Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Ekim 14, 2006

Altaylı'dan Pamuk'a...

Pansuman / Duble

Fatih Altaylı'nın günlük yazısından: http://www.sabah.com.tr/yaz1437-40-124.html

"...Pamuk'un önünde, içinden çıktığı toplumla barışmak için çok güzel bir fırsat var: Ödül töreni. Pamuk, Nobel Ödül Töreni'nde çıkıp, "Ben kendi ülkemde, ülkeme çok ters gelecek sözler söyledim. Doğru, yargılandım ama Türk adaleti beni suçlu bulmadı. O gün benim söz söyleme hakkımı savunanlar, bugün kendi ülkelerinde kendilerine ters gelecek sözler söylemeyi yasaklıyor. Bir yazar olarak fransa'nın düşünceyi, kendileri için kabul edilemez olsa da, yasaklamasını anlamıyorum. fransa'dan düşünceye en azından Türkiye kadar özgürlük tanımasını istiyorum" dese bu halk onu bağrına basar. Der mi bilmem! Ama derse çok iyi eder... "

a) Fatih Altaylı deli mi ne? Koskoca Nobel ödüllü yazara ödül töreninde ne diyeceğini dikte ediyor.

b) Bravo Fatih Altaylı'ya. Birileri birşeyler dikte etmezse Orhan Pamuk yine çıkıp saçmalayacaktır.

4 Comments:

  • Bence (a )sikki dogru!

    By Blogger tata, at 15 Ekim 2006 02:49  

  • oya.bunla ilgili bir yazı düşünüyorum.
    yorum yapmamama hakkımı kullansam.
    misâl bir c şıkkı olsa
    şimdilik kararsızlar diye geçiştirsek ??????

    By Blogger birisinin yeri, at 15 Ekim 2006 15:30  

  • Peki Tata!

    Baver bu konu çok su kaldıracak bizim toplumda. İşin aslı çok sulu değil ama. Hedefe giden yolda herşey mübahsa eğer, Pamuk her yolu denedi ve de buyrun elimizde nur topu gibi bir Nobel var. Senin C şıkkın da beklentilerim arasında.

    By Blogger Oya Kayacan, at 15 Ekim 2006 16:12  

  • Gaykedi bu dediklerine yanıt şarkı mı yazmışlardı bir ara ne... Sus sus sus kimseler duymasın...

    Bir de neden hepiniz gay may diye hava basıyorsunuz yahu? Biz straight dedik mi hiç, icabında?

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Ekim 2006 21:33  

Yorum Gönder

<< Home