Kedili Mutfaklar

Perşembe, Mart 25, 2010

Son dakika olmasa da...

Türkçe'ye vah açılımı...


"Merağbaağlaaaar. Yeni Türkçe'de insan selamlamaca oluyor, merağbaaağlaaaar. Ben bu konuşma hallerini gençler kullanıyor zannediyordum, yanılıyormuşum. Koca koca kadınlar, kazık kadar adamlar da başladılar, yuvağrlıyoooğrlar da yuvarğlıyoooğrrrrlar kelimeleri. Türkçenin başına ciddi ciddi bir haller geliyor. Yapmayın, etmeyin güzelim türkçemizin içine...," diyor Annoya'm.

Biz hep aynı miyavlıyoruz. Miyavlamacayı bozan Türkan Şoray gibi olsun mu? Her kelime arası maw yani, evet maaayani, hayır mıııyani, olur muuuayani, olmaz aaaayani, gelir uuuuyani, gider hııııyani... Hay yaniler götürsün. Konuşarak bozma kendini Türkan Ablammm, mecbur değilsin muhtaç değilsin o programlara... Sen oyna, sen oyna, sen oynarken kraliçesin, sen sadece oyna.

"Çingeneye sürgün" açılımı


Ağlamaklıyım. Şopar açılımı gününde yaşadığım travmayı atlatamıyorum. Göbek atan atanaydı. Tevekkeli insan atalarımız, "Çingenenin yüzüne tükürmüşler, yağmur yağıyor demiş," dememişler.

Boynuma bağlanan karanfili önce bir matah zannettim ama herkesten önce ayıldım duruma. Hani kendini bilmezler, vicdansızlar kedi köpek arkadaşlarımızı toplayıp ormanlara, çöplüklere döküyorlar ya... Şoparları da atacaklarmış işte öyle uzak yerlere. Şopar da zaten köpek demekmiş. Annoya'm bana bazı bazı Şopar der, köpek seni, der ama sevgisinden söyler... Yoksa çingeneye dobra dobra çingene demiş çocukluğundan beri, yine öyle der, yine öyle der tabii ki.

Hah bakın kızdı bana, tabii ki lafına da uyuz çünkü. İki kelimenin arkası tabii ki; her sorunun cevabı tabii ki.... "Tabii ki ama, tabii olan neymiş yahu?" diye alevleniyor bu lafı duyunca. "Bağlayacaksın bir yere ki, tabii ki'yi kullanabil. Balon gibi havada bırakamazsın tabii ki'yi. Ha bir de Kiboş'un söylediği gibisi var ki o daha da vahim, tabii ki de."

Hah aklıma iyi ki Kiboş'u getirdin Annoya'm, Kiboş'lu bir fotoğraf var hani, internet yıkılıyor vallahi, yağmur gibi yağıyor halâ. Ay bakanın nefsi körlenir anacım!...! Hani beni de ameliyat ettirmiştin ya, nefsim körlensin diye :(

"Hadi hadi zırvalama," dedi Annoya'm. Gelecek açılımları ona bırakıyorum.

İkizlerimizin güneşe açılımı

Denise bebek ikizlerimizin erkeği. Artık havalar güzel, güneşlenmeye çıkıyorlar sık sık. Güneş kremleri sürülüyor, al al oluyor suratçıklar, bakmaya doyamıyor insan.


Kızımız Asia, Ablam Hülya'nın kucağında. Yeğenim Aylin'de elciğini öpüp kokluyor. Duyan duymayana söylesin, ikizlerimiz Eniştem İnal'ın kızkardeşi Nilay'ın torunları.


Anne Defne ve Asia bebek, tam da anasına bak kızını al hallerindeler.

Ayşe'den bir kısa ve "özel" açılım!

Okulumuzun en güzel kızlarından ve medar-ı iftiharlarımızdan Ayşe Kulin. Oluyor mu bir de durmadan babaanne. Chiara yedinci torunu, sekizinci de yolda galiba. Aslanlar gibi dört erkek evlat yetiştirmek boru değil yani.

Bizden açılım

Aportman görevlimiz İsmail'in torunu, favori bebeklerimden Özgenur büyüdü, koca kız oldu. Kedi hayranı üstelik. Sokak kedilerimin mamalarını dedesiyle birlikte vermeye bayılıyor. Bize sık sık gelmesindeki maksat derseniz Cancan'ın kuyruğu.


Şu vaziyet saklanıyor benimki. Aradan gözetlemece, yani, "Hadi gitsene Özgenur, rahat bıraksana beni," pozisyonu.

Bu poz da oğlumun kuyruk acısını gösteriyor.

