Kedili Mutfaklar

Perşembe, Ekim 12, 2006

Güllaç ve hamsiler, uymasa da...



Önce annem Selma'dan, bol bademli, bol sütlü güllaç. Kedili Mutfaklar'a da güllaç almadık değil, aldık. En albenili, en şık paketi aldık geldik eve, velakin kocaman bir tekerlek güllaç paketi mutfak dekoru oldu kaldı başıma. Düşünüyorum ne yapsam, nasıl yapsam diye. Yani benden ne beklenirse onu yapacağım tabii de, neee? Blogger arkadaşlarım da bu işi öyle bir aldı ki ele. Aklımı yedim gezerken. Ancak ve ancaaak, kimseler annem Selma'nın eline su dökemez.


Hayati Kaptan'ın meşhur 'hamsi fırında'sı bu yıl da yendi tabii. Tuzlu mısır ununa bulayıp, hafif sızmalanmış tepsiye dizip, üstünü de çörek otlayıp... Yanında taze nanesi bol bir de salata vardı ki, parmaklarımızı da yedik.

Bu da benim hamsi turşularımı, dün eve geldiğimde nasıl yediğimin resmi. Hazırlayıp buzdolabında sakladığım reyhanlı, sarmısaklı, sızmalı domates sosu altta; muhteşem hamsi turşum üstte. Hepsi kızarmış mısır ekmeği ile yenmek üzere beni bekliyor. Kedili Mutfaklar'da mevcut kedili servis ve peçete de fena bakıyor yemeğime değil mi? Benimkileri sorarsanız eğer, Kimsecik ve Cancan hamsi turşusu sevmezler.

4 Comments:

  • Sevgili Oya'cığım,
    Canım çörekotlu hamsiler muhteşem görünüyorlar.Oyyyy inan içim can attı yiyebilmek için.Artık Bayramdan sonra bulabilirsek yapar yeriz.Oya'cığım,senin yaptığın her yemek ve diğer tariflerin bana harika gözüküyor.Sayfanı Trabzon'da kilere biraz önce forward ettim.(uşacuklar baksın hamsi tarifi görsün diye)

    Sana,ailene ve sevdiklerine harika bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler..

    By Blogger Damak Tadı, at 13 Ekim 2006 11:17  

  • Merhaba Oya'cığım Hamsiler ne güzel görünüyorlar en kısa zaman da denenecekler arasını aldılar tabii hamsi bu hafta da kaçmazsa;)))
    Sevgiyle kal..

    By Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI, at 14 Ekim 2006 12:46  

  • Anlayamıyoruuum. Ramazan'da balık neden yenmiyor yaaaaa??? Senle bayramlaşmayı beklemeyebilir hamsiler!!!

    Bu hafta buradalar daha Zühal, söz verdiler bana!!! Bize de gelecekler.

    By Blogger Oya Kayacan, at 14 Ekim 2006 15:12  

  • selam,
    hamsili pilavı çok severim, dün ben de yaptım.
    çörekotu farklı olmuş. sevgiler

    By Blogger sevdamavisi, at 15 Ekim 2006 11:39  

Yorum Gönder

<< Home