Kedili Mutfaklar

Perşembe, Kasım 29, 2012

Palamut pilakisi yapmışım, ne yaparmışım ama...



 

Dondurucuya attım sözde, tabiri böyle ya, koymak kaldırmak değil, atmak...  Eylül palamutlarım bunlar, kışı bekletmeye niyet etmiştim ama doyamamışım demek ki palamut yemelere, bu da demek ki devam etmeli palamutlu denemelere.  Pilakisini yaptım. Üç aşağı beş yukarıdır pilaki yapımı.  Bildik bir harcı vardır, o harçtır ki her pilakiyi pilaki yapar.
 

Bol soğan ve sarmısak..., havuç, patates, kereviz istenen boyutlarda ve şekillerde kesilir önce.  Şimdiki palamutlu pişirme durumumda, buharlı kullanılabilen bir tencereye sızma da katılarak yerleştirilir.  Bu, bu yemeği pişirmeye başladığımda bulduğum bir yöntem ve de çok başarılı oldu.  Buharla pişen balık parçaları diri diri kaldı, enfeeesss. 

Malzemeyi tencereye yerleştirme işlemini arzu eden sıraya koyarak, yani zorlaştırarak yapabilir.  Şöyle ki, önce soğan ve sarmısak çevrilecek, sonra havuçlar katılıp yumuşatılacak, bilahare patates ve kereviz girecek tencereye.  Bence hiç gerek yok.  Hepsi aynı zaman dilimi içinde ağızlara layık pişebiliyor çünkü.  Hattâ pilakilerin olmazsa olmazı domatese de bence hiç gerek yok.  Bu yemekten toprağın köklere ve denizin balığa verdiği tatları almak istiyorum.  Domates çok baskın/dominant bir lezzet; her yere girmese, yine bence, çok iyi oluyor!


Tencereye yeterli suyunu ekleyip önce hızlı ateşe sonra da tıkırdamaya bıraktım.  Bu arada iki iri palamutu, ellerimden öperler, başladım filetolamaya.  Biraz hırpalandılar kabul ancak tek kılçık bırakmamışım üstlerinde, vay ki ne... 

Buhar teli üzerine yerleşti filetolarım, limon dilimleri ve defne yaprakları ile donatıldı.  Tuzu biberi kırtkırtlandı iri iri.  Bir limonun da suyu sıkıldı.  

Artık tadar bakarsınız ne ne kadar pişmiş diye. 


Sıcak yenen pilaki sevmem.  Ilıtın önce.

Kalırsa da ertesi gün soğuk soğuk... 

Meze meze, rakıya.


6 Comments:

  • Yutkunmaktan bir hal oldum :) Ellerine sağlık.

    By Blogger Çiğdem, at 29 Kasım 2012 13:07  

  • balık balık, mmmm.

    ben de artık beslenmeye başladım. sabahları rengarenk biberlerle kahvaltı yapıyorum :)

    ellerinize sağlık.

    By Blogger Jardzy, at 29 Kasım 2012 13:43  

  • bize de yiyenlere afiyet olsun demek düşüyor.öyle güzel anlatmışsın ki...

    By Blogger sihirlirloklava, at 29 Kasım 2012 19:32  

  • Harkulade.
    Eline sağlık.

    Hayran anne

    By Blogger Oglak Kizlari, at 1 Aralık 2012 22:42  

  • Benim evi de Kaz Dağları'ndan inen aşure kokusu sardı Çiğdem'ciğim :)
    ----------
    Bir de sağlam balıkçı edin kendine sevgili Jardzy, tarifler benden!
    ----------
    Sevgiler + çok teşekkür Sihirli.
    ----------
    Gördüm Aicha, çok baştan çıkarıcı şeyler. Ne yazık ki veya iyi ki (!) benim pek pâtisserie merakım yok.
    ----------
    Hayran Anne'ye sevgiler...

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Aralık 2012 11:01  

  • Ellerinize sağlık, hamsi en sevdiğim balık :) ama burda bulmak zor taze taze..

    By Blogger Asis, at 10 Aralık 2012 21:10  

Yorum Gönder

<< Home