Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Şubat 22, 2012

Kabak kabak değil, şekerleme mübarek


Sevgililer Günü için özel tatlı hazırlamıştım.  Her şey tamamdı, size sadece yapıp yemesi kalmıştı. Bayılacaktınız.  Ama ne oldu?  Tatlım size afiyet olacağına, ben üzerinize afiyet oldum. Bizim ailenin bir bölümü hastanede, bir kısmımız da evde geçiştirebildik Nora virüsünü. Günlerce, yemek mi o da neymiş, halleri...  Ardından da kalıcı tatlı yememe, kahve içememe durumları...  Bakıyoruz bakalım, elbet  bunlar da geçer.


Esas malzemem kabaktı.  Balkabak.  Ben yine büyükçe bir tava almıştım elime, yanmaz yapışmaz cinsinden.  İki dilim kabağı parçalara bölmüştüm.  Beraberinde portakal, şeker, kakao, çubuk tarçın ve karanfil.  Portakalın suyu ve tırtıklanmış kabuğu da tabii ki.  Şu narenciye kabuklarını soyup soyup attığımız günlere kahroluyorum ya neyse...


Su yok.  Üzerini sıkıca örtüp köpürene kadar kendi suyunu koyvermesini bekledim.  Sonra aldım fırın kağıdı üstü folyo örtüsünü*, tıkır tıkır, suyunu çekene kadar arada kabakları ters yüz ederek kısık ateşte bıraktım.


Hadi kabak, kabak tadındadır diyelim.  Ya bu içinde pişirdiğim, kakaolu portakallı sos?  Bu karanfiliyle tarçınıyla, kakaosuyla..., kabuğuyla suyuyla portakallı sos?  Kabak tadı mı bırakır kabakta?  Nasıl olsa bayılacaksınız bari geç kalmayın, bayılın artık.  Çikolatalı kabak şekerlemesi oldu bu. 

Nora müsaade etsin, derhal yeniden yapılacak.

Sevgililere her gün yedirin bu kabağı, doyamayacak.


* Bir süredir pişen malzemenin folyo ile temasını önlemek için, folyoyu altında yağlı kağıtla birlikte kullanıyorum ya, geçen gün Martha Stewart yağlı kağıtla astarlanmış hazır folyodan bahsetti.  Bu güzel haber, yakında bize de gelir umarım.  

17 Comments:

  • Üfff! :))
    Cevizi eksik değil yine de, kabak tatlısının baş eşlikçisi ceviz ne de olsa. :)

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 22 Şubat 2012 11:59  

  • Ne virüsmüş bu ,biz de ailecek alıp satıp duruyoruz birbirimize. Kabak tatlınıdan yemesem olmaz ,o kadar merak ettim çünkü. Kal sağlıcakla Oyacığım ne kelime doğrulamayı kaldır ,kaçtır deniyorum hiçbirini beğendiremedim :(

    By Blogger Nilgün Torunoğlu, at 22 Şubat 2012 12:11  

  • Ah oh üf gidiyoruz ;)) Az önce senin ekmeğe takıldım ben de. Tabii ya kabak tatlısı cevizini ister yanı başında, onsuz olmaz.
    ----------
    Bizim aile en büyüğünden en küçüğüne sıralandı. Size de geçmiş olsun sevgili Colette.
    Nasıl kaldırılıyor ki bu doğrulama? Ben de bir sürü arkadaşımızın bloguna acayip istekler yüzünde giremiyorum. Fazla uğraşırsam kendi blogumdan da atılıyorum üstelik :((

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Şubat 2012 13:55  

  • Çok geçmiş olsun.
    Ben de meraklanmaya başlamıştım.

