Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Eylül 05, 2005

Passiflora



Biz bugün tanıştık. Kuzguncuk'ta, bizim eski bostan şimdi seramızda. Resmini çekip eve geldim. http://www.passiflora.it adresine girdiğimde şaşırdım. Nasıl yani? Alfabetik sırayla resimlemişler, onlarca çeşidi varmış. İyi. Öğrenmenin yaşı filan yok. Ben benim tanıştığımdan sorumluyum sadece. Bir de meyvesi var şimdi bende. Seracı kızımız ille de yememi tavsiye etti, etti de ben saklamak istiyorum. Tohum yapıp yetiştirmeli, bol bol yemeli bence! Cancan da memnun kaldı kokusundan. Öylece, baygın baygın yattı durdu passilora meyvemizin yanında.

5 Comments:

  • Ne şeker, passiflora ile gelen bir internet tanışıklığı. Yazının içinde verdiğim adres Maurizio'nun. Kedilerimi beğenmiş. Altı kedisi ve 300 saksı passiflorası varmış. Şimdi hepsi birden çiçekleniyor ve çok güzeller, diyor.

    Grazie Maurizio, si che ho trodotto il tuo messaggio. I miei gatti sono due, si chiamano Kimsecik e Cancan. Non mi hai scritto pero quando si puo piantare i semoli della mia frutta passiflora. Grazie e ciao...

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Eylül 2005 07:48  

  • bu passifloranin benim disciye jinekologa giderken diktigim sakinlestirici surup dolu siselerle ilgisi var mi?!

    By Blogger hera, at 8 Eylül 2005 09:31  

  • Passiflora tohumlarını dikerek çoğaltmak için sıcak bir ortam, 25 derecelik ısı gerekiyormuş, der Maurizio. Toprağa koymadan önce de bir gün suda bırakılacak. Tahmin ettiniz, kedilerinin isimlerini de saydı. Benim İtalyancamı da beğendi. Passiflora'nın da kitabını yazmış. Belli mi olur, ben de Türkçeleştiririm, burada da basılır. Tamam bu iş canım

    Evet Hera'cım, bu o işte. Bana seradaki kızın, "hadi yesenize," diye tutturması, benim de yok yok ekersem daha bol bol yerim dememdeki maksat budur. Yani hayli sakinleştirici ama kafayı da bulduruyor bir nevi...

    Caro Maurizio, ho trodotto anche il tuo modo di seminazione.
    Hera mi chiedeva se questa pianta e la stessa cosa con le bottiglie di calmante 'passiflora' lei beve ogni volta che va dal ginecologo e dalla dentista!! Ma si che lo e...

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Eylül 2005 16:39  

  • Hera'cım 520 çeşit passiflora olup, senin bir yerlerini açmak için gittiğin doktorlara dair kullandığın passiflora, incarnata adıyla tanınırmış. Benim tohumluk dersen, aah ki ne aaah, bütün hayallerim suya düştü. Yenmez, içilmez olan caerulea tipiymiş. E tamam, ben de yetiştirir seyrine bakarım. Bizim kamkatlara benziyor. Sevimli bir bitki.

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Eylül 2005 18:46  

  • a a ayol ne şanslısın oya ablacıım! ben de elimde passiflora tohumları bir torba dolusu, adalı belma ablam vermiş, ben de demişim kendi kendime, "ben kim tohumdan sarmaşık yetiştirmek kim?" ve dahi aklıma yeşil parmaklı arkadaşımız mine gelmiş! ve istanbul'a doğru gelmek ve mine tarafından yetiştirilip dağıtılmak üzere yola hazırlanmış tohumlar... hadi iyisin yani... mine ablamız bu görevi kabul eder ve başarılı olursa bahar-yaz gibi hazır olur herhal passiflora fidelerimiz. koklar koklar sakinleşiriz :))

    By Blogger candan, at 20 Eylül 2005 12:06  

Yorum Gönder

<< Home