Kedili Mutfaklar

Salı, Mart 30, 2010

Adını koyamadığımın iletisi!

Les oeufs à la coque


Evet efendim, ömrümde ilk vallahi, alâkok yumurtalarıma sızma dolaştırıp yememiştim hiç. Bu Pazar yemiş oldum. A là coque deyişimin dudaklarımdan döktüğü o muhteşem fransız aksanım!., yerken üzerine herbs de provence serpiştirmem...

Provence, Marseille'de bir bahçede ılık bir bahar sabahı, bir elimde sımsıcak mis gibi bir baguette...


Heeeey nerelere gittim ben yaaa?
Geri dön geri döön, ne olur geri dööön...

Artichaut ton sur ton

Erişti nevbahar eyyamı şarkısı ile bahçelerde enginar leylim yar türküsünü mutfağımda birlikte terennüm ettiğim günler geldi şükürler olsun. Limonla ayıklatıp suya filan bastırtmadan, esmerleşmesinler diye kendimi dar attığım mutfağımda enginar pişirme halimin mevsimi işte. Var mı benden mutlusu?


Bir ilk daha, şimdi anlatıyorum, aha böyle aha aha şöyle... Yaman oldu vallahi, enginarın böylesi...
Olanca maydanoz sapı kesilmiş, yarıbaş sarmısak dilinmiş, iki soğan ile iki patates rendelenmiş, enginar sapları inceden kıyılmış... Sızması bol tutulmuş, iki limon sıkılmış ama birinin kabuğu tırtırlanıp katılmış. Tuzum nasıl tuz biliyorsunuz artık, top biberlerim renkli...

Suyunu da koy, pişir.



Özlü. Müthiş bir sos. Ekşisi gerçek ekşi. Şekerle tatlandırılmış sızmalılarımdan değil.

Pastel. Uçmuş sarılar, küflü yeşiller ton sur ton.

Bir bayılalım, bir bayılalım...

Bavette all'acchiuge cotto al sugo di pompelmo

Çok fena makarna yaparım. Bir pasta bolognese derseniz mesela, sosunu/ragù bolognese yapmak saatlerimi alır. Bazı da onbeş dakikaya her işini sığdırıp tabaklara yerleştirdiğim makarnalarım olur.

Pazar makarnası, yine günün keşfiydi. Acilen hayatımıza giren bir pasta/makarna düşü gibiydi.

Mükemmeldi. Kendime 'rastgele' çekip girdiğim mutfağımdan bir çıktı, pir çıktı.

Daha önceleri neredeydi'ydi...

Aldı başını, bir kabuk merakıdır gidiyor

Yabancı ahçılardan yapıştı bana mutlaka, her yere narenciye kabuğu tırtıklıyorum uzun zamandır. Ekşici hem de acıcı olduğumdan limona bayılıyorum. Daha az ekşi olsunduysa, greyfurta yönleniyorum. Portakallı yaptıklarımın tatlı acısına bayılıyorum.

Pazarın makarnası pasta all'acchiuge cotto al sugo di pompelmo. Var mı böyle bir şey? Yok.

Eh olsun o zaman, yapın da, greyfurt suyunda ançuezli makarna...

Tencereye su, tuz, karabiber, kuru otlar ve sızma ve greyfurt suyu ve deeee greyfurt kabuğu tırtıkları koyulsun, kaynasın. Bavette/yassı spaghetti Barilla'dan, atılsın. Al dente pişsin, bu pişim tarzı için koyduğumuz suyun miktarı makarnaları fazla aşmasın. Çektiriyoruz ya suyunu!

Kapatın altını, taze soğan ve maydanoz doğrayın şimdi de. Karıştırıp alın tabaklara, ağız tadınızın istediği kadar ançuez ve kırma yeşil zeytinlerle servis yapın.

Yaptınız bitti mi?

Ne derler, boşal da semerini ye gibi bir durum oldu burada.

Sizde?


Bir 'bence' not! Makarna dediğin bol suda haşlanacaktır iddiası biraz tevatür bence. Lokanta işi. Oralarda koca tencerelerde litrelerle su kaynatıp içine sepetlerle batır batır çıkar yapıyorlar makarnaları, İtalyan usulü oluyor. Evlerimizde haşladığımız aile miktarları için çoğumuzun yaptığı 'suyunu çektirmek' daha akıllıca. Ya da makarnaları delikli kepçeyle alıp suyuna çorba yapmalı, bence.

