Kedili Mutfaklar

Pazar, Kasım 29, 2009

Mantı bildik mantı, suyuna kuçulara ziyafet

Mantıları yaptık yapmasına. Açtık kapattık, benim keseme Tanya'nın da ellerine bereket ama yiyemedikti bir türlü. Neyse açılışa buyrun. İlk istek benim uyduruk kaydırık soslamalarıma değil, bildik mantı lezzeti için yapıldı. Ne kaybettiği beni ilgilendirmez.

Kazancı koca tabak dolusu haşlanmış Tanya's delish. Buzluktan çıktığında buhar sepetine alınan mantılar çözülünce altında kaynayan tuzlu suya atılarak haşlandı. Burada benim düz mantığım çalıştı. Donuk malzeme fokurdayan suyu soğutacak, sonra tekrar kaynamaya çalışan o su, çözülmeye çalışan mantıları mantar gibi yapacaktı. Olmasındı böyle bir facia benim mutfağımda.

Filhakika acayip al dente kıvam kaptı mantılar. Aaaah Annoya aah, aklına fikrine zeval gelmez inşallah.

Buhar sepetinde bırakılıp pişirilebilinirdi de..., bildik mantı, dendiği için domuzluğumdan yapmadım!

Mantı yanı salata çekmez canım. Üstüne bir zeytinyağlı beeelki ama olsa da olur olmasa da. Ben de, kuru domateslerime kuru kekik, taze domateslerime de has bahçemden taze kekik şeyttim. Sarmısağını bol basmışım yoğurdun, öyle dedi, "Amma da basmışsın sarmısağı haaaa!"

Mantının lezzetini pohpohlayıp tabaklarımı süslemek üzere kırmızı biberli tereyağımı yaktım, yakmak kızdırdım anlamında yani. Mis gibi kuru nanenin yeşilinden faydalanmak da bildik mantının vazgeçilmezi olunca, kuru domateslerden azıcık süs de benden oldu. İyi etmişim, öyle dedi.
Beğendi.
Ah canlarım caanlarım, İmrahor'un kulakları küpelileri.

Mantının suyuna onların dişine göre etler kemikler eklendi.** Makarnası da bilâhare...

En sevdikleri yemeklerdendir kemikli et suyunda makarna, sebzeli olursa daha da alâ.

Yapmalıyım, yapmalısın onlara böyle güzellikleri.

Çöpler bir yere kadar, ev yemekleri de çeker canları.


* http://kedilimutfaklar.blogspot.com/search?q=mant%C4%B1+buna+demeli

** marketlerde çorbalık diye satılır.

10 Comments:

  • Eline sağlık Sevgili Annoya.
    Ben de Minnoş'un sokaktaki arkadaşına ton balığı vermek gafletinde bulundum ve tabii ogün salon camında 2 kedimiz var:) biri içerde diğeri dışarıda, dışarıya bişiler de serdik, az üşüsün diye, pek bi keyfimiz yerinde bugün:))

    By Blogger Boncukçu, at 29 Kasım 2009 12:29  

  • sizede canlarada afiyetler olsun.Bir gün nasılsa sizin soslarında reçetelerini buluruz burada, dondurucuda o mantılar olduktan sonra:)))

    Sevgilerimle

    By Blogger laleninbahcesi, at 29 Kasım 2009 12:40  

  • ;) Lale'ciğim ;)
    ----------
    Minnoş, anneni kandır da ara sıra eve de alın arkadaşını. Isınsın diye canııım, pansiyoner gibi gidip gelen kedi olsun!

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Kasım 2009 16:08  

  • İyi ki o kabakların fotoğrafını çekmişim de bana yorum bırakmışsınız, güzel ve eğlenceli blogunuzu keşfettim. Artık takipçinizim.
    Mantıyı çok sevmesem de güzel göründüğünü itiraf etmek zorundayım. afiyet olsun hem size, hem diğer sebeplenenlere:)
    İyi bayramlar...

    By Blogger Leylak Dalı, at 29 Kasım 2009 18:55  

  • Hayvanlari bu kadar cok sevdiginiz icin sizi cok seviyorum.

    By Blogger Unknown, at 30 Kasım 2009 01:15  

  • Yeşilelma, evlerimizde yaşayan canlar şanslı ama sokaktakilerin sevgiye, bakıma çok ihtiyaçları var. Herkes payına düşeni yapmalı. Hiç olmazsa şefkatle uzanmış bir elden bırakılan bir tas su.
    ----------
    Teşekkür ederim Leylak Dalı. İyi ki ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Aralık 2009 09:02  

  • Mutfak zeka işi azizim.Bu buharda çözme işini ben de yapacağım.

    Bildik mantıyı burada görmek ilginç oldu.Ben diğer şekillerde pişmiş hallerini de merak ediyorum.

    Sevgiler..

    By Blogger Öykücü, at 1 Aralık 2009 20:47  

  • Amanin mantı... :))
    Sos sos sos....Help help help..Uyduruk soslarınıza göre daha oturmuş bir manitu şu mantı.Hulu hulu hulu yeo yeo yeo (ateş dansı yapıyorum garipsemeyin)...Eh yani "ısmarlama yapmıyoz ne buluyosan ye" deyişiniz bana bir hönk yani ne bolero vuruş dedirtmişti içimden fakat yani lakin velhasılı mantıyı görüncce mutlu ve kutlu oldum..Elleriniz dert görmesin Oya Hanım..Bir tadayım bakayım..Hımmmmmmm efendim şeyi az gibi gibi ... :P

    By Anonymous zafer, at 2 Aralık 2009 00:43  

  • sos'u sos'u..... :D

    By Anonymous zafer, at 2 Aralık 2009 00:49  

  • Tamam Öykücü'cüğüm, yenileri yolda...
    ----------
    Lütfen 9 Kasım tarihli yazımı da okuyunuz sevgili Zafer... Dengi dengine gelirse, o kadar da Ravelist değilim yani ;) Ve deeee... bir hönk daha, "Patlamayın beyefendi, gelecek görecek günler var daha, sossslarlarlar manasında.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Aralık 2009 08:22  

Yorum Gönder

<< Home