Kedili Mutfaklar

Cuma, Temmuz 13, 2007

Çekirdek ağaçları

Bu bizim kayısı ağacımız. Çekirdekten yetişmedir. Dallarını bir bastırır, mahalle doyar kayısıya.

TEMA çekirdek peşinde. Ben aklım erdi ermedi zamanlarımdan beri, severek yediğim her meyvenin çekirdeklerden, toprağa mutlaka sokuşturmuşumdur üç beş tane. Bir yanda limon ağaçlaşır diktiğim çürük limondan, bir yandan ormana döner Salacak'ta arka bahçemiz. Ulus'ta Yahudi Mezarlığı dış duvarına mevsiminde budanan ağaçlardan dallar sokarım, orası da ağaçlık oldu pek güzel, biraz Oya çokça belediye işbirliği ile. Belediye de diker birşeyler ve de sular sağolsun, akıllarına estikçe.
Dün toplanmış bir tabak bizim kayısılardan. Aman aman bu ne tat. İlaçsız, gübresiz yetişiyor işte gözlerimin önünde, hani 'bana göre organik' tanımlamama tam tamına uygun. Büro ailemizce hem yedik yalana yalana, bir yandan da ben durmadan söyleniyorum.
Çekirdekler saklanacak, uygun yerler buldukça toprakla buluşturulacak. Üç yıl beş yıl çabuk geçiyor, boyunuza geliverecekler... Onlar sizin ağaçlarınız olacak cak cak caaaaak.

Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin, hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil, ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için, yaşamak yanı ağır bastığından, diye ille de zeytinin üstüne bassa da Nazım, ağaç yapalım biz o sözcüğü.

Haydi koşun, hepimizi ağaç dikmeye çağırıyorlar...


manisadost dedi ki...
Değerli doğa dostları MADOST adına verdiğimiz telefon nosunda bir yanlışlık sonucu sondaki olması gereken çift no 69 olarak çıkmıştır numarayı düzeltmemize rağmen ulaşamadığımız pekçok doğa sever olduğunu gördük doğru numara 0 555 539 23 66 dır lütfen doğru numarayı kullanalım.Doğa severlerin böylesi ilgisi biz proje içerisinde yer alanları fazlasıyle mutlu ediyor çünki sadece bu güzel aktiviteden haberdar etmek için atdığım bu mailin bu kadar yayılıp vucüt bulacağını hiç düşünmemiştim,Sadece MANİSA ve çevresinde yapacağımız bu aktivite Manisa için geçerli idi öyle ilgi gördü ki ben kendi adıma şaşırdım.yinede teşekkürler duyarlı insanlar.MADOSTManisa Doğa Sporları Topluluğu adınaAli Haydar ÖZLÜ

Bizler size teşekkür borçluyuz sevgili Ali Haydar Bey. Şaşırmanıza gerek yok, güzel girişimler her zaman hedefini buluyor. Dilerim çekirdek ağaçlarınızı kucakladığınızı da görürüz. Oya

12 Comments:

  • Ne güzel söylemis Sn.Oya kardesim.Onlar bizlerin birer cocuklari gibidir.
    Bir farki vardir.Cocuklarimiz büyürler ve bir gün giderler.O cocuklarimiz ise sonuna kadar bizlerle beraber kalirlar.Kardesimin dedigi gibi haydi elele bir cekirdek bir agac bizleri hic terketmiyecek cocuklar.
    Saygilarla.

    By Blogger ERDIL, at 13 Temmuz 2007 11:55  

  • Eşime de Malatya'dan bir kayısı gelmiş hayatımda bu kadar tatlısını yemedim. Malatya'ya mı gitsek ne... Malum bir kase kayısı az geldi :)
    Sevgiler Oyacım

    By Blogger Selen, at 13 Temmuz 2007 14:23  

  • Önce inceden bir duman başladı. Kuledeki gözcü hemen ekiplere haber verdi. Zeytinliden ve askeriyeden ekipler anında yola çıktılar. Helikopterler de devreye girince durum "şimdilik" kontrol altında, yangın büyümedi gibi görünüyor.

    Milli parka giriş parasını ödedi diye dağı satın aldığını sanan biri, izmaritini camdan atıveren bir aymaz ya da içtiği şişeyi öylece bırakan akıl özürlü...

    Gelinalanı yandı.

    By Blogger Çiğdem, at 13 Temmuz 2007 16:08  

  • Erdil Bey, bu konuda konuşmaya en çok hakkı olanlardansınız. Bu çekirdek fikri çocukların da çