Kedili Mutfaklar

Salı, Temmuz 17, 2012

Yollardan...

Çok uzaklardan, daha yakınlardan, hemen şuralardan; kargoya biner çıkar gelirler.  Sevgiyle yolcu edilmiş, yolculukları iyi geçmiş, evime buyur edilmişlerdir.  Koli açmanın verdiği müthiş keyiflerle sevinirim de sevinirim.

Mango Jalapeño Pepper Jam, yemeye doyulmayan bir tat. Et ve tavuk fırın / ızgaraların yanına çok yakıştırıyorum.  Taa Amerika, Florida'dan...  Bitince iş başa düşecek, işte  böyle yapılacak.

Yanında Martha Stewart'ın  iki yüzlü  fırın kağıdı.  Folyo kullanımı ile ilgili sağlık dedikoduları alıp başını gidince..., ben, "Offf be, daha da gelmedi memlekete," diye söylenmeye başlayınca...  

 Oya from FL, sağolsun...


Bir gün aklıma limonlu sabun esince arayacağım yer neresi olur? Mine tabii ki.  Haftası çıkmadan o koca koli geldi.  Limonluların yanında neli neliler yoktu ki?  Dükkan açarım vallahi, sabuncu!

Ben buna lüks derim işte. 


Çok yaşa sen Mine'si.  Ellerin dert görmesin.


"Tuz yemeyin, tuz tu kaka...  Sofralardan kaldırın, yemeklerden eksiltin..." 

Her şeye rağmen, tuz merakım  iflah olmadı, aksine geliştikçe gelişiyor.  Elle toplanan gri renkli 'sel seche de Guérande', hiç katkısız harika bir lezzet.  Belçika'dan gelmişti.  Pek sevildi, yine bulundu getirtildi. 

Nuray, çoook teşekkürler.

Jardzy 'nin dikkatinden kaçmamış. Kuru fasulyeyi severim.  Kuru fasulyeler arasından İspir olanını derseniz, çok çok severim.  

Jardzy ile bir süredir bir muhabbettir başlamıştı aramızda.  Sonuçta kocaman bir torba çıktı koliden, içi dolu Gümüşhane'nin şeker fasulyesi, İspir'i...

Henüz pişiremedim Jardzy ama elim kulağımda, ha bugün ha yarın.  Kaburga aldım, toprak tenceremin dibine döşemek için.  Şimdilik hayallerindeyim olayın.

Eksik olma, başka ne diyeyim.     

14 Comments:

  • Yazılar bir tuhaf. Uğraştım ama düzeltemiyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 17 Temmuz 2012 15:05  

  • Sizi seven ve benim gibi hayran hayran imrenen tek kişi olmadığımı biliyordum.

    Kaburga ve fasülye. Mmmm

    Afiyet olsun, sağlık olsun inşallah.
    Size sözünü verdiklerimin henüz mevsimi gelmedi, o nedenle az daha sabır. Bu sürprizli olandı.

    Sevgilerimle,

    By Blogger Jardzy, at 17 Temmuz 2012 15:21  

  • Oyacigim,
    Yollardan gelenlerin bol olsun... Recelle ilgili begenilerini Mike a ilettim cok sevindi,ayni donemde Istanbul da olursak belki biraraya geliriz?? O "ikiyuzlu"den kendime de almistim bayagi ise yariyor. En guzel mamalarini pisirmek nasip olsun....
    Seviyoruz seni,
    Oya Akkoc ve evhalki

    By Anonymous Adsız, at 17 Temmuz 2012 18:02  

  • Güzel günlerde kullan Oyacan'cım...

    By Blogger Unknown, at 17 Temmuz 2012 20:38  

  • Yalnız Martha diyip geçtiğimiz kadın, ultimum dream denebilecek bir ürün satıyormuş meğersem. Herkes folyo kullanmak isterken biraz huzursuz olur.

    Şimdiden afiyet olsun.

    By Anonymous Adsız, at 18 Temmuz 2012 02:48  

  • Sevgili Oya Hanimcim,
    Simdi gordum yazinizi ! Rica ederim,ne demek ,buyuk zevkle.Ben size hep getiririm,yeter ki isteyin. Annenizin ,sizin (tum sevdiklerinizin)cok iyi oldugunu umuyor ve cocuklarla birlikte kucaklayip opuyoruz
    En derin selam ve sevgilerimle.
    Nuray

    By Anonymous Adsız, at 18 Temmuz 2012 11:52  

  • hadi bakalım.
    kıskandım, çok hoşuma da gitti. ben de bayılırım koli açmaya.
    peki bizdeki folyoların tu kakası nedir?

    By Blogger nalan, at 18 Temmuz 2012 13:41  

  • Offf o fasülyeler ne olur o biberle.
    Nazar değmesin, afiyet olsun.

    Bitmiş anne Çiğdem

    By Blogger Oglak Kizlari, at 19 Temmuz 2012 08:24  

  • Nalan, yüzde yüz kanıtlanmadı belki ama Alzhemier, kanser, böbrek yetmezliği gibi kötü hastalıklarla birlikte anılıyor folyo.

    By Blogger Oya Kayacan, at 19 Temmuz 2012 10:01  

  • Oya hanımcım merhaba, tuz için belirttiğiniz sitede kargo maliyeti oldukça yüksek, yanılıyor muyum? Siz sadece tuz mu getirtmiştiniz, mahsuru yoksa sorabilir miyim ne kadar kargo ödemiştiniz. Sevgiler, Gülçin

    By Anonymous Adsız, at 26 Temmuz 2012 10:51  

  • Önce Belçika'dan Nuray getirmişti. Sonra da İngiltere'de yaşayan bir dostumdan rica etmiştim Gülçin.

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Temmuz 2012 12:15  

  • Bahtsızlığa bakar mısınız : daha birkaçgün önce Londra üzerinden Brüksel'den döndüm :((( N'apalım bir sonraki seyahate kadar Billur tuza talim

    By Anonymous Adsız, at 26 Temmuz 2012 15:57  

  • Bu da çok lezzetli bir tuz Gülçin + ucuz kargo :)

    http://www.hepsiburada.com/liste/taris-sofrada-kavanoz-ogutme-tuzu-500-gr/productDetails.aspx?productId=zy01100001001002&categoryId=28001480&SKU=ZY01100001001002#Gorseller

    Adres çıkmazsa eğer, Tariş'in kırtkırt tuzunu Hepsiburada'dan getirtiyorum.

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Temmuz 2012 19:36  

  • Derhal sipariş verilecek, çok teşekkürler Oya hanımcım, sevgiler - Gülçin

    By Anonymous Adsız, at 1 Ağustos 2012 08:55  

Yorum Gönder

<< Home