Kedili Mutfaklar

Salı, Ocak 24, 2006

Karda rakı budur!

Kadeh tercihi çay bardağından yana yapılır. Nedeni şudur: çabuk biteceğinden, taze karlı taze rakılı bardaklar daha çabuk nasip olur. Önce, dediğim gibi adı 'Paşabahçe Aida' olup halk arasında Ajdaa diye anılan bir çay bardağı alınır. İçi bol kar doldurulur, hatta sıkıştırılır. Üzerine rakı boca edilir. Bugün bizde yeşilli yaş Efedir bu, yarın sizde Allah kerim. Rakı karı söndürür. Yeniden, aldığı kadar kar basılır Ajdaa'ya, rakı ilave edilir. Durum Foto Oya'nın ölümsüzleştirdiği bu karedeki gibi olur. Bu bardak muhteviyatı hem yenir hem içilir.

Bu adapta rakı içmenin kaderine minicik çay tabakları eşlik eder. Her boşalan çay bardağı kar & rakı doldurulmaya başlandığinda, tabaklar da mutfaktan değişik hoşluklarla döner. Maydanoza şam fıstığı yakıştırılmıştır mesela burada, bir dahaki sefere hamsi turşusuyla gelir tabak; bir daha pilaki yanında çay kaşığı, ondan sonra...

Karda rakı budur.

Prozit.

18 Comments:

  • günün bu saatinde canım istedi ki rakı sevmeyen biriyimdir..

    By Blogger huysuz, at 25 Ocak 2006 13:20  

  • Keyif budur işte ! (hamsi turşusu sanırım tuzlanmış hamsidir)

    By Blogger kuzine, at 25 Ocak 2006 14:48  

  • "Huysuzluk etme öyleyse. Canının istediğini anında yapacaksın:-))" diyor Annoya.

    Hamsi turşusunu bugünlerde yeniden yapmak istiyorum. Yazarım, oldu mu Kuzine. Sadece tuzlu değil, turşumsu...

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Ocak 2006 15:26  

  • Ah Belma'cığımmmm... Oralarda kar yoksa da bir rüzgar var mutlaka ki seni buralara attı... Büyükdedenin lafına bayıldım. Bugün onun şerefine de içmeliyim. Hiç eksik olmasın yüreklerden keyifler, diş ağrısına da içilse zevkten dört köşe içilsin...

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Ocak 2006 15:31  

  • İçelim güzelleşelim,Annoya. Babam bu karda rakı fikrine bayılacak:)

    By Blogger Doruk, at 25 Ocak 2006 17:54  

  • Karda raki mi? Peki ben burada nereden kar bulup deneyecegim? Karla pekmez yemeyi duymustum da karda rakiyi hic duymamistim. O bardaklardan raki icmeyi ben de cok seviyorum (uzun raki bardaklari bulamayinca oyle oluyor :) Raki boyle guzel icilmez ki diyenip imrenerek bakanlardanim ben de su anda :)

    By Blogger ycurl, at 26 Ocak 2006 13:08  

  • biraz önce kendime karlı rakı yaptım biraz peynir , birazda çiroz oldu mezem....öylede keyifli oldu ki her yudumda teşekkür ettim size keyfiniz, sağlığınız daim olsun...sevgiyle...

    By Blogger Sedencik, at 27 Ocak 2006 00:31  

  • Inanmiyorum! Harika olmus bu sevgili Oya!! Kis memleketinde oturduguma ilk kez bu kadar sevindim desem :)

    By Blogger YesilErik, at 28 Ocak 2006 01:18  

  • Gökkuş'cuğum, klonlarımı çoğaltıyor muyum ne? Ne mutlu, yaşasınnnn...

    Baban kafa dengi galiba sevgili Burcu. Ben de öyle bir keyfini sürdüm ki babamın bu denk kafasının. Kıymetini bil ve sevgilerimi söyle babacığına olur mu?

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ocak 2006 15:31  

  • Texas degil mi Ycurl? Keske isinlayabilsem sana bir bardak Istanbul'da kalan son karlardan. Sizin raki sofrasi da fena degilmis ama...

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ocak 2006 15:39  

  • Afiyet olsun Seden, hayatından bir nebze keyif olabildiysem ne mutlu bana. Çiroz da içirir yani rakıyı...

    Seden'ciğim, 'the past' 'the present' olmaktan pek mutlu oldu galiba. Looking forward to 'the future'. Sen bu hoşluklarınla onu daha çok mest edersin. Olan piyano tuşlarına oldu. Tıngırdayamıyorlar!

    Yeşil Erik, kış memleketinde benden çok süreceksin sen bu keyfi. Ne mutlu sana, afiyet olsun.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ocak 2006 15:50  

  • Ceddine rahmet Oya!
    Babam da terki dünya etmeden önce böyle müthiş yaratıcı içimler yapardık... Babam gideli çok oldu... Ben daha 19'unda idim... o günden beri hiç kimselerde onun içki adabını görememiştim... Sen bana umut oldun! Teşekkürler!
    Sağlıkla iç emi!

    By Blogger Şirin, at 28 Ocak 2006 18:02  

  • cok guzel yazilar bunlar..tebrikler.cok samimi,ve akici..devam devam:)cok sevdim sizi ben:)

    By Blogger gulece, at 28 Ocak 2006 19:00  

  • Demek sen de babadan görmesin sevgili Şirince. Ne mutlu sana.

    Gülece ve Ece'sini şimdi gördüm daha. Cici bir anne ve o ne şeker bir kız bebek öyle, tam yemelik. Be de sizi sevdim Gülece. Görüşmek üzere...

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Ocak 2006 12:56  

  • Ahhh be Oya,
    Boyle de icilmez ki!!!!!!!
    Su yaziyi yazdigin gunden beri ben de bir yutkunma ki sorma gitsin, rahmetli babamla kadeh tokusturdugumuz gunler aklimda....
    Hadi 2 saat uzakliktaki Turk bakkala gittim diyelim, nerde bulurum ben Londra'da kar???? Bir de daha hic denemedigim yesilli bir raki :(((

    Aspava

    Esin

    By Blogger Esin, at 2 Şubat 2006 02:03  

  • Esin, gözlerimi nemlendirdin. Londra'da yaşarken, boşalmış bir rakı şişeme şarap doldurmuştum. Akıl işte, sözde o şişeden içince gurbetim azalır gibi. Seneye buralara kar düştüğünde ilk uçağa atla gel. Karşılıklı içeriz.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Şubat 2006 09:27  

  • À la vôtre
    Sevgiler
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 26 Ocak 2012 07:25  

  • Çin çin sevgili Sam :)

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Ocak 2012 09:07  

Yorum Gönder

<< Home