Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Haziran 05, 2010

Domates&kavun, bir yaz çorbası


Giada de Laurentiis'den gördüm Home TV'de. Teneke domates kullanmasını falan sevmemiştim. Mis kokan salkım domateslerden bulunca, dolapta da bir kavun olunca... Tam zamanı işte, şimdiiii...


Üç kabuklu domates, bir kavun bııızzzzzztına deniz tuzu ve taze çekilmiş biber katarak hazırladım. Fesleğen, kekik ve nane yapraklarını taze taze kullandım. İki dilim jambonu hızlı ateşte kızarttım. Kocaman çorba fincanlarına önce bızzztlanmış domates ve kavun, ardından yeşillikler ve parçalanmış jambon dilimleri koyuldu. İnce bir sızma gezintisi, az daha tuz biber çekmesi...



Domatesi kabuklu kullanmanın keyfini sormayın gitsin. Sonuçta şunlar oluyor; yediğiniz turuncumsu çorbamsının içinde kıpkırmızı kabuk parçacıklarıyla yemyeşil yapraklar ahenkle geziniyor. Jambon, kıtırdak halini dişe dokunur enfes bir dokuya bırakıyor.



Soğuk, tam yazlık.

Bildik bir lezzet değil.

Tanışınca hep tekrarlanacak bir lezzet.

11 Comments:

  • Oyacan'cım,
    Bu da güzelmiş yaw...
    Hemi de kolay....Yapabilirim..

    By Blogger Unknown, at 5 Haziran 2010 13:04  

  • Domates ve kavun bir arada. Bir çok şeyi karıştırdım ama bunu hiç düşünmemiştim.Denesem mi ki?

    By Blogger hüznün tadı, at 5 Haziran 2010 19:56  

  • Aklınla bin yaşa tatlı kadıncığım!

    By Blogger Damak Tadı, at 5 Haziran 2010 23:47  

  • Seveceksin Mine'si...
    ----------
    Bana çok uzak gelmediydi aslında. Rakı sofralarında karışır bazı bu iki lezzet insanın ağzında. Bazı beyaz peynir de katılır hatta aralarına... İtalyan usulü prosciutto e melone (jambon ve kavun)yemenin de sevdalısı olduğumdan... Bak bakalım Hüznün Tadı, sana da uyar bence.
    ----------
    Gül'cüğüm, utandırma beni, tam da kırk yılda bir başkalarından fikir çalmışım ;))

    By Blogger Oya Kayacan, at 6 Haziran 2010 12:04  

  • rakı ve balık yanına kavunsuz olmaz bi karede kavun eksikti saz arkadaşlarının arasına ...
    yaz geldi kavunda karelerim...
    ohh misss
    oya hanım
    rakı balık
    datça da bahçede olsun :))))

    By Blogger moon, at 6 Haziran 2010 22:36  

  • Ooooh miss valla, kendimi zorla da olsa davet ettirdim ya Datça'daki bahçeye.

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Haziran 2010 09:58  

  • incir zamanı gelsin
    incirin içine de prosciuttoları atalım
    mideye indirelim

    By Blogger hay sana ne, at 7 Haziran 2010 17:41  

  • Eveeet yapalım, hem de adabıyla prosciutto crudo ile değil mi ama Seden?

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Haziran 2010 17:59  

  • http://yuksekokcedenmemleketmanzarasi.blogspot.com/2010/06/nacizane-test-edildi-onayland-makamndan.html

    yorumlarda sana sataştım oyaaaa tez vakitte ağzımın payı verile

    By Blogger Handan, at 7 Haziran 2010 21:56  

  • Recep Bey'le temas kurarak topa girip girmememin fayda/zarar hesaplarını öğrendikten sonra açılacağım bu konuda. (Ne yazık ki topçu açılımına çağırılmadımdı.)
    Şimdilik pofuduk karşıtı dağınık bir eski yazımı koyuyorum önünüze. Hadi gidip Yüksek Ökçeler'e de bırakayım aynı yazıyı. Ne de olsa ökçeli bir yazı.
    Ağız payı olarak Handan'cığım aha, işte:

    http://kedilimutfaklar.blogspot.com/search?q=ponponlu+terlik

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Haziran 2010 10:32  

  • o kötü giada unutmak istediğim ne varsa hatırlatıyor zaten :(

    anna olson seyredeyim dedim, gitti düğün pastası yaptı kadın...
    en iyisi belli kanallardan uzak durmak

    yoksa genzimde bresaola kokuları ile daha çok sürünürüm ben

    By Blogger hay sana ne, at 8 Haziran 2010 11:03  

Yorum Gönder

<< Home