Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Ağustos 30, 2006

Fındıklı, güllü muhallebi


Tarifimi tarif edemeyecek kadar şaşkınım. Yaptığım nedir belli değil. Sütlaç desem değil, muhallebi desem değil. Lezzeti, sütlü tatlı sevenleri uçuracak kadar mükemmel.

Vay başıma gelenler...

Bir büyük çay bardağı (bir büyük çay bardağına bir ölçü diyelim) pirinç bızzzt aletiyle ufalandı. Ufalandıktan sonra ılık suya basıldı bir süre, derken üç beş kere yıkandı.

Her yıkanışında, suyu çay süzgecine doğru akıtılıp süzülerek atıldı. Temiz su akmaya başlayınca tencereye alıp üzerine bir su bardağı su koyarak kaynatıldı.

Parçalanmış pirinç koyulaşmaya başlayınca içine iki uzun çubuk tarçın attım. Şimdi bir litre sütü yavaş yavaş ilave ederek karıştırmaya başlıyoruz. Aynı zamanda altı çorba kaşığı pirinç unu da ilave ediliyor. Sürekli karıştırılarak muhallebi kıvamı bulunuyor.


Bu arada iki ölçü fındık dövülmüş veya bızzzztlanmış olarak, bir ölçü toz şekerle birlikte tencereye katılıyor. Şimdi karıştırıcı olarak kaşıktan el bızzzztına geçiyoruz.

Çok keyifli bir kıvam ve lezzet yakalayınca ocağı söndürdüm. Son bir hareket daha, dolu dolu üç çorba kaşığı gül reçeli de girsin tencereye. Kaselere alın, ılınsınlar iyice bir hele dışarıda bekleyip.

Sonra da buzdolabında kalarak soğuyacak ve de yenecek o muhteşem lezzete gelecek.

Tekrar, “Vay başıma gelenler, bu işin sonu nereye varacak?”


Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

10 Comments:

  • hani oyacım okuyorum ama çok da aklıma yazdığımdan değil..işime gelen yerleri aklımda kalıyor...:))
    nereler mi ?
    muhallebi, toz şeker...lezzet, kıvam...aaah işte ben bunlara dayanamıyorum..
    bir de aklıma gelmişken, nedense çocukken çikolotalar daha çok keyif verir, böyle ev tatlılarını sütlü tatlıları falan sevmezdim..
    şimdi de tam tersi olmuş..
    neden acaba...??

    By Blogger birisinin yeri, at 30 Ağustos 2006 21:04  

  • Dun ben sutlu tatli yemek istiyorum diye kriz yasadim. Istanbulda yasarken muhallebiciler favori yerlerimdi. Suratsiz garsonlari degil haliyle :) Simdi diyeceksin ki eee curlycim sen de yapiverseydin hemen. Ama bahaneler tukenmiyor cunku sut yoktu. Ama niyetim simdi gidip sut alip sutlu bir tatli yapmaktir. Ne yazik ki gul recelsiz olacak cunku sevmem ben (yatili okulun biraktigi kotu izlerden birisi) Muhallebi, keskul, kazandibi, tavukgogsu, sutlac varken kim bakar alengerli tatlilarin yuzune.

    By Blogger ycurl, at 30 Ağustos 2006 21:20  

  • Bilmedim, bilemedim bu sorunun yanıtını Baver yaaa. Tahmin; hormonal bir olay mesela??? Kadınlarda n'oluyo, yaş otuzbeş falan der demez unlu mamuller ön plana geçiyor. Erkeklelrde de sütlü mü? Kakarakikiri... Artık çocuk değilsin demek ki...

    ----------

    Çok şekersin. Muhallebici garsonlarının tarifi aynen öyledir. Adamlar canlarından bezmişler, kırbaç zoruyla iş yaptırılıyor gibiler sanki. Nedeni nedir peki? Ucuz karın doyurulan yerler olması ve de masaların devamlı müşteri değiştirmesi zorunluluğu. Eeeee, gençler ne yapıyor? Bir bardak limonataya iki saat masa işgali...

    Bilmez miyim Curly'ciğim gençliğimin Özsüt muhabbetlerini?

    Gül reçeli burada ilaç gibi oturdu yerine. Üstelik yatılı okullarda bir tabak suda yüzen iki yaprak gülden değil bu reçel. Annem Selma'nın kuzenim Ahmet'in bahçesindan getirdiği güllerden yapılmıştır.

    Vallahi ben hayatımda bu kadar güzel bir süt tatlısı yemedim. Sütlaç dışında pek de meraklısı değilimdir zaten.

    N'aptın sen, süt tatlısı yapabildin mi sütünü alıp?

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Ağustos 2006 22:13  

  • Ellerine sağlık Oya, ben bu tarife bayıldım pek nefis gözüküyorr...

    By Blogger Yesim, at 31 Ağustos 2006 10:53  

  • Oya'cığım,
    Sen böyle harika tariflerle başlı başına bir kitap ortaya çıkarırsın canım ya..İnan şaştım kaldım sana,maşaallah nazarım değmez inan.))
    Bende nedense süt tatlılarını sonradan sevenlerdenim.Dediğin gibi yaş kemale ermeye başladı da ondan sanırım Oya'cığım.Çok şekersin çokkk.

    Sevgiler

    Gül

    By Blogger Damak Tadı, at 31 Ağustos 2006 17:42  

  • Hayir yapamadim henuz ama sutu aldim bugun yapacagim :)

    By Blogger ycurl, at 31 Ağustos 2006 18:04  

  • Ben aslında tembelim Gül! Kitap mitap zor işler!!!

    Peki Curly, sütün hayırlı uğurlu olsun :-))

    By Blogger Oya Kayacan, at 31 Ağustos 2006 23:37  

  • Yeşim affedersin seni atladım bak. Sen yaparsın bu tarifi...

    By Blogger Oya Kayacan, at 31 Ağustos 2006 23:39  

  • Bu tarifin resimlerini açamıyorum.Sütlü tatlılara bayılırım, eee fındığı da severim, eminim pek güzeldir.

    Bu arada bu bııızzzt ı ben de kullanırım.

    By Blogger Aslı Cin, at 1 Eylül 2006 15:10  

  • Posta adresin de yok ki blogunda.Gönderecektim sana iki fotoğraf. Bızzzt mutfakta hayat veriyor Aslı'cığım.

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Eylül 2006 21:49  

Yorum Gönder

<< Home