Kedili Mutfaklar

Salı, Mart 25, 2008

Rakıya meyan, amanin aman aman...

İşte ahçılar ahçısı Annoya'm. Özge Abla'mın hediyesi ahçı kıyafetini giymiş, salmış göbeğini de, mutfakta bir işler çeviriyor yine. Meyanla uğraşıyor. Likör demişti, bakınız 28 Şubat günü, yapmadıydı bir türlü. Öyle bir tat koyveriyormuş ki meyan mübareği, Annoya'mı dellendiriyor.

Sonunda akıl etti, "En çok en çok, olsa olsa rakıya gider," dedi. Ayan beyan böyle dedi. Rakıya da meyan amanin aman, şok şok şok oldum yani. Anason kokusundan mutfağa giremedim bir süre.

Girdiğimde de sarhoş oldum, yerlerde yuvarlanmaya başladım. Bu mutfak zaten tren vagonu gibi, orta yerinde debelenip dururken Annoya'mın ayaklarına dolanıyorum haliyle.

Vuruyor beni galiba böyle kokular. Bizimki derseniz içecek bunu. Allah sonunu hayretsin.

Meyan kökünü ıslattığı suda meyan balını eziyoooo, karıştırıyoooo, yarı yarıya rakıyı da katıyooo. Buz atıyooo kadehe. İçtiii, içiyoooo. Çoook heyecanlıyııız..., ve deeee, "Mükkhemmel oldu, mükkhemmel," diye çığlık atıyooo... Acıyan beline, topallayan baccağna bakmadan hoplayıp zıplamaya çalışıyooo... Annoya'm galiba deliriyoooo.

Şaka maka halletti bu işi de, pek güzel olmuşmuş diyooo. Tavsiyesi yemek üzerine, digestive şeklinde alınması!

Bu arada, Mine'si de meyan sabunlarını (licorice soap) halletti. Misler gibi oldular ki sormayın. O, http://www.mineflora.com/ 'da satıyor ya sabunlarını çiçeklerinin yanı sıra. Meyanlı da satar artık belki de. Mine'si sabunlarına çok özen gösteriyor. Zeytinyağını ya Candan kız gönderir Şirince'den, ya da Çiğdem Abla Edremit'ten. Kullandığı esansları %100 (hundred percent) doğaldır (natural) veya doğrudan doğadan temin eder. Damıtılmış yağmur suyu kullanır.

Deli deliyi çekermiş, Annoya'mızın Mine'sini neden çok sevdiği belli değil mi? Bir de süper haber var, Sağlık Bakanlığı tarafından onaylandı bu sabunlar. Artık istediğimiz yerde satar, istediğimiz yere ihraç bile edebiliriz! (Bu yüzdendir ki araya dereye ingilizvari tabirler oturtuyoruz, ecnebiler de anlasın.)

Sabunların bazılarının damgası pati, ayaklarımızın alt deseni gibi hani. Bu da beni pek mi pek gururlandırıyor.

Konuyla ilgili adı geçenler soldan sağa Candan ve Mine'si, geçmeyen Ceylan. Hiç görünmeyenler Eren ve Oya. Ayriyyeteeen, meyan durumlarını başımıza saran, Adana'dan http://www.dilara01.blogspot.com/ , Beyaz Gelincik Dilara'ya sevgiler.

10 Comments:

  • oya hanım, ne güzel, ne güzel yazıyorsunuz yahu. ve ne hoş bir insansınız! hep diyorum bunu ama, demezsem de çatlarım sanki. sabunlar harika görünüyor. siteye bakıyorum şimdi.

    sevgiler.

    By Blogger endiseliperi, at 25 Mart 2008 23:50  

  • Endişeli'ciğim, blogunda suya sabuna dokunuyorsun ya, sabunlar sana yakışır! Sevgiler çok çok...

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Mart 2008 09:56  

  • rkiye58Ne iyi ettin de o İtalyada yapılan şekerleri yazdın,nereden nereye derken ,oradan meyana geldik.
    likördü,sabundu bir dolu mamul çıktı ortaya...
    Buluşcu Annoyam benim,
    sesin hala kulaklarımda...
    neşe dolu,içime ferahlık verdi...
    beni andığın için ,ben de teşekkür ederim sana ve arkadaşlarına...
    aşçı önlüğün ve kepin de çok yakışmış doğrusu...
    kendi işini kendi gören Annoyam ,resmini bile aynadan çekmiş...

    By Blogger carpediem, at 26 Mart 2008 19:26  

  • Meyandan falan pek anlamamda, sabunlarda gozum kaldi desem:)
    Annoyanin kuzusunu yerim ben. Yerlere sermis gobusune yuzume gomer severim:) Aynen bir zamanlar Pasa'ma yaptigim gibi..
    Sevgilerimizi gonderiyoruz size Annoya'cigim ve guzel Cancan..

    By Blogger Hanife, at 27 Mart 2008 05:40  

  • Dilara'cığım, iki kere mail attım sana. Yanıt alamadım. Sabunlarını nereye göndereyim?
    ---------
    Hanife canım, sen de adres gönder, senin de olsun. Cancan'ım senin göbeğine yatıp göbeciğini açmak istiyormuş. Paşa'yı da birlikte anarmışsınız.

    By Blogger Oya Kayacan, at 27 Mart 2008 09:19  

  • İşte bu:))sevindim o izin yazan kagıtparçasının elinizde olmasına:)zordur çünkü o küçük parçayı alabilmek.

    By Blogger NiNo, at 27 Mart 2008 15:42  

  • Ben de çok sevindim Nino. Mine'si sabun işini seviyor ve de iş ilerlemeye başladı bile. Büyümesini izlemek heyecanlı olacak.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Mart 2008 08:30  

  • Sevigili Annaoya'mız,

    Biz de sabunlarımızı çok sevdik. Yeni evimizde kullanacağız seve seve :) Çok teşekkürler.

    Nurcihan

    By Blogger Lucy and the Puppies, at 28 Mart 2008 13:58  

  • Canım gelinim, Mine'si imalata devam ettikçe sabunlarınız benden... Sakızlı olanın sakız kokusu da sizin Sakız Adası'ndan getirdiğiniz o müthiş doğal esanstan... Burada herşey hikaye... Hani diyoruz ya şimdilerde, "ÖYKÜSÜ VAR".

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Mart 2008 22:06  

  • Sabunlar misss gibi,durup durup kokluyorum valla...sadece ben koklasam neyse, herkese de koklatıyorum ...
    iyi ki tanışmışım Minesinin sabunlarıyla...
    teşekkür ederim Oyacım...

    By Blogger carpediem, at 4 Nisan 2008 06:13  

Yorum Gönder

<< Home