Kedili Mutfaklar

Salı, Ekim 20, 2009

Havuçlu havuçlu...

Öğlene yemek akşama çorba


Tarlasına koysanız beni, uzun zaman başka yerlere gitmek istemem. Taze taze kıtır kıtırına bayılır yerim. Kış yemeklerim, çorbalarım aşıktır havuca, hem rengine hem tadına. Rendenin genişinden geçen salatası bol maydanoz ve limonlu, darından geçeni sarmısaklı yoğurtlu. Seviyorum işte, var mı diyeceğin?


Kışlık haşlamalar çokça itibar ettiğim yemekler. Etten tavuktan yapılır, yanına sebzeler katılır. Mutfak bitkiliğimde dört mevsim alesta odun saplı yeşilliklerim, yani biberiye ve defnelerim hiç eksik olmaz, haşlamalarıma lezzetlerini katarlar mutlaka. Süs biberlerle top biberler ve karanfil de kendilerini hafifçe belli eder lezzetin bir kıyısından.


Öğle vaktinde bir tabak tavuklu haşlama tencereden ayrılıp tabağa ve bilahare mideme girdikten sonra, arta kalandan akşama çorba yapılır. Bu vesileyle herhangi bir sıvıyla, ki varsa tavuk suyu, kullanıyorsanız küpsu veya bildiğimiz iyi suyla çoğaltılıp bıııızzzzzztlanır. Bir yumurta ve yoğurtla terbiye hazırlanıp çorba suyu ile ılıtarak katılır tencereye.

Bu da akşam yemeğimdi işte.

Acısı biberden tatlısı elma

Tatlı tatlı dururlar ya bakmayın, nefesini tıkıyor acıları insanın. Canımın çektiği de bu, acılı havuç çorbası ama yanısıra ikişer havuçla patates, birer kereviz soğan ve bir de tatlı elma.

Biberlerin acısıyla elmanın tatlısı birllikte kaynayıp da kaynaşmayınca meydana çıkan lezzeti anlatmak zor biraz.
Şey gibi, bir lezzet çıkmış ceza veriyor sanki bana, "Diline acı biber sürerim haaaa!"
Diğeri mahçup, "Seviim de geçsin, öpiiim de geçsin..."
Yine bızzztlanmışlardı tabii, kuşanede ne var ne yoksa, bu sefer defnesiyle de biberiyesiyle de.


Kış geldi geliyor.

O çorba bu çorba, denenmişler bir kenara.

Şimdi ağzımızda yeni lezzetlere yer açmak lazım, değil mi ama cancağızım?

17 Comments:

  • Bizim gibi tavsan aileleri var demek ki:) 4 demet her renkten tabi gelenekseli unutmadan havucla donulur mu eve donulur:) Haslamalar, corbalar, havuc rotiler pisince icindeki seker karamalize olunca of of. Yasasin kis diyorum. Not:Mutfagini cok merak ediyorum hic soyle genel gorunum fotografi var mi bakalim hayalimdekiyle ortusuyormu? Muck muck

    By Blogger beste, at 20 Ekim 2009 13:52  

  • Benim dolaptaki havukları görmeniz lazım toprağa eksem yeri var yani öyle filizlendiler. Alıp elime yemekse aklımın ucundan geçmez
    size afiyet olsun
    hülya

    By Blogger otomatikkepce, at 20 Ekim 2009 14:44  

  • Kesinlikle haklısınız :)

    By Blogger bir demet feslegen, at 20 Ekim 2009 14:59  

  • Renkliler bize henüz intikal etmediler Beste'ciğim. Turuncusuyla idare ediyorum! Mutfağım tren gibi uzayıp giden bir şekil. Vardır ara ara blogda fotoğrafları ama yine gösteririm sana bir ara ;)
    ----------
    Eksene Hülya'cığım sahiden. Ben filizlenen ne bulsam bir saksıya yerleştiriyorum. Az taze sarmısak yemedim bu yaz. Hem havuç yemememek de ne demek? Kendine acımıyorsan İdil'e acı ;)))
    ----------
    Eda'cığım :))

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Ekim 2009 09:02  

  • harıka sın yıne

    By Blogger LEMAN, at 21 Ekim 2009 15:40  

  • Ben boyle her yeri dolu sagindan solundan birseyler sarkan kavanozlar, siselerde bekleyen mamalarla; kitaplarla dolu capcanli, kalabalik bir mutfak diye dusunuyorumda ondan:) imza tavsan ailesi

    By Blogger beste, at 21 Ekim 2009 19:45  

  • Teşekkür ederim Leman'cığım ;)
    ----------
    Sana fotoğraf ne gerek Beste, aynen dediğin işte, artı Cancan!

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Ekim 2009 09:08  

  • Peki mantı tarifi ne zaman yapacaksınız..Hem pişmişi ve süslenmişinin şık fotoğrafıyla :))

    By Anonymous zafer, at 24 Ekim 2009 01:12  

  • Sipariş almıyorum sevgili Zafer :)

    By Blogger Oya Kayacan, at 24 Ekim 2009 10:48  

  • oya hanım tembellediniz bu ara!

    By Blogger Handan, at 28 Ekim 2009 13:52  

  • Evet beyeeeeaaaa... Bu aleti açmadığım günler oluyor. Annem Selma bizde. Benim edepsiz mutfağımın içinde adabıyla işleyen başka bir düzen kuruldu. Yazarız bakalım ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Ekim 2009 11:03  

  • yazılarınız çok hoş okuması çok keyifli hatta arşivinize iki üç kez göz attım kaçırdığım bir şey olmasın diye. fakat hoşuma gitmeyen şeylerde var onlarda şu bızzt aleti lafı ve kedinin masanın üstünde kafasını tencerenin içine sokmuş yemeklerin içinde halleri hijyen açısından hiç de sağlıklı bulmuyorum. kedi tüyü ve kedi patileri yemeklerin tencerelerin içinde. bu arada benim 13 tane kedim var ama hepsi bahçede kesinlikle içeriye almam hayvanları çok severim ama evin içinde sağlık açısından uygun bulmuyorum.
    bir de blog okumayı çok seviyorum genelde yorumlarıda okurum hangi bloğu okusam yorumlarda bir sizin, bir mutfakta zen bir de eda sunerin yorumları dikkatimi çekti bu kadar çok boş vakti nasıl bulabiliyorsunuz.

    By Anonymous Adsız, at 29 Ekim 2009 21:30  

  • Sağol Adsız, öyle veya böyle, bir ucundan sevilmişiz işte.
    Boş vakit yok. Her iş iki ara bir derede ;) Sevgiyle

    By Blogger Oya Kayacan, at 31 Ekim 2009 17:03  

  • Aman Yarabbiiii..Vallahi sipariş notu yollamamıştım..Hani bir ara araya sıkıştırırsınız diye ..Hani yarın ne yapacağım derdi vardır ya.İleri yönelik bir öneriydi benimkisi..Canınız sağolsun..

    VEeee:
    ....Bir biçare kedicik veya köpecik ya da...gördüğünüzde yardımcı olacak bir numara 153..
    Daha geniş bilgi için Zeynep Hanım'ın blog'unda yazdığı bilgilere bakınız..

    http://www.sendul.blogspot.com/

    ...
    ..
    .

    By Anonymous zafer, at 31 Ekim 2009 21:31  

  • merhaba.çoktandır yazmadınız,Bayram kutlaması bile yapmadınız...nasılsınız? eylül

    By Anonymous Adsız, at 1 Kasım 2009 15:51  

  • Sen beni tanımıyorsun Zafer, bu mutfakta ne yapalım sorunsalı hiç yaşanmaz ;) Mutfağa girilir sadece, yapılır ve çıkılır! Bizim bir Tanya'mız var. Moldov. Onun yaptığının üzerine mantı tanımıyorum. İki türlü yiyoruz hem de, tortellini/mantı... Esas aynı, sofraya gelişi değişik.
    Sağol biçare bilgisi için. Sevgiler
    ----------
    Eylül, valla bu ülke beni fena germeye başladı. Bir başıbozukluktur gidiyor. Bir sevinememe halleri, bir sevinçlerimin kursağımda kalma halleri :( Cancan yazdı dün ;))

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Kasım 2009 09:12  

  • oya'cım, koktu ama yaw :)

    By Blogger Cakil's Mom!, at 18 Kasım 2009 15:44  

Yorum Gönder

<< Home