11 Comments:

  • "Bence" notumuza gönülden katılıyorum.
    Bence de!
    Hem, Napoli'de de öyle yapıyorlarmış, anlatanın yalancısıyım!
    :))

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 30 Mart 2010 14:55  

  • Mis gibi koktu valla. Ben de istiyorum. Ben de.. Lucy

    By Blogger Lucy and the Puppies, at 30 Mart 2010 16:15  

  • sen bence hafif hafif bir "easter" kutlaması da mı yapmışsın ne:) valla ben de "al dente" seviyorum da makarnayı, su oranını fazla tutma meselesi tam da senin dediğin gibi biraz mübalağa galiba. Bir de diyorlar ki her 100 gr'a 1 litre. Ooooldu:)) seviyorum seni de, kedini de, mutfağını da...

    By Blogger Pınar Günay, at 30 Mart 2010 17:07  

  • Makarnanın tadı içinde kalıyor işte ne güzel. Makarna az suda yapışır bahanesi kullanılsa da, içinde sızması olunca birşeycikler olmaz. Hatta olmasa da olmaz. Napoletana'sı da öyleyse eğer, onlar konunun hinoğluhinleridir; pasta ve pizza işini çok iyi bilirler sevgili Ekmekçi Kız ;)
    ----------
    Bak seeeen, benim maskara Lucy'ciğim havlamış. Hangisinden çekti canın bir tanem?
    ----------
    Eveeet, Cancan ve ben tavşan kulaklarımızı da taktık, "Bunnies are brown, bunnies are white, bunnies are always an Easter delight,"ı söylüyoruz Pınar'cığım ;))

    Çokça mübalağa hem de, gülüyorum çok, bir paket makarnaya 5 litre su meselesine!

    Bisss de sisiii çok seviyosss. Annoya%Cancan

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Mart 2010 18:44  

  • Oya Hanımcım,
    İtalyanlar nasıl yaparlarsa yapsınlar ama ben mutlaka ölçülü koyarak suyunu çektiririm yıllardır. Sadece makarnanın mı eriştenin de. Zaten eski o mis gibi durum buğdaylarından yapılan çocukluğumun makarnaları yok. Bir de suyunu süzerek iyice fakir fukara yapmanın anlamı da yok bence de.
    Bizim evde hani oldu da kazayla makarna suyu fazla geldiyse, çorbaya dönüşür. Mantı suyu, su böreği suyu hepsi çorba olurlar.
    Hem de ne çorba.
    Afiyetler olsun sizlere.

    By Blogger IŞILCA TATLAR, at 31 Mart 2010 01:57  

  • Pecetelere ve aksesuarlara bayildim. Ben de makarnayi cok suda haslamaya karsiyim. Suya yazik bir kere...

    By Blogger Unknown, at 31 Mart 2010 04:58  

  • Elinin lezzeti olan kadınlardan olduğunu zaten biliyorum sevgili Işıl ama şimdi baktım elinin yeşili de varmış ;) Pembe domateslerinin serüvenini takip edeceğim. Sevgiler
    ----------
    Vegetaryen kedimiz, peçete meraklısıyım da biraz. Dolaplar almaz oldu. Mutfakta tek başıma atıştırdığımda masama amerikan servis de yapıyorum peçetelerden. Ruh çocuksa çocuk, Oya ne yapsın?

    By Blogger Oya Kayacan, at 31 Mart 2010 10:20  

  • çektiririm makarnanın suyunu,dökmem hiç...
    yazık değil mi hem makarnaya hem de suya...
    fazla kaçtıysa eğer,
    çorbaya dönüşür o su,kıyamam..
    a la dente severim bi de
    Oya'sı...

    By Blogger carpediem, at 1 Nisan 2010 16:11  

  • Yesinler senin Fransızcanı hatun!!!!

    By Blogger Tijen, at 1 Nisan 2010 19:23  

  • Annem de makarna haşladığı suyu atmaz çorba yapar hep.

    By Blogger Nenoni, at 4 Nisan 2010 01:22  

  • Sen ne yapsan en iyisini yaparsın Oya'cığım..

    By Blogger Damak Tadı, at 6 Nisan 2010 16:53  

Yorum Gönder

<< Home