem bundandır. Düşünüyoruz işte birlikte.

    Biz buradayız, bekliyoruz Hülya'cığım.

    FPG'siz finduklu günler haaa... N'apalım kader.

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 08:17  

  • Annoya'cım, diğer etkinlikte olduğu gibi yapalım demiştik ya. Ben sitemden duyurdum, 1Eylül'de herkes sayfasına bir tarif koyup bana mail atacak, ben de her tarifi özetleyip sahibine link vereceğim. Böylece tüm tarifleri bir arada görme şansımız olacak.
    Kitap ise şahane bir fikir, kolayca sponsor bulabileceğimizi sanıyorum.

    By Blogger Doruk, at 22 Ağustos 2006 09:47  

  • Oya abla,
    Kitaplastirma fikri guzel bence mutlaka ilgilenen cikar. Biri nevi sivil toplum hareketine donusmeye basladi blog isi.
    Ben findiklarin geri kalanini cerez niyetine yiyorum. O yuzden tarif sayim artamiyor ne yazik ki :)
    Hayvan barinaklari fikrine buradan nasil bir faydam olur bilemiyorum ama internet/dizayn islerinde daha once calistigim icin belki teknik destek yardiminda ya da konu uzerinde uzmanlasan arkadaslarima danisarak yardimim olabilir. Zaten ben sokakta hic kedi gormedim burada. Halbuki Bogazici kampusundeki arsiz kedileri bazen gozlerim aramiyor da degil hani!

    By Blogger ycurl, at 22 Ağustos 2006 09:56  

  • Çok olmuş sana yazmayalı Hocam! Dersleri kaçırmışım...Umarım sınıfta bırakmazsın! Öncelikle hayvan hakları konusundaki düşüncelerini eylem planı şekline dönüştürmen çok güzel! Sanırım olay artık düşünce olmaktan çıktı... Bilezik bence en doğru yöntem ama satışının yapıldığı yerin ciddi,yeti çok önemli... Heryerden alınmamalı... KOÇ'la Sabancı'la anlaşıp onların alışveriş merkezlerinde satılmalı...Eminim bu düşüncen gerçekleşecek!
    "Fındık" etkinliğin çok anlamlı... Umarım fındığımıza yalnız bugün için değil yarınlarda da sahip çıkarız... Bugün elde olanları değil, önüzdeki yıllardaki üretimi de desteklemek gerekiyor. Bunun için fındıkçılarında şimdi yaptıkları gibi bu halka daha çok fındık tattırmaları da gerekmiyor mu? Bak şimdi nasıl da tüketebiliyoruz! Çünkü içfındığın kilsu 25 YTL'den 10YTL'ye düştü... Ben eskiden alamazken şimdi her çarşı pazar dönüşümde yarım kilo fındıkla eve dönüyorum! Fınfık'lı bir etkinliğe kim katılmaz! Ha bu arada ben de kendimce bir DOMATES etkinliği düzenledim... Senin bu konuda başköşede ve çok sözün olduğunu düşünüyorum...

    By Blogger Şirin, at 22 Ağustos 2006 09:59  

  • Burcu'cuğum, kendi alışkanlıklarımız içinde, her zamanki gibi yapman tabii fevkalade. Ama bu yazıları okutmak istediğimiz insanlar işin bizi mutlu eden taraflarıyla pek ilgilenmeyecekler... Yani, "Aaaa, işte şu blogdan bu arkadaşımız da bunları böyle böyle yapmış, ellerine sağlık..." gibi bağlayıcı unsurlar gerekmeyecek o kişilere.

    Dolayısıyla, demek istediğim: kuru kuru ** xxxxxxxxx.blogspot.com'dan xxxxxxxxx'in tarifleri** diye hem edit işimizi kolaylaştıracak, hem de hikayesiz sunum yapabileceğimiz bir şekil.

    Bu arada, fevkalade iyi gitti bu finduk tarifleri. Ya tutarsa diyorum ve ilk kitaptan biraz daha ilerisini düşünmeye başladım bile.

    Sağol Burcu'cuğum, çooooook sağol.

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 10:00  

  • Curly'cik, evet bu işin bir adım ötesi gerekiyordu artık. Olay tamamen oturup birbirimiz methetmek üzerinde dönmeye başladı. Bu da bana yetmedi açıkçası. Çemberimiz genişlesin, elimizin uzanabildiği kadar bir kaç yere faydamız olsun istedim. Bunca yapılanlar da işe yarasın, emekler gün ışığına çıksın.

    Erdil Bey'e ulaşır mısın lütfen? Bir blog sistemi üzerinde çalışmalarını başlattı. Senin tecrübelerinden fazlasıyla faydalanacaktır / faydalanacağız tabii.
    www.isiga-dogru.blogspot.com

    Kampüsteki kedileri her gördüğümde sen de olacaksın aynı karenin içinde!!!

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 10:12  

  • Her gün yarım kilo fındık mı? Ne diyorsun Şirin?
    Domates etkinliğin hayırlı olsun. İç fındık Malatya Pazarları'nda daha ucuz.

