Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Kasım 06, 2006

Somon ağzıma layık


Şıpın işi derler hani, öyle çabuk yani. Öyle de kolay.

Somon dilimini tatlı kırmızı toz biber, taze çekilen karabiber ve tuzla kapladım. Azıcık sızma gezdirdiğim teflon tavada, kuvvetlice ateşte ve kapaklı olarak pişirdim. Bu on dakika kadar zaman alır.

O on dakika arada bir beyaz inci soğanı kasımpatı şekline soktum. Buzdolabımda hep olan katı yumurtalardan birini ikiye bölüp sarısını bu kasımpatı dediğim soğanın ortasına yerleştirdim.

Tamaaaam, "Kasımpatının sarı ortası yoktur," buyurdunuz. Biliyorum, soğanpatının oldu ama, çok da yakıştı.

Boş kalan yumurta beyazlarının içine pek lezzetli Japon havyarımdan doldu. İki dilim de Norveç somon fümesi vardı, rulo olup yattılar yeşillikler üzerine onlar da. Gezdirmelik sızmayı, üç beş çekmeye karabiber değirmenini, bir kaç dilim de limonu eksik etmeyin bu tabağın durduğu sofra çevresinden, tamam mı?

Somonun gözünü çıkardım yani, somon&somon&somon şeklinde.

Canım sağolsun.

Peynirlerin yanında pek de güzel yuvarladığımız kırmızının dibi görünmüştü.

Şişeyi yeniledik, soğuk ve beyaz.

9 Comments:

  • ah o somon var ya o somon, fume ,cig farketmez bana, bir de burda scottish var ki galiba en iyisi dunyada,soganpati degil sadece, tabak cicek olmus cicek!

    By Blogger Nes london-ist, at 6 Kasım 2006 22:25  

  • Bence de. Dun aksam istedim somon yapayim, guzel bulamadim ama aklim kalmisti. Simdi bir de burada gorunce iyice gozum dondu :) Ellerine saglik.

    By Blogger YesilErik, at 7 Kasım 2006 01:04  

  • Sn Oya Hanim Somonu görünce 2 sene evvel arkadaslarla Norvece baliga gittik.Hakikaten tutmasi da lezzeti kadar güzel.Buzlukta hic eksik olmaz.Sihhatim el vermedigi icin gecen sene gidemedim.Kismetse seneye.Tutugumuz zaman baligi temizler icini.Sogan elma ile doldurup.Aluminyon folye'ye sarip icine de bir kasik kadar beyaz sarap.Sönmüs atesin sicak küllerinde yarim saat birakiyoruz.
    bu da bizim dogada ki somon tarifimiz.
    Saygilarla.
    Dip not müsterek sitemiz Egitim adi altinda devam ediyor yazinizi bekliyoruz.

    By Blogger ERDIL, at 7 Kasım 2006 01:14  

  • Evet Neslosh, Scottish smoked salmon muhteşem. En eeen gurme bir yer açıldı hani 2. Ulus girişinde, Okko, geçen gün onlara diyordum getirtsenize diye.
    ----------
    Yeşil Erik'ciğim, anlaşıldı eli kulağında, ha bugün ha yarın sizde yine somon yenecek.
    ----------
    Erdil Bey, sizin doğa tarifi de pek güzel. Sağlığınıza duacıyım, bu yıl gerçekleşir umarım arzunuz.
    Dip not iyi güzel de bu ara blog yazıp okumaktan ziyade okunması ertelenen kitaplarımı okumaya zaman ayırmak istiyorum. Yine de aklımdasınız.

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Kasım 2006 09:27  

  • O okudugunuz kitaplarin arasindan bir pasaj niye olmasin mesala yorumunuzla.
    Saygilar.

    By Blogger ERDIL, at 7 Kasım 2006 11:31  

  • Hani derler ya "beş yıldızlı otellere layık" bir tabak olmuş. Süslemeleri ve lezzeti ile dört dörtlük olduğunu düşünüyorum:-) Soğan ile yumurta bir araya geldiğinde nasıl oluyor bilemem ama denemeye değer...

    By Blogger renkler, at 10 Kasım 2006 14:06  

  • somonu pırasaya katıp severim ben, bi'tutam tarhanı da ihmal etmeden... bak canım çekti şimdi

    By Blogger hera, at 10 Kasım 2006 17:32  

  • Erdil Beeeey, olmuyor işte, kendi başımı bile kaşıyamıyorum...
    ----------
    Renkler, tabak renkli sana göre!!! Soğan ve yumurta siyah havyar yanında servis edilir, yumurtanın beyazı ayrı, sarısı ayrı ufalanmış halde. Bu tadı piyaz içinde de yiyoruz ya. Hani haşlanmış fasulye, bol soğan, yumurta, maydanoz filaaaan; ızgara köfte yanında bilhassa. Ben Japon havyarına da uyguluyorum, hoş oluyor... Dene.
    ----------
    Hera'cığım, denemeliyim pırasalı somonu. Kendi şartlarımı uygularım tabii! Bi tutam tarhan nedir kuzum? Tarhana, tarhun???

    By Blogger Oya Kayacan, at 11 Kasım 2006 11:34  

  • tarhun tabii canım.. dilimiz sürçmüş klavyeye yapışmış senin fındıklı tarhanandan, kul n'apsın?

    By Blogger hera, at 15 Kasım 2006 13:08  

Yorum Gönder

<< Home