Kedili Mutfaklar

Cuma, Nisan 06, 2007

Margarin, ne fena şeyyyy...

Çok uzundur çok az kişi tarafından desteklenen, "Yahu yemeyin şunu, kendinize ediyorsunuz, çoluğunuza çocuğunuza yazık," mealinde kısık sesli söylemlere neden olan margarin meselesi var bugün gündemimde.

Asma Dalı veya Has Mutfak'tan http://mbemine.blogcu.com/2378171 bağlantıyla ulaşacağınız yazı www.gidaraporu.com 'dan alınmış.

Konuya tekrar dikkat çektiğin için çok teşekkürler Has Mutfak.

Nice zamandır bir de özür borçluyum pek çok arkadaşımıza. Editörlüğünü seve seve yaptığım, artık baskıda olan (umarımmmmm) fındıklı kitabımıza katılan, şimdi de kabak kitabımız için www.kabaklitarifler.blogspot.com güzel tarifler göndermeyi sürdüren arkadaşlarımızdır özrümün adresi. Gördüğüm yerde dayanamadığım, marketlerde bile önünden uzak geçtiğim margarin kullanımını her yerde tereyağına çeviriyorum. Ne olur, "Tereyağı pahalı ama," diyenler olmasın. Can daha pahalı olmalı çünkü.

Özür diliyorum ama kabahatli değilim...

Artık daha yüksek sesle konuşmak zamanıdır.

5 Comments:

  • Ah margarin daha pahallı aslında...
    Ben de aynen görüşlerine katılıyorum Hocam! Ben de nicedir eğer kullanmam gerekiyorsa illâki tereyağ diyenlerdenim... Bu konuda ki kesin kararımı en son Mehmet Öz'ün bir söyleşisini dinlerken almıştım... Soruyorlardı: Margarin mi, tereyağ mı? Kesinlikle tereyağı dedi... Bedenimiz margarini bir yabancı madde olarak algılıyor ve bir türlü hazmedemez ve de def edemezmiş.. Oysa tereyağ tüm hücrelerimiz tarafından buyur edilir ve de başa çıkılabilirmiş.. İşte ben de o gün bugündür tereyağ kullanırım... Artık unuttum bile... Margarin ne?
    Ne mutlu bana ve benim gibilere... Herkese margarinsiz günler yıllar ve de sağlıklı ömürler diliyorum...

    By Blogger Şirin, at 7 Nisan 2007 11:02  

  • Güzel ve bilinçli dileklerin herkesin dikkatini çekmeli Şirin'ciğim. Ben talihsiz bir kuşağın çocuğuyum ne yazık ki. Ne idüğü belirsiz katı yağları matah zanneden bir kuşağın çocuklarından. İşin en acısı, bilinçlenme/bilinçlendirilmeye yönelik kimseden tıs çıkmayan zamanlardı o zamanlar.

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Nisan 2007 12:05  

  • Sn.Oya kardesim.Esasinda cok güzel bir uyarida bulunmussunuz.Simdi gelelim itirafa hayatimda her ikisinide hic yemedim.Z.Yagi tek kullandigim yag oldu yemeklerde.Tabii bu arada restorantlarda mümkün mertebe Z.Yagli yemekleri sectim.Tabii ki Tereyagin yeri bir baska margarine karsi..
    Saygilar.

    By Blogger ERDIL, at 9 Nisan 2007 21:46  

  • Sevgili Erdil Bey, katı yağların mutfağınıza bir ömür boyu hiç girmemiş olmasına çok şaşırdım. Nasıl yani? Anneniz de şöööle mis gibi tereyağlı bir pilav hiç pişirmedi mi? Şey, kızmayın ama çok şey kaçırmışsınız. Senede bir gün bile olsa yapıp yiyin ne olur...

    By Blogger Oya Kayacan, at 10 Nisan 2007 08:45  

  • Merhaba Oya Hanım,
    ben de margarin kullanmma konusunda kesin karar aldım.Kabaklı tarifimdeki margarini tereyağ ile değiştirip kabak etkinliğine katılmayı düşünüyorum.Konuyu ele aldığınız için ben de size teşekkür ediyorum..

    By Anonymous Adsız, at 19 Nisan 2007 13:14  

Yorum Gönder

<< Home