Kedili Mutfaklar

Pazar, Mart 02, 2008

Yufkalamaya devam...

Affet beni yufka. Lezzetli ve doya doya doyma fasıllarımdan nicedir vareste tutulmuşsun yazık. Şu tirit midir yoksa papara mı yapışımdan hız kazanıp, yufkalamaya devam ettim. Aç bilaç girdiğim mutfakta şahane ve dahiyane doyurucu bir tabak yemeği on dakikada hazırlamak hoş doğrusu.

Ön çalışmalar var tabii ama onlar dolapta hazır beklemekteler. Tirit durumunda tavuk suyu hazır mesela. Yufka pizzasının da pırasası emrime amade.


Tavuk suyunda yufkaya soğan tiridim yeme de yanında yat oldu. Tavuk az suda, bir havuç, bir dal kereviz, bol soğan ve sarmısakla haşlandı. Soğanlar sekize bölünmüş, sarmısaklar tencereye kendi hallerinde bırakılmışlardı. Son aşamada içine taze kekik, taze çektiğim karabiber ve deniz tuzu katıldı, az daha kaynadı. Tencereden alındı didiklendi.

Yufka da didiklenerek veya didiklenmese de olurdu, fırın kabına girdi. Tavuk suyu içinde olanlarla döküldü yufkanın üzerine. Tavuk parçacıkları da katıldı, verildi fırına.

Üstü kızarmaya yüz tutuyor, kendi şöööyle löp löp bir hale geliyor... Kemal Kükrer'in erik ekşisinden gezdirdim üzerine yerken. Bilmem neden?

Neden olmasın?


Pizza için teflon tavada yufka kızartması yapılacak. Yufkamı ince şeritlere kestim ve sızmaya buladım hafifçe; öylece kızardı. Hazır olan pırasamdı bu sefer.

Bol çam fıstığını önceden kavurup incecik dilimlenmiş pırasalarla atmıştım bir gün tavaya. Şöyle yüksekçe ateşte, su koyverttirmeden... O gün kimbilir nerede nasıl kullanmıştım bu pırasayı ama küçük bir kavanoz ayırıp dondurucuya atmayı da ihmal etmemişim işte.

Kapak yardımıyla çevirseydim yufka pizzam düzgün bir yuvarlak olurdu. Olmadı çünkü kıvırarak çevirmeyi deneyip şeklini bozdum.

Bizim mahalle yufkacısı da şahane yapıyor yahu yufkaları. Tül gibi, yumuşacık.

Pizzamın üzerinde ne var peki?

Parmesandır parmesan.

10 Comments:

  • Bu kadar lezzetli yaratıcılığı protesto ediyorum.
    Bir ağız tadıyla diyet yapamayacak mıyım ben...
    Allahtan sadece bakıp yalanmakla yetiniyorum da 8 kilonun 1 kilosunu bu hafta postaya verdim.. Benden uzak olsun da, artık kime doğru giderse:)))))

    By Anonymous Adsız, at 3 Mart 2008 11:30  

  • Ruhum doydu da, midemi kim doyuracak:)

    By Blogger kekik, at 3 Mart 2008 12:24  

  • Kaldı yediiii. Nüket'çiğim bravo vallahi, böyle yalana yutkuna dayanıyorsun. Benim ağzım tövbe tutmuyor!
    ----------
    Sen çok marifetlisin Kekik, tok gelmişsindir aslında da... Burası ruhluk zaten.

    By Blogger Oya Kayacan, at 3 Mart 2008 13:39  

  • Gecenlerde benim kiza diyor :
    Babaniz as eriyor galiba arada bir öyle seyler tuturuyor sormayin.
    Bilmezlerki Kedili Mutfaklar cogu zaman favorim.
    Arada bir görmemezlikden geliyorum o kadar da olsun degilmi ?
    Saglicakla kal.
    Diyet de olanlara yemekler saglikli metabolizmaya hitap ettigi icin kilo almazsiniz tabii
    ayari kacirmamak sarti ile.
    Satir aralarini iyi takip etmek lazim.
    Saygilar.

    By Blogger ERDIL, at 3 Mart 2008 16:07  

  • Sadık okurum Erdil Bey hayatın özünü yazmış aslında yorumunda. Satır araları. Satır aralarında okuyup yaşayarak öğreniriz hep doğruyu ve yanlışı. Odun gibi önümüzde duran gerçekler eğitici değildir. Sağolun Erdıl Bey.

    By Blogger Oya Kayacan, at 4 Mart 2008 09:11  

  • Satır aralarını kaçırmam ama Oya Karacan'ın yaptıkları satır aralarında da lezzetli kalorilerle dolu olduğu için (şarap, parmesan vs.) bazen boynum bükülüveriyor Erdil Bey...
    İsyanım bundan:)))))

    By Anonymous Adsız, at 4 Mart 2008 16:27  

  • bunlar süper tarifler,sitenizi hep takip ediyorum ve bir de kedileeeeeer en sevdiğim yaratıklar da bir yandan buna sebep...

    By Blogger siyap, at 5 Mart 2008 15:36  

  • Ben de senin oralalarda birine aşık oldum Siyap ;-)

    By Blogger Oya Kayacan, at 6 Mart 2008 08:17  

  • Hepsi çok güzel ,ağza layık,
    yufkayı değişik kullanmak,
    ancak Annoyanın aklına gelirdi... harika bir fikir,
    pizza yapmak için kullanırım ben ,bir de yalancı su böreğinde.
    en çok çiçeğe bayıldım onu söylemeyelim mutlaka,rengi nefis .
    yılbaşı çiçeği yada bebe çiçeği deriz biz...başka adı var mı Annoyam...

    By Blogger carpediem, at 6 Mart 2008 10:26  

  • Dilara'cığım, boğumlu kaktüs ve latince epiphyllum olduğunu internetten buldum. Atlas çiçeği de deniyor. Herkes yılbaşı çiçeği diyor ama benimki baharda açıyor!!!

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Mart 2008 09:28  

Yorum Gönder

<< Home