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 10:39  

  • en çok da sonununu beğendim desem...öğrenciler..geleceğimiz...ben bu konuda elimden geleni yapıyorum..size de destek olurum..(yapacağım bir şey olursa).gerçi bir ay sonra başlayacaktım yeni sezon için ama. şimdiden bir çıtlatayım...
    mutlaka çevrenizde, eşiniz,dostunuz, abiniz,kardeşiniz,akrabanız vardır...ya da mahallenizde gelip faydalanmak istiyen...
    başvuru : ben....
    bizimki öyle göstermelik de değil..anlamayını dövüyoruz :))
    aynı frekansı yakalamak bu olsa gerek oyacım...
    muhtemelen eylül sonu gibi ya da ortası...tarihi tam belirlemedim...
    uzattıkça uzattım..
    gönderin istediğiniz kadar öğrenci...

    www.eginmatematik.blogspot.com

    By Blogger birisinin yeri, at 22 Ağustos 2006 12:23  

  • bende findik gelisimini izliyorum
    cokda hosuma gidiyorrr
    bayiliyorummmm
    suha iyilesmissss :)) ben bi yuppieeeeeeeeeeee cekmek istiyorummm

    yurek birligimi yaptik Oya ne dersin ?

    By Blogger vintage biscuit, at 22 Ağustos 2006 13:04  

  • Oyacım böğürtlenli şarap yapmak ve içmekle meşgul olduğumdan bu günlerde yaptığım tek fındık etkinliği onu şarabın yanında yemek oldu.Ama bugün pazarda fasulye aldım en kısa zamaanda quaney yapıp resmiyle birlikte tarifini yayınlayacağım

    By Blogger Nenoni, at 22 Ağustos 2006 14:09  

  • selamlar,
    oyacim bu fikir sadece bunun icin degil YE etkinliklerinin hepsi icin gecerli. dusuncesine bir sonraki yemek dergisinin eki bizim gecen ye etkinligi tarifleri.. bence super bir fikir.. nasil ise baslariz.. finduk ile mi ?

    By Blogger limoncicegi, at 22 Ağustos 2006 15:51  

  • Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    By Blogger Damak Tadı, at 22 Ağustos 2006 18:46  

  • Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    By Blogger Damak Tadı, at 22 Ağustos 2006 18:47  

  • Sevgili Oya,
    etkinliğe katılmak istiyorum fakat logoyu nasıl ekliyeceğimi bilemiyorum.Bu konuda bana zahmet olmazsa yardımcı olabilir misin??

    Sevgilerimi gönderiyorum..

    By Blogger Damak Tadı, at 22 Ağustos 2006 18:49  

  • Baver ben oraya baktım az önce, bayıldım. "Yüz akı," dedim kendime, "işte insanın yüzünün akı böyle olmalı..." İhtiyacı olan kişilere mutlaka söylerim. Fevkalade bir girişim bu. Her işin rast gitsin inşallah, çok çok çocuğun geleceğine çok önemli katkıların olsun...

    Rakkamların adamısın haaa? Trigonometriden iflas etmişti bünyem. Sayılarla sonum olmuştu benim. Şimdi para saymasını bile bilmem:-))

    Yardım çağrılarımı yanıtsız bırakmıyorsun sağol. Sitenin geliri gideri konusunu sormuştum sana bir post altta, postun içinde. Bilgin var mı o konuda?

    Gerçi bizim muhasebecimiz bir sitenin hesaplarını tutuyor. Ama o sadece kâr amaçlı bir yer. Haftaya tatilden dönecek o da beni aydınlatır bu konuda belki.
    Senin bir matematik adamı olduğunu bilmeden bu yardımı istemiştim... Yanılmamışım bak!

    ----------

    Büsküüü, değme keyfime. Süha diye inledik yani kaç gün:-(( Babası bir de fındık projemize katılmamış mı, şerefe. Çok sevindim. Dumdum'u öperiz...

    ----------

    Nenoni'ciğim, böğürtlenli şarap çok güzel tabii, yanında da fındık... Maksadımız hem yemek hem de yedirmekti. Şimdiden katılmış sayılırsın yanı Finduk Zamanı'na... daa, esas tarifiini dört gözle beklemekteyim.

    -----------

    Limonçiçeği, finduk ile bir yolu açalım bakalım. Kafamda bu projeyi hayli yaymak fikirleri var. ("dusuncesine bir sonraki yemek dergisinin eki bizim gecen ye etkinligi tarifleri.." - burayı anlayamadım. Yemek Dergisi'nin ekinde tarifleriniz mi çıktı?) Zamanla bir organizasyon içine gireceğiz elbet. Siga siga!!!
    Bugüne kadar hangi etkinlikler yapılmıştı? Hatırlatabilir misin? Mümkünse ev sahipleri ile birlikte.

    ----------

    Pırtık sen hele bir evine dön... Hele bir doğur hayırlısıyla. Birlikte yapacağımız da çok iş var, unutma.

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 18:58  

  • Damak Tadı, e-adresini yazar mısın?

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 19:25  

  • Merhaba Oyacığııım;
    Fındık zamanı etkinlikleri ile uğraşıyorum neler yapılabilir diye benim bir iki bildiğim ve bulduklarımla bir kolaj yapacağım.Kitap fikri ise çok hoş bende bloğu açmadan önce bayağı bir kafa patlatmıştım önce kitap sonra blog muuuu?Yoksa önce blog sonra kitapmııı?Ama şimdi hem blog hemde kitabın ön çalışması olur ki bu da fena bir fikir değil hatta mükkemmel fikir;))Senden ricam bana da damak tadına gönderdiğin maili atabilirsen sevinirim çünkü logo sayfanın yanın da sürekli nasıl yayınlanıyor bilemiyorum ben sendeki resmi resimlerimin içine atıp ordan almıştım;))Sanırım bu farklı yapılıyor.
    SEVGİYLE KAL...

    By Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI, at 22 Ağustos 2006 21:42  

  • Zühal'ciğim e-posta göndere basınca adresin görünmüyor. Yollar mısın?

    Fındıklı marifetlerini bekliyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ağustos 2006 22:12  

  • zuhalyalcin@gmail.com şimdiden çok teşekkür ederim sağol canım.
    Sevgiyle kal...

    By Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI, at 23 Ağustos 2006 02:16  

  • Ycurl, yani benim Curly'im finduk üzerine fikirlerini e-postama göndermiş. Ben buraya koymayı uygun gördüm. Sonuçta ben sadece fikri ortaya attım. Proje hepimizin projesi olacak.
    Sadece internette kalması, her eve girebilecek gibi bir ürün olmasına müsaade etmez tabii. Kaç kişidir toplam nüfus yemek yapanlar /ahçılar / ev kadınları arasında internetten tarif arayan?

    Diğer taraftan, benim de tek link içinde ve de hikayeleştirmeden toplayalım demek istediğimi, Curly bir adım daha öne götürmüş. Yine dediği gibi, tek bir yerde toplanması şart, hem okutmak hem de edit edebilmek, sıralayabilmek açısından...

    Bloglaşması halinde bloggerların ortak yemek sitesi kurulma yoluna gider ki, o zaman kişisel bloglarımızın ne değeri kalır? Lütfen sesli yazın olur mu?

    Curly'nin e-postası:

    Merhaba Oya abla,
    Yorum yazmak yerine email atmaya karar verdim. Bu
    findikli tarifler bir sitede yayinlanacagina
    findikyiyelim. blogspot.com ya da herhangi basligi
    findikla ilgili olan bir yeni yer acilsa. Hem butun
    tarifleri link vererek bir arada tutabiliriz dosya
    gibi. Hem findikla yapilmis tarifleri de tatli tuzlu
    seklinde siniflandirabiliriz. Hem unutulmaz hem
    findikla ilgili tarif istenildiginde bir kaynak olmus
    olur. Zaten buradan kitap haline getirmekte cok kolay.
    Hatta kitap fikri uygulamaya gecerse ben de buradaki
    Turk restoranlarina filan dagitabilirim. gecenler
    buranin Turkish Association grubu bir yemek kitabi
    olusturmus. Siyah beyaz fotokopi icinde herhangi bir
    resim bile yok. Spiralle kitap haline getirmisler.
    20$a filan satiyorlardi restoranlarda. Acikcasi
    utandim. Resimsiz yemek kitabi olmaz zaten.
    Her neyse yine lafi dolandirdim ama ayri bir yerde
    toplanma fikrine ne dersin?

    sevgiler,

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Ağustos 2006 09:29  

  • Oyacığım,süreyi uzattığınız iyi olmuş.Bir tane fındıklı tarif yayınladım ama elimde daha var onları da yayınlamak isterim.Gelişmeler güzel.Sanırım işin boyutu epey büyüyecek.Kolay gelsin.....

    By Blogger munevver, at 24 Ağustos 2006 13:10  

  • selamlar,
    simdiye kadar benim takip ettigim ( katilmasam da) 13 etkinlik var ve bunlar http://www.portakalagaci.com/mim/ Hatice'nin adresindeler. Benim demek istediğim kitaplaşma, yemek dergileri ile verilenler türündendi. Ya da tümden gelirsek, kitabı çıkartır sonra yemek dergileri ile verebiliriz. Benim kaygım kitap olamayacak kadar az tarfimiz olması.
    Böyle işte

    By Blogger limoncicegi, at 25 Ağustos 2006 17:52  

  • Münevver, inşallah dediğin olur, bu işler alır başını gider. Sonuçta çok becerikli olduğumuz bir konuyu kullanarak çocuklara ulaşmak istiyoruz.

    Pekiii limon çiçeği, bu işi de sen üstüne al. Yapılan etkinliklerin sonuçlarını, katılımcıları bizim isteklerimiz doğrultusundan kullanmayı isterler mi? Eğer öyleyse, derhal tarif konusunu arttırmaya gideriz. Daha kolay ne var ki bizim gibi mutfak hastalarına 8-))

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Ağustos 2006 21:23  

Yorum Gönder

<< Home