    By Blogger Jardzy, at 22 Şubat 2012 14:26  

  • "Kabak; ye de tadına bak" diye; yüzyıllar öncesinden bahsi geçip; keşfedilmesi ise bugüne ve elbette ki sana kısmet olacak olan şey; bu imiş demek ki Annoyam... ;) Pek çok severim bu isimle neşredilen, her türlü lezzeti de; bu bir başka, hatta bambaşka olmuş gerçekten yahu... Hem de Sevgililer Günü niyetineymiş ya; aşkolsun sana yani ki; aşkolsun...
    Lezzetini tahayyül bile edemiyorum inan, görüntüsüyle dahi ağzımı şapırdatmaktan.. ;)) Daha ötesi yoktur kanımca; son noktadır bu kabakta... :)
    Diliyorum ki geçip gidiversin çok acele hastalık halleri, senden de; tüm aileden de... Yanaklarından öpüversem de geçse keşke hemencecik... ;)

    By Blogger dgül, at 22 Şubat 2012 15:06  

  • Oyacığım bildiğim kadarıyla kumanda panelinden ayarlar kısmına giriyorsun,oradan yorumları tıklıyorsun,imleci aşağı doğru kaydırınca ''Yorumlar için kelime doğrulama gösterilsin mi?'' diye bir bölüm var ,oradan hayır seçeneğini seçtiğin zaman tamamdır. Haydi bakalım şimdi bu yorumu sana nasıl göndereceğim ?

    By Blogger Nilgün Torunoğlu, at 22 Şubat 2012 16:10  

  • Jardzy :))
    ----------
    Demet'çiğim, çok teşekkür ederim deee, fazla şımartmasan yaaani :)
    ----------
    Oldu iştee. Ben o ayarın açık olduğunu bile bilmiyordum, olana da kızıyorum üstelik!! Sağol Colette...

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Şubat 2012 17:38  

  • Ellerine saglik, harika gorunuyor harika, bayildim.

    Cok selam ve sevgiler...

    By Blogger Aybike Ceylan, at 22 Şubat 2012 21:56  

  • geçmiş olsun oya da bişi sorucam bu nedir anacım böyle yahu..Bu bambaşka birşey olmuş kabakla hiiiç ilgisi yok.. valla ellerine sağlık..

    By Anonymous zerrin- misss, at 23 Şubat 2012 08:55  

  • Sevgili Aybike, benden de çok sevgiler sana.
    ----------
    Zerrin'ciğim, çok değişik bir lezzet oldu ama hala esastan kabak ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Şubat 2012 10:23  

  • ben kahvaltılık birşeyler bekliyorum
    bizim aklımıza gelmeyecek en bildiğimiz malzemelerle değişik bişi

    By Blogger Handan, at 23 Şubat 2012 11:02  

  • Gecmis olsun.
    Sevgiler
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 24 Şubat 2012 17:09  

  • ANNOYACIGIM, TATLI COK SEVMEGIM ICINMIDIR NEDIR COK PISIRMIYORUM O YUZDEN DE GOZ KARARI OLAYINI PEK BECERIYORUM DENEMEZ... NORMAL KABAK TATLISI YAPARKEN, GENELDE HERBIR KABAK PARCASININ UZERINE BIRER CORBA KASIGI SEKER KOYARIM, BILIYORUM SEN DE OLCU KULLANMIYORSUN HEP GOZ KARARI AMA NE DERSIN AYNI SISTEMLE OLUR MU?
    OYA AKKOC

    By Anonymous Adsız, at 24 Şubat 2012 20:54  

  • UUUPPPSSS! GECMIS OLSUN DEMEYI UNUTTUM ANNOYAM...

    By Anonymous Adsız, at 24 Şubat 2012 20:55  

  • Ismarlamacı Handan :)
    ----------
    Teşekkür ederim Sam, sevgiler.
    ----------
    Oya'cığım, her seferinde aynı tadı yakalamayabilirsin ama sistem aynı!

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Şubat 2012 12:55  

  • Ne yaptın Oya gelmesin, gelmesin
    Kabak tatlısı harika gözüyor, ellerine sağlık.
    Yarın ben dede olur.

    Aç anne Çiğdem

    By Blogger Oglak Kizlari, at 28 Şubat 2012 13:54  

  • nefis görünüyorlar, sayfanıza girince yine içim açıldı..

    By Anonymous aylin, at 12 Nisan 2012 10:47  

Yorum Gönder

<< Home