Kedili Mutfaklar

Perşembe, Haziran 07, 2012

Kekik mi zahter mi neyse, işte onun pestosu




Doğrusu nedir bilmiyorum ve zahterin, ille de Amanos Dağları'ndan toplandığı kanaatinde olanlardan halen/şimdilik ayrılıyorum.  İri yapraklıysa zahter, mini miniyse kekik derim.  Dolayısıyla, Çeşme'den gelen taze demet benim nazarımda zahter.  Getiren kapı komşum Ayşegül itirazlarını beyan etti; O, Çeşme/Alaçatı kekiği olduğunda israrlı. 

Bilirkitap olarak Bir Ot Masalı'na bakıyorum haliyle, soru işaretim kafama takıldığı yerde kalıyor...   


Kekik öyle kaşık kaşık yenecek bir ot değil.  Lezzetlendirici olacak illâ.  Mutfak pencerem önünde yetiştirdiğim kekik çeşitleri beni fena şımarttılar.  Çalımsı dağ kekiğim ve daha yumuşak saplar üzerinde  yapraklanan limonlu ve sade şehirli kekiklerim, bana 365x24 çok özel tatlar sunuyor.  Zahteri, salata gibi yiyorsun oysa.  Bu da beni yüreklendiriyor.

Böylece, Çeşme'den gelen demeti yine pesto*ya uygulamaya karar verdim.  Fındıklı olmasında kendimle fikir birliği sağladım.  Pul biber, otun yeşiline zeval vermeden kullanılırsa iyi olacak; sızması kararınca, sarmısağı yeterince.  Parmesanını kullanım anında katmak akıllıca.    


Fındıkları tavada kavurdum iki dakika.  Sonra da bııızzzzt.  Sızmasını bol tutup kavanozlayın ve doğru buzdolabına.

Spaghetti var aklımda öncelikle, güzel bir steak var T-bone 

Pesto hazır nasılsa, onlar kolay.


* Blogda bugüne kadar ne zaman pesto demişsem, okur da konuyla ilgili ilgisiz ne buyurmuşsa burada :) 


3 Comments:

  • Ağzımın suyu aktı yine :) Şu pestoya hep niyet ederim bir türlü yapamadım :)

    Eline sağlık Oya' cım..

    By Blogger Çiğdem, at 7 Haziran 2012 17:26  

  • Aa zahter çayı var Antep'te, nedense zahteri yenilebilecek birşey olarak düşünmediydim.

    Şu kekiğin de bin tane türü var, her birinin ayrı latince ismi var, öğrenci düşmanı bitki!

    By Anonymous Adsız, at 8 Haziran 2012 00:08  

  • Sen istesen ne pestolar yaparsın Çiğdem'ciğim. Çayır bayır topla otlarını, ooohh missss.
    ----------
    Benim de kafam bozuk bu meseleye Gasilhane :(

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Haziran 2012 10:33  

Yorum Gönder

<< Home