Kedili Mutfaklar

Salı, Nisan 06, 2010

Risotto değme keyfime

İyi olacağını biliyordum, çok çok iyi oldu. Nefaseti su götürmez bir risotto tarifi çıktı ortaya.

Ana malzemelerim: Arborio pirinci, mango, beyaz şarap, tereyağ, soğan, parmesan, tuz ve biber. Durup durup akıl ederek kattıklarım: sarmısak, çemen, taze zencefil.
Dondurucuda var zannettiğim ve kullanmak istediğim bacon maalesef ki yok; bitmiiiş. Sucuk kullanıyorum yerine. Sucuklu risottoyu Serra Yılmaz'ın "Temel İçgüdü" programında görmüştüm. Umman çemeni, sucuğun tadına yapışıp kuvvetlendiriyor bir de sana, ooof güzeeel. Risottonun geleneksel katkı maddesi safrandan daha güzel renklendiriyor üstelik.
Mango, sucuk ve zencefil gelişigüzel doğrandı. Parmesan da birazdan rendelenecek.

Bir soğan ve beş altı sarmısak dişi, onları da gelişigüzel doğrayıverdim. Ölçüp biçerek doğrama/kesme hallerimi de terkediyorum yavaş yavaş. Daha keyifleniyor mutfak böylece, daha daha yaşıyor.
Paketinin beşte biri kadar tereyağı kullanıyorum. Bu sefer canım tereyağının kremamsı lezzetini çekiyor ve azıcık da sızma pişme sonunda eklenecek.
Soğan ve sarmısak tereyağında çevrilerek iyice sarartılıp öldürülüyor. 250 gram pirinç ilavesiyle çevirmeyi sürdürüyorum. Billurlaşan pirince birbuçuk bardak beyaz şarap ekleniyor, tahta kaşık hep dönüyor, hep dönüyor. Hazırda sıcak suyum var tabii, azar azar katarak, çevire çevire, yedire yedire karıştırmaya devam...
Deniz tuzunu, taze çekilmiş renkli top biberleri ve bıçağın ucuyla çemeni koyuyorum.
Mango, sucuk, zencefil..., doğranıp hazırlanmışlardı ya zaten, girdiler tencereye.

Parmesan da rendelendi, ocağı kapatınca tüm malzemeyle karıştırılıp halledildi. Azıcık da sızma, demiştik hani...


Test edip onaylayan..., "muuh mmmu muuuhteşem."

Değmeyin keyfine.

Yapılan miktar lokanta servisiyle 6, yazıyla altı kişi içindir.

Öksüz doyuran 3, üç.


Netice itibariyle sucuk açısından teşekkürler Serra Yılmaz :)

İçinde risotto geçen her yazımı da hiç çekinmeden faydalanmanız açısından şuraya aldım :) Yapınız, yiyiniz ve duacım olunuz lütfen.

14 Comments:

  • Bende hardallı Risotto var Oya'cığım..İtalya'ya el atmışken Risotto,Polenta,Mascarpone almadan olmaz dedim..))

    Şimdi bu tarifi bana göre derleyip hazırlamam gerekiyor..)Yine harikalar,harikalar yapmışsın..Bayılıyorum sana inan..Öpüyorum kocaman..Sevgiler..



    Not:Tereyağ ihtiyacın varsa haberim olsun lütfen!

    By Blogger Damak Tadı, at 6 Nisan 2010 17:02  

  • yemek istiyorum ben bundaaaan!şımartıcı bi şeymiş bu.mango, permesan, risotto, of ki ne of! onaylayanın burnunu yerim ben, miyavvvvv!:)

    By Blogger Pınar Günay, at 6 Nisan 2010 17:14  

  • Pizza söyledim ben Annoya, evde yemek yok.Yarın çarşamba pazarı Allah Kerim. Enginar ister canım!

    By Blogger Margot, at 6 Nisan 2010 19:01  

  • cancan bizim tatmadığımız biçok şeyi tatmıştır muhtemelen:P
    gurme bu kedi gurme:))
    yine çok leziz görünüyor..
    sizin tariflerinize hayran olduğumu daha önce belirtmiştim,'sizde baharatlardan farklı tatlardan başlamalısın' demiştiniz bende kapalıçarşıya gittim daha önce almadığım bikaç baharatı aldım,başladım ucundan yani:))

    By Blogger allımorlu, at 6 Nisan 2010 19:44  

  • ANNOYACIM, CUMARTESI EVDEYIM VE BU RISOTTO PISECEK... KOCAYLA BIRLIKTE SANA DUALAR EDILECEK... TAAAAA UZAKLARDAN KOCAMAN KOCAMAN OPUCUKLER YOLLANACAK... BEBISLERIN DE GOZLERI ACILDI ACILACAK... RESIMLERI CEKILECEK VE ANNOYA YA GONDERILECEK....

