Kedili Mutfaklar

Salı, Haziran 19, 2012

Antep zeytinli şeyler


Mini mini zeytinler...  Çekirdekleri çıkarılmış, basıldıkları kavanozda defalarca suyu değiştirilerek itinayla bekletilmiş, oldurulmuş. Kalkmışlar taaa Gaziantep'ten, gelmiş mutfağıma girmişler.  Memleketlerinde, taze soğanların yeşil kulakları, maydanoz, ekşiler, biberler falan bolca kullanılarak hazırlanıp kahvaltıların baş tacı ediliyormuş. Getirenin yalancısıyım.


Ben yine kafama göre takıldım.  Soya filizleriyle, limon kabuğu tırtığıyla, olanca yeşillikle falan Pazar günlük brunch sefasına hazırladığım bu salatadan pek memnun kalındı mesela. Beni beğenmeyenler için de çözüm var tabii.  Buyrun o zaman, Bu piyaz, Gaziantep'de sabah kalvaltılarında yenir ve çok sevilir. En büyük farkı tabii ki kullandığımız zeytin. Zeytinin şimdi tam zamanı. Alınan yeşil zeytinler taş ile kırılır ve çekirdekleri tek tek ayıklanır..., diyen  Naile'den tadın.


Bir başka Pazar'a, Antep zeytinli omlet/menemen arası bir lezzetle başlamanın keyfini anlatamam.  Domatesi ve maydanozu bol tutun, sızmasından gocunmayın, sarmısak ezip atın içine, damak tadınıza göre yeşildi siyahtı kırmızıydı biber dozunu ayarlayın, tuzu da unutulmasın...  Onlar ölmeye yüz tutunca zeytinler eklenecek, tavadaki malzemeyle üçbeş döndürülecek.


Sonra yumurtaları kırılır, göz göz olur yüreğim ve başlarım bir nigah et ne olur halime ey gonca dehen'i mırıldanmaya.

Ağır aksak...

Nedense?


8 Comments:

  • Oy ellerine sağlık, akşamın yemeği belli oldu sayende :)

    By Blogger Çiğdem, at 19 Haziran 2012 12:55  

  • bu kadar yeşillik, domates ve baharatha e bir de gerçek zeytinle. masal gibi olmuş :)

    By Blogger nalan, at 19 Haziran 2012 12:55  

  • mmm
    ellerinize sağlık.

    By Blogger Jardzy, at 19 Haziran 2012 15:17  

  • Benim favorim zeytin piyazı ve zeytinli semsektir...

    Ellerinize sağlık,
    Sevgiler,
    Seda

    By Blogger GZNTPSEDA, at 19 Haziran 2012 19:04  

  • Bana da teeey Antep'ten geldi bu yıl zeytinlerim. Salatasını yapıyorum ama, şu menemenimsideki hali fena çarptı beni. Sabah kahvaltıya yapmaz mıyım?

    By Blogger Narince, at 19 Haziran 2012 20:58  

  • Rakılık oldu mu peki Çiğdem?
    ----------
    Bu minik zeytinleri Kürşat da satıyordu ama çekirdekli. Sen de bir zeytin masalı yaratmak istersen eğer diye söylüyorum sevgili Nalan.
    ----------
    :)) Jardzy
    ----------
    Seda'cığım, semsek nedir bilmiyordum ama şimdi baktım. Adıyaman'dan börek gibi, Kilis'ten de pide gibi iki tarifini buldum. Olsa da yesek :)
    ----------
    Vaaay, sen zaten lezzetin hasını bulursun hep. Şimdi ya benim menemeni yapıyor, ya da yapmış yiyor olmalısın...

    By Blogger Oya Kayacan, at 20 Haziran 2012 09:26  

  • Sen anlatınca her şeyi yiyebilirim gibi geliyor :)

    By Blogger Nilgün Torunoğlu, at 20 Haziran 2012 15:56  

  • Olmaz mı? Mis gibi oldu :)

    By Blogger Çiğdem, at 21 Haziran 2012 10:10  

Yorum Gönder

<< Home