Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Nisan 26, 2008

Demedim mi, ah demedim mi?

Yapamadık. Olmadı. Kutlamamız vardı. Annem Selma bir yaşına daha bastı. Ablam Hülya muhteşem lezzetlerle süsledi tabaklarımızı. Diyet demiştik ama tövbe özürlüyüz de demiştik. Yedik nitekim. Açılış tabağımızda karidesli ıspanak vardı. Sonrasında sayamaz olduk tabakları. Ah bu Ablam Hülya yok mu?

İyi ki var. Tatlı dilli güler yüzlüdür. Çok güzel yemek yapar. Ailenin toparlayıcısıdır. Daha ne olsun? Dostlar başına böyle ablalar. Bu da son hallerinden biridir, Japonya hatırası.



Kedicik de Japon, o da taaa Japonyalardan yeni geldi. Hafifçe renklendirsin diye sokuşturdum hafif tabağımın yanına. Hafif tabağımda ne var? Aynı teflon tavayı gözlerimle üç bölüme ayırmışım. Ispanak sapları, kabak dilimleri ve tavuk göğsü yerleştirmişim bölmelere. Bir baş sarmısak da unutulmamış diş diş yerleşmiş aralara. Sıkıca folyolayıp on dakika pişirmişim. Tatlandırmak konusunda açığım ama karabiberi taze taze çekmek unutulmasın hem önceden hem de piştikten sonra, damla damla da sızma gezdirilsin. Tasarruftayız yani sızmadan yana.

http://www.birdilektut.org/anasayfa.html Bu adrese gidip ne yapabileceğinizi bir araştırın bakalım. Yaşamak için fazla vakti kalmamış çocuklar orada bizi bekliyor. Cebimizden, zamanımızdan, sevgimizden artanlarla kucaklayalım onları.

Kolayı da var. Tüm operatörlerden 5282'ye DİLEK yazıp yollayın. Sadece 10 liranıza maloluyor bir çocuğun gülümsemesine katkıda bulunmak.

Annem Selma tuttuğu dilekleri bir bir anlattı bize mumunu üflemeden. Artık büyümek istemiyormuş, bunu da bana gizlice söyledi. Çok yaşa sen e mi?

Kaldı mı diyet hevesi kursağınızda?

Ben ne anlarım diyetten?

Hafif yeriz ara sıra olur biter.








16 Comments:

  • Selma Teyze' cim,

    İyi ki doğdunuz, iyi ki kızlarınızı doğurdunuz. Sağlıkla, mutlulukla, sevdiklerinizden, sevenlerinizden ayrılmadan nice güzel yıllar yaşayın.

    Tatlı yanacıklarınızdan öpüyorum...

    By Blogger Çiğdem, at 28 Nisan 2008 13:23  

  • Oya Ablacim,
    Annenizin yaşgününü kutluyorum...Ayrıca o minik japon kedicikin adı maneki neko. Şans, para ve uğur getirir japon inançlarına göre. Tokyoda hemen her mağazanın girişinde bir küçük manekicik vardı :)
    Ne yaptınız rooibos sabununu? Güzel oldu mu merak ettim?
    Sevgiler,
    Ozge

    By Blogger Ozge, at 28 Nisan 2008 14:18  

  • Çiğdem'ciğim, sızmalarından götürdüm anneme de. Sana teşekkür edip selam gönderdiydi. Unuttum söylemeyi, üzerimde kaldı bak... Senin güzel dileklerini fazla geciktirmeden ileteyim aman...
    ----------
    Özge'ciğim, iyi oldu yazdığın. Maneki Neko'ya herhangi bir kedi muamelesi yapmak Japonlara ayıp olacaktı. Ne bileyim ben? Tabii hemencecik Japon inançlarına dahil oldum fikren. Maneki Neko'm bana şans, para ve uğur getirsin. Amin.
    Mine'ciğim ilk deneyini yaptı rooibos sabunumuzun. Şimdi kuruma safhasında. Senin de olacak tabii, merak etme. Ham maddesini verene iki sabun gönderiyoruz, elimiz mahkum ;~}
    Annem Selma'ya senin kutlamalarını da ileteceğim. Öptüm seni. Özledim de.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Nisan 2008 14:35  

  • Getiren gönderen sağolsun Oya' cım. Ağız tadıyla yesin teyzem. Daha incir reçellerin gelecek. Mürver şurubun gelecek :)

    By Blogger Çiğdem, at 28 Nisan 2008 15:08  

  • Sevgili Oya Hanim;
    Annenizin dogum gununu en icten dileklerimle kutluyorum.Pastasida ne kadar guzelmis, cok imrendim dogrusu...
    Ablaniz da cok seker, anlattiginiz gibi yani...
    Sevdiklerinizle birlikte nice mutlu yillar...

    By Blogger Ebruli, at 28 Nisan 2008 16:56  

  • Annoyaaammmmm,

    Anneciğin Selma'nın yeni yaşı tüüüüm dilediklerini beraberinde getirsin ona; biri hariç tabii ki, elbette daha da büyüsün umarım,daha uzuuun seneler başınızdan eksik olmasın, hep böyle sevgi dolu olsun.....

    Ablacığına da bayıldım, hayat dolu bir gülüşü var:))

    Sımsıcak ve içten sevgiler.....

    By Blogger DİDEM ÖZCAN, at 28 Nisan 2008 21:02  

  • Oyacan,
    Cici teyzeme mutlu,saglikli,guzel yillar dilerim.
    Özge hanım okuyorsa bu yorumu eğer:
    Rooibos Soap yani Kırmızı Çay Sabunu yaptım..Güzel gözüküyor.Rengi ilk önce bordo idi.Biraz açıldı.Ama çok hoş bir renk oldu.Kuruyorlar hızla.10 gün sonra göndericem..Sevgilerimle..
    Minesi

    By Anonymous Adsız, at 28 Nisan 2008 21:34  

  • Annoyacim,
    Selma Teyzenin dogum gününü kutlar,nice güzel yillar dilerim.

    By Blogger Isil Simsek, at 28 Nisan 2008 23:28  

  • Can kardesimin Can annesi,Can kardesi ile nice nice sihhat dolu
    yillar dilegi ile dogum gününü kutlarim.
    Ps.un certo raduno uno deve diat dimenticarsi

    By Blogger ERDIL, at 28 Nisan 2008 23:33  

  • Oooh, şuruplar reçeller... Ben buradan ahkam kesiyorum, kızlar çalışıyor maşallah. Mahçup oluyorum yani. Yine de gözlerim yolda beklerim Çiğdem'ciğim.
    ----------
    Sağol Ebru'cuğum, sağlıklı yıllar, keyifli paylaşımlar inşallah hepimize, sevdiklerimizle.
    ---------
    Güzel dileklerine, sevgi dolu sözlerine çok teşekkürler Rapunsel. Pasta konusunda boynuzlar kulakları çoktan geçti. Öyle keyifli görüntüler çıkıyor ki sizlerden bayılıyorum.
    ----------
    Mine'si harikasın. Rüyamda görsem inanmazdım bir gün ben şulu sabun bulu sabun diyeceğim de, bir Mine'si çıkıp derhal imal edecek... Bayılıyorum keyfimden!
    Özge'ciğim duydun değil mi, kuruyormuş kırmızı rooibos sabunlarımız.
    ----------
    Sağol Işıl'cığım, iyiliklerle yaşansın gelecek yıllar.
    ----------
    Sevgili Erdil Bey, iyi dileklerinizi her zaman yanımda hissediyorum zaten. Eksik olmayın sevgiler size ve hanımefendiye. Keyifli yaşlılıklar olur bizlere de umarım anneciğim Selma gibi....

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Nisan 2008 10:14  

  • (Dün aksam yazdım size güya, ama buhar oldu gitti, anlamadım. )

    Selma Teyzemize, öncelikle bu memlekete böyle arslanlar gibi cesur yürekli, mert ve dosdoğru- güpgüzel evlatlar yetiştirdiği için tesekkürler ediyor ve iyi ki doğmusssunuz, nice nice yeni yaşlara diyorum. Ayrıca müsaadesi olursa o gül ellerinden ve yanacıklarından hürmetle ve sevgiyle öpüyorum. Ağzınızın tadı hiç kaçmasın inşallah.
    Bir de Özge Hanımdan adını da öğrendiğimiz Maneki Neko'lardan, artık denk düşülecek ilk Japonya yolcusuna sipariş edilecek.
    Sevgilerimi sunuyorum size ve sevgi dolu ailenize...

    By Blogger dgül, at 29 Nisan 2008 10:36  

  • Demet'çiğim, sağol valla egomu cilaladın. Annem Selma'ya da aynen duyurulacaktır. Maneki Neko çok şirin değil mi? Japonya yolcularını kollamaya başlayalım bakalım.

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Nisan 2008 16:53  

  • Oyacım
    Allah annenize sağlıklı yaşlar versin,doğum günü kutlu olsun...
    Ablanızın da ellerine sağlık,ne güzel yiyecekler hazırlamış size...
    keyifli günler dilerim...

    By Blogger carpediem, at 30 Nisan 2008 23:43  

  • Çok teşekkürler Dilara'cığım. Eksik olma.

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Mayıs 2008 14:27  

  • Anneciginin yeni yasi hayirli olsun Oya'cigim. Her gunu boyle gecsin..

    By Blogger Hanife, at 5 Mayıs 2008 02:21  

  • Eksik olma sevgili Hanife. Allah herkese uzun ve sağlıklı ömürler nasip etsin.

    By Blogger Oya Kayacan, at 5 Mayıs 2008 08:47  

Yorum Gönder

<< Home