    By Blogger kedisizasla, at 6 Nisan 2010 19:51  

  • Sevgili Oya, Risotto'yu bilmem ama her kapuska pisirdigimizde duacinim. Kereviz yemegini de yaptim (Tarif olculeri icin cok tesekkur ederim). Kadife gibi pastel turuncu bir sosu oldu. Buyuk olcu yapmistim, bir kismini da krema corbaya donusturdum. Hepsi nefisti. Bloglardaki muffin, cupcake turu tariflerden birazcik yorulmus biri olarak Kedili Mutfaklari bulduguma cok seviniyorum.

    By Anonymous Mine, at 7 Nisan 2010 08:25  

  • Yaraticilik guzel bir sey olsa gerek :) Arboria pirinci aldim risotta deneyecegim diye ama hala deneyemedim. Artik senin risotta tariflerinle gaza gelip yapma vakti geldi ;)

    By Blogger ycurl, at 7 Nisan 2010 08:51  

  • Gül'cüğüm, sendeki lezzeti kendinden menkul olan risotto paketlerinden galiba, hardallı dediğine göre. Bakalım fazladan neler katacaksın içine.
    İtalya sınırları içine girmen beni mutlu etti çünkü Alman işlerinden hiç anlamam malum.
    Aaaay çok mütehassis oldum tereyağı teklifine ama biliyorsun o kadar az tüketiyorum ki. Eksik olma bir tanem.
    ----------
    Cadı sen de az değilsin, hafiyelik etmiyorum zannetme... Bizden de oraya melodik miyavlar.
    ----------
    Bende de, zeytinyağlılar hariç hiç yemek olmaz Margot! Her şey bir anda çıkar ortaya. Özeniyorum bir de, hayatımda hiç pizza falan söylemedim eve. Enginar açılışı önemli, gittiği kadar her hafta 4 tane pişer bu evde, çiğ çiğ yenir sokakta, işte öyle ;)
    ----------
    Allımorlu'cuğum, keyiflendim. Ucundan tutmak da güzel deyim vallahi. Bakalım ne uçsuz bucaksız lezzetlere ulaşacaksın deneye deneye.
    Cancan'ım işine geldiği zaman iyi bir yamak. Öyle de sabırsızdır ki yemekler pişerken, kokusu aklına yattıysa eğer ;)
    ----------
    Oya'cığım, seni ve kocayı yalnız bırakmayacağım galiba bu Cumartesi. Olmaz öyle uzaktan uzağa; yakinen denetim var, denetim!!!
    Bebişlerle analarına bizim evin kokularından gönderiyoruz.
    ----------
    Ben de tadımı tuzumu paylaşanları bulunca çok seviniyorum Mine'ciğim. Afiyet şeker olsun.
    ----------
    Tembel demeye kıyamam ki Curly, mazeretin var ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Nisan 2010 11:13  

  • BAK SIMDI OYA CIM, BELKI SEN BANA SAZAN DIYECEKSIN YINE... GERCEKTEN YAKINEN MI?? YANI YANIMIZDA MI OLACAKSIN??? AYYYAAYYYAY...

    By Blogger kedisizasla, at 7 Nisan 2010 15:09  

  • Oya'cııııııııım..., nasıl güzel yürekli bir kadınsın sen? Şakaydı tabii, bu Cumartesi Salacak'ta randevum var, Miami haftaya ;))

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Nisan 2010 16:47  

  • tadını merak ettim

    By Anonymous Pin kodu analizi, at 8 Nisan 2010 00:41  

  • tadını bılıorum cok ama cok guzel dı mı????

    yerınde yemenızı tafsıye ederım efenım :P

    By Blogger aysegul, at 10 Nisan 2010 17:42  

  • Amma lüküs risotto olmuş. İtalyanlar görse ağlar biz bunu nasıl akıl edemedik diye Cancan'ın annesi! Zaten Cancan tarafından test edilip onaylandığına göre fazla söze gerek kalmadı.

    By Blogger Tijen, at 11 Nisan 2010 16:33  

  • Pin Kodu reklamını yapmış, eh n'apalım yapsın bakalım. Ayşegül'ün bahsettiği yer neresi anlaşılamadı, bilsek yeriz tabii.
    ----------
    Tijen çok güldürdün vallahi. Ben bu tarifi İtalyan arkadaşlarıma göndereyim bari. Yanında ufak birer sucuk ve çemen kolisiyle, perişan olsunlar ağlaya zırlaya ;)
    He yaaaa, Lüküs Hayat'ı oynuyoruz oğluş Cancan'ımla.

    By Blogger Oya Kayacan, at 11 Nisan 2010 16:54  

Yorum Gönder

<< Home