Kedili Mutfaklar

Perşembe, Nisan 17, 2008

Daha neler oluyor?

Nurci annem çok yorgun. Evimizin inşaat işleri bitti, kaba temizliği filan da bitti. Yerleşme fasıllarına geçtik artık. Perdeci geliyor döşemeci gidiyor marangoz geliyor elektrikçi gidiyor, gürültü patırdı ediyorlar. Aycan ve Nurci arada bir beni şehir evimize getiriyorlar, alışmam için. Pek tercih etmiyorum ama; o kadar basit değil bu iş yahuhav. Bizim şimdiki ev ne güzel bahçeliydi. Burada bekle ki kapıyı açsınlar da, beni gözden kaçırsınlar da, ben de karşı çayıra gidip koşayım. Hayal tabii, Nurci hemen ne yapmak istediğimi anlayıp başlıyor sesini yükseltmeye. Tırsıp giriyorum eve haliyle.

Yeşillik bahçemiz yok ama ev çiçek dolu. Nisan'ın 15'inde bizimkiler evleneli bir yıl olmuş. Daha henüz dün gibiymiş, inanamıyorlarmış. Canım Babam Aycan, anneme en sevdiği çiçekleri almış. Başkaları da almışlar. Bu evde oturmuyoruz daha ama ev çiçek dolu. Neyse, gülleri akşam alıp bahçeli evimize götürdük.

Kuzenim Cancan'dan da haber var. "Pazar günü akşam salak gibi Bülent Ersoy seyrettim," diyor. Meğer Annoya'sı televizyonu bilgisayarı filan açık bırakıp komşuya gitmiş. Cancan öyle sinirlenmiş ki seçili bırakılmış olan programa, döndüğünde sinirinden dişlerini göstermiş ona. O da, yani Annoya'sı da Cancan'a Kimsecik'i göstermiş. Sonra birbirlerine sarılıp ağlaşmışlar. "Annem Kimsecik'i çok özlüyoruz," diyor Cancan.

Bir de garip yemek anlatayım. İflah olmaz Annoya'mızın geçenlerde tarhana çorbası çekmiş canı. Yine fazla yapmışmış. Ertesi gün basmış kalan çorbaya bir yufka, rendelemiş içine peynirleri falan, vermiş fırına.

Olmuş mu sana tarhana böreği?

Güzel de olmuş mu dediğine göre?

İşte böyle çocuklar, artık bendeniz Lucy, şehir hayatında ve dedikoduların tam göbeğinde olacağım.

Herkese sevgi ve saygılarımla.











7 Comments:

  • Güle güle oturun..Güller içimi açtı..bahar bahar..
    Ama lale ve leylak zamanı..onlara ne demeli.Benim için gül haziran demek..
    Gelelim sebzeye yeşilliğe.
    ha sayfamda sizinde bildiğinizi düşündüğüm bir mama var..uğrayın lütfen.görmenizde fayda var.
    sonrada hemencecik yapıverirsiniz o marifetli ellerinizle diyorum.
    Çünki daha iyilerini yaptığınızı biliyorum..sevgiler..

    By Blogger daimamutfak, at 18 Nisan 2008 11:36  

  • Sevgili Lucy, senden buradan da haber almak çok hos. Yeni eviniz de güzel görünüyor yani, bence hic tasalanma, alısıveririsin nasılsa.
    Sevgiyle öpüyorum seni. Lütfen, annene, babana, kuzenine ve onun mucit Annoyasına bol bol selam ve sevgilerimi ilet...

    By Blogger dgül, at 18 Nisan 2008 18:19  

  • Sevgili Annoya,

    Nurci benim blogumu cok ihmal etmeye basladı. Neyse ki sen yetistin imdadıma.

    Sevgili Daimamutfak ve Dgul'e de iyi dileleri icin buradan tesekkur etmek istiyorum.

    Herkese sevgiler.

    By Blogger Lucy and the Puppies, at 18 Nisan 2008 23:41  

  • Gördüm o güzelim 'acele turşu'yu sevgili Neriman. Nefis olur, bizim ailenin mutfağında da vardır.
    ----------
    Sevgiler Demet'çiğim, bizim aileden sana...
    ----------
    Dedim ya Annen Nurci yorgun Lucy'cik. İnşaatla uğraşmayı, ev yerleştirmeyi filan kolay mı zannediyorsun sen? Hele bir her yer yerine otursun, bak neler yazacak Nurci kızının blogunda.

    By Blogger Oya Kayacan, at 19 Nisan 2008 12:29  

  • tarhanadan börek yapmak,
    Annoyadan başka kimin aklına gelir ki,
    eline sağlık olsun,
    lucy de alışsın yeni evine
    hayırlı olsun...

    By Blogger carpediem, at 19 Nisan 2008 12:35  

  • Sevgili Oya Hanım;
    Yine beni bir kez daha şaşırttınız. İnanamıyorum bu icatlarınıza...

    Tarhana çorbasını çok severim, bayılırım ama "tarhanalı börek" hiç yemedim de, duymadım da...

    Ama siz yaparsınız da, kötü olur mu hiç. Kesin harika olmuştur...

    Eeeee, ne yapalım? Bize de denemk düşüyor herhalde...

    By Blogger Ebruli, at 19 Nisan 2008 13:14  

  • Dilara'cığım öyle esiyorlar işte bana. O an yaptım yaptım, yoksa unutur giderim. Yani hep mutfakta olsam, her gün onlarca yenilik çıkabilir elimden...
    ----------
    Bu böreği yapana kadar ben de hiç duymamıştım Ebru'cuğum. Yukarıda dediğim gibi, esintiliyim!

    By Blogger Oya Kayacan, at 19 Nisan 2008 17:28  

Yorum Gönder

<< Home