Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Ağustos 23, 2006

Vah vah, vay vay

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=196614

Çocuklara kırmızı noktalı bilmeceler

İlkbiz Yayınevi'nin '100 Temel Eser' adı altında ilkokul çocuklarına sattığı 'Türk Bilmecelerinden Seçmeler' kitabında ağza alınmayacak ifadeler var

'100 Temel Eser'de İslami ifadeler ve küfürlü 'Deyimler Sözlüğü'nden sonra yeni bir rezalet daha ortaya çıktı. İlkbiz Yayınevi'nin 'Türk Bilmecelerinden Seçmeler' kitabında anlamsız yanıtlar, dilbilgisine uymayan ifadeler ve bol bol argo var. İşte örnekler:

Karşıda oturur / Si..ni yere batırır
* * * *
Karanlık yerde kadı oturur
T.şaklarını suya batırır (Kitapta sansürsüz)
* * * *
Gel bizim eve koyum k.çına (Sansürsüz)
* * * *
Don içinde dik durur
* * * *
Aşgalanın fahişesi
* * * *
Ezirganın sürtüği
* * * *
Dağdan gelir taştan gelir
G.tü açık enişten gelir (Sansürsüz)
* * * *
Bir direkli sayvan / Bunu bilmeyen hayvan
* * * *
Kara tavuk, karnı yarık
Balta saplı, k.çı delik (Sansürsüz)
* * * *
Dağdan gelir gıdacık
Gömlek belde, k.ç açık (Sansürsüz)
* * * *
Aldım ele, vurdum yere / Tu allah belan vere
* * * *
Ağzı açık alamet / İçi kızıl kıyamet
Yaş koydum kuru çıktı / Salli ala Muhammed


"Vah çocuklarımıza, vay geleceğimize..." Pansumanım da budur.

13 Comments:

  • Dibe vurdu bu ülke galiba.. Çıkışı olacak mı acaba? Allah sonumuzu hayır ede...

    By Blogger azna, at 23 Ağustos 2006 10:49  

  • Kac satmis acaba ? Best Seller.
    ...............

    By Blogger ERDIL, at 23 Ağustos 2006 11:03  

  • Ben de sabah buna taktım kafayı. VAY DEMEDİM YUH DEDİM BARİZ. Yalnız kullanılan Türkçe'ye de dikkatinizi çekerim.

    By Blogger Aslı Cin, at 23 Ağustos 2006 11:41  

  • Ali nin new york dan temelli donus sebebi , ileride cocugumuzun bu ulkede buyuyup , buranin okullarinda egitim almasiydi . ikimizde bunu dusunduk donus kararindan once . ilerde insallah pisman olmayiz bu kararimizdan . cunku ben egitim sistemini genel olarak hic ic acici gormuyorum ,
    bu haber ise tuylerimi diken diken yapti

    By Blogger vintage biscuit, at 23 Ağustos 2006 13:28  

  • Azna'cığım yılmamak, meydanı boş bırakmamak gerekiyor.

    Worst Seller olması için duacıyım efendim.

    Yuh da iyi Aslı'cığım, yazana basana okuyana okutana da yuh olsun tabii.

    Büsküü, çocuklar yetişme tarzlarına, aile görgülerine ve yapılarına göre sınıflara ait oluyorlar. Benim üzüldüğüm nokta, yeterli görgüyle bilgiyle eğitilmemiş / donatılmamış çocukları bir de böyle abes yayınlara boğmak. Tam aksi olmalı, eğitimse eğer adı, eğitim iyiye doğru yönlendirilmeli. Ailelerin boşluklarını doldurmalı.

    Sen hiç üzülme, Ali'yle düşünerek aldığınız karar bence çok yerinde. Ailemden olan, Amerikan doğumlu ve orada yaşayan okuyan falan çocuklarımızı görüyorum da:-((

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Ağustos 2006 15:23  

  • Ben de sabah sabah Ümit Zile'den duydum. O da sansür uygulayarak söylemeye çalıştı ama olmadı. Bende bir merak! Neyse arayan bulur ya! Okudukça gözlerime inanamadım... Hani bu pek ahlâk, ilim, irfan sahibi işbaşındakilerimiz ne der bu işe acep! Ama adamlar cinselliği anca böyle öğrenmişler(')Böyle de öğretiyorlar... Bence bu zihniyete göre doğru! Kadın saçından tahrik olmalarını şimdi daha iyi anlıyorum ve de saçlarımı sallıyorum...

    By Blogger Şirin, at 23 Ağustos 2006 15:29  

  • ANAA demişim yüksek sesle.Hakkaten dibe vurduk galiba.O ne biçim ifadeler.

    By Blogger Nenoni, at 23 Ağustos 2006 15:30  

  • nerde o eski, "Ali topu tut"l ar :)

    By Blogger ubp, at 23 Ağustos 2006 17:15  

  • Salla Şirin'ciğim, salla benim yerime de... Bu yaz sıcaklarında ben hep topluyorum ya...

    Nenoni, acaba kimileri için çok mu doğal bu ifadeler? Hani ben küfür severim yerine göre, şirin bile bulurum bazı. Sinirimi bastırmak için de vardır bazı gevelediklerim. Ancak böyleleri, hele de miniklerin ağzında nasıl durur; doğrusu tahmin bile edemiyorum.

    Çok duygusalsın UBP, ben şeye de razıyım mesela, "Tut lan Ali, tut lannn o topu:-(("

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Ağustos 2006 18:20  

  • yeni gördüm...bunu yapan da yazan da yayınlayan da münasip gören de gerzektir..o kadar..

    By Blogger birisinin yeri, at 24 Ağustos 2006 10:57  

  • bunu yazanda da yayaınlayanlarda da
    edep kalmamış be Oyacığım.Yazık yeni nesillere,kimbilir ilerde nelerle karşilaşacaklar.Çok yazık çokkkk.


    Sevgiler,

    By Blogger Damak Tadı, at 24 Ağustos 2006 12:31  

  • 24 Ağustos tariiiihli Radikal'den:

    Küfürlü kitap özrü

    Radikal'in dün yayımladığı küfürlü bilmeceleri basan İlkbiz Yayınevi'nin sahibi Ali İmran İgüs bin pişman: "Çocuklara yönelik hazırladığımız ilk setti. Elimize yüzümüze bulaştırdık. Kitapları toplatıyoruz. Yazarın da işine son verdik. Biz dinci değiliz. Yayınevi olarak çıkışımızı da Che Guevara'nın 'Viva Che' kitabıyla yaptık."

    - - - - - - - - - - - - -

    By Blogger Oya Kayacan, at 24 Ağustos 2006 12:51  

  • Yuuuh diyeyim ben buna...

    By Blogger zeyno, at 24 Ağustos 2006 17:06  

Yorum Gönder

<< Home