Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Eylül 30, 2009

Tahin yakıştırması

Geçenlerde humuslu patates salatası yapmışlığım vardı ya. Pek de bir beğenmişliğim olmuştu bu tahinli lezzeti, öyle kızarmış susamlı filan. Aynı fikrin üstüne basıp başkaca ne yapardım acaba diye şöyle bir dönünce mutfakta, yumurtalı bir ara sıcak çıktı orta yere. Hani lokantacı ağzıyla tabir ediyorum, yoksa sıcak meze der geçerim bana kalsa.

Zannettim ki kendimi, güneydoğu tarafları sofralarındayım. Hal ve gidişat şuydu, yine patates haşlıyordum. Balık yanına gereken iki tane yerine al sana dört tane patates haşladım.

İkisini çek al suyun içinden çünkü ben kabukları soyulmuş haşlarım püre olacak patateslerimi, geri kalan ikisinin yanına bir avuç haşlanmış nohut at. O nohutlar nasılsa haşlanmış haşlanmış öööyle duruyor dondurucuda. Biraz da birlikte kaynayadursunlar, sonra yeterince bırakacağın kendi suyu içinde irili ufaklı ez, püre yap onları. İrili ufaklı, süzmece değil.

İçine tahin kat, sızma tabii ki..., sarmısak rendele..., taze soğan ve dereotu doğra... Tuz, kimyon ve paprika ekle, karıştır.

Al eline bir tavayı, içine hafif sızma gezdirmişsin tabii; sızma ısınınca koy malzemeyi içine, o da ısınsın hattâ için için cızzz etsin. Yumurtalarını kır, kırdın mı bekle az biraz, sanki pişmeye yüz tutacaklarmış gibi olunca karıştır, karıştır...

Roka ve taze soğan eşliğinde, üzerine bol Urfa pulu ve az da erik ekşisi dolaştırdın mı...

Pardon pardon bu bir soru olacaktı.

Roka ve taze soğan eşliğinde, üzerine bol Urfa pulu ve az da erik ekşisi dolaştırdın mı?

Yine tek geçerim kendimi.

8 Comments:

  • Kim tek geçmez ki seni Annoyacğım:))
    Ardından gelmek isteyen anca nal toplar...

    By Blogger Şirin, at 30 Eylül 2009 22:09  

  • Yine şımardım yine şımardııım... Önce kendi sırtımı sıvazlıyorum zaten, bu da ekstra ekstra geliyor.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Ekim 2009 10:36  

  • Annoyacığım belki daha önceki yazılarında vardır ama ben hatırlayamadım, evde bir sürü haşlanmış kuru fasülyem var ama yemek veya piyaz yapmak istemiyorum onları.

    Acaba kuru fasülye humusu gibi bişey var mıdır..ya da ona benzer bir çılgın yemek:)

    By Blogger Feride Nizamettin, at 2 Ekim 2009 14:40  

  • Bu adresteki

    http://kedilimutfaklar.blogspot.com/search?q=kuru+fasulye+onorevole

    kuru fasulye yemeğimi pek beğenirim Pisi'ciğim!

    Humusu aynı nohuttan yapar gibi kuru fasulyeden de yapıyorlar ama ben hiç denemedim.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Ekim 2009 15:30  

  • Aman aman of..Yapmayın lütfen biraz kiloları atmıştım.Kış Mevsimi başladı ya ver evet ağız tadı da var gurme kıvamında).Yapmayın etmeyin lütfen.Böyle yemekler yapılmaz,vallahi şimdi mutfağa gidiyorum.Yapmak için değil buzdolabını açıp ne varsa sizin yemekler niyetine hapır hüpür dibine darı ekmek için..Of yaa ben zayıflamıştım amaaa... :(

    By Anonymous zafer, at 12 Ekim 2009 21:28  

  • Ürktüm valla yazından sevgili Zafer. Ne kötü kadınmışım meğer ;) Neyse yap ye ama az ye. Gurmeler zaten az yer! Beni sorarsan gourmant olanlardanım ne yazık ki :~[

    By Blogger Oya Kayacan, at 13 Ekim 2009 10:42  

  • Hayır ne yesem yarıyor kıvamındayım artık(yaş o yaşlarda maalesef)..Evet gurman ve gurme ayrımını iyi tuttursam da dedim ya ne koklasam kilo...Lingo lingo hemde..Yok yaf zayıfladım canıııımMM,biraz yiyebilirim.. :P

    By Anonymous zafer, at 13 Ekim 2009 22:34  

  • Ne yersem yarıyor yaşımı aşıp ne yersem bir zamanlar yaramış olanların üzerine koyuyor yaşıma gelmişim. Sana acımam ;~)

    By Blogger Oya Kayacan, at 14 Ekim 2009 08:48  

Yorum Gönder

<< Home