Özgenur da korktu gitti zaten.

Gecikmiş haberleri açtık.

Annoya & Cancan

13 Comments:

  • Cancanın yeni resimlerini özlemişim. Eline sağlık Annoyam.

    By Blogger Feride Nizamettin, at 25 Mart 2010 13:35  

  • sürgün edilmeyi göbek atarak kutlamak !
    gerçek mi yoksa canlandırma mı yapıyorlar acaba ?
    çok çiğ.

    By Blogger nalan, at 25 Mart 2010 13:40  

  • pek güzel olmuş bu kayıt vallahi billahi, miyavcığımın eline sağlık, annesinin yüreğine sağlık...

    By Blogger Pınar Günay, at 25 Mart 2010 14:06  

  • tipik kedi halleri sevmiyorlar cocuklari kesinlikle:) bana sorsalar kafadan robert'li derdim, magazinel bir post olmus bu! Cingelerin adi les gens du voyage(yolculuk insanlari)burda, her belediye onlara yer tahsis ediyor karavanlariyla gelip 1-2 ay kalip gidiyorlar , karavanlar gicir gicir ama kime sorsan hirsiz derler hala!

    By Blogger beste, at 25 Mart 2010 14:24  

  • bende çok sevdim oya hanım ...galata köprüsünün eski halli hani bizim okul yıllarımızdaki hali kalmayınca
    belki de ben sevemedim yeni halini :)))
    burası hem galatanın yanında ,hem balık, hem bahçede ...ziyaretiniz için teşekkürler

    By Blogger moon, at 25 Mart 2010 17:56  

  • Oyacan'cım,
    Yaw bir kedicik diyger bir kediciğe bu kadar mı benzer yaw?
    Diyger kediciğin kim olduğunu anladın sen onuuuuuuuuuu....

    mnsi

    By Blogger Unknown, at 27 Mart 2010 09:23  

  • bebekler cok sahane, sepetteki kirmizi-siyah ugurboceginin aynisindan bizde de var:)) pisilere sevgiler

    By Blogger Aslı Budak, at 27 Mart 2010 18:37  

  • Cancan bir bıyık kenarı ve burun öpücüğümüzü alır, uzarız, kızmazsın dimi :)))

    By Blogger Pirate/Korsan, at 28 Mart 2010 14:46  

  • Öptük seni Pisik.
    ----------
    Canlandırma? Çingeneler her an canlandırma halindeler zaten Nalan ;)
    ----------
    Sen de sağol Pınar'cığım, öpüyoruz Cancan'ımla beraber...
    ----------
    Evet Beste'ciğim, benimki zaten yaban, bir de çocuk gördü mi cin çarpmış gibi oluyor!

    Ne hoş olurdu bizimkilere de allahın yok saydığı yerlerde ev vereceklerine, modern karavanlar verseler. Gönüllerinde yattığı gibi yaşasa bu insanlar.
    ----------
    Mine'si bizim tekirler Maine Coon cinsine çok yakın. Hepsi benziyor birbirlerine kerataların.
    ----------
    Ne şirin değil mi Aslı?
    ----------
    Sen de hoşgelmişsin Moon.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Mart 2010 14:54  

  • ben bu güzel resimdeki bebeklere maşallah demek istiyorum :)) sevgiler..

    By Blogger NiLaY, at 29 Mart 2010 16:43  

  • OYA'CIM SANA BIR HEDIYEM VAR...
    OPTUM.

    By Blogger kedisizasla, at 29 Mart 2010 18:57  

  • Mıyyık, murrun, dört matti, muyrruk filan öptürürüm sana Hakan Abi. Bende hatırın büyüktür. Eyvalllaahh.
    ----------
    Sağol Nilay'cığım, darısı dileyenlerin başına, tatlı bela bunlar.
    ----------
    Var dediysen de göremedik. Konuyu okuduk, anladık sadece. Fotograflar yoook. Çok sevinecektik şu beşizleri görseydik ama çoook. Fotograf işinde ben de çok zorlanmıştım başlangıçta. Hepinizi öpüyoruz, Annoya&Cancan

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Mart 2010 19:50  

  • Sevgili Kuzenim Cancan,

    Seni çok iyi anlıyorum. Benim annem de aynı şeyi konuşur, çok kızar insanların sinirlendiklerinde kendini bilmez laflarına, "köpek gibi dalaştılar" diyenlere. Biz sadece havlıyoruz. Onlarınsa ne dedikleri belli değil. Bir de toplum arasında itibarımızı bozuyorlar.

    By Blogger Lucy and the Puppies, at 11 Nisan 2010 20:15  

Yorum Gönder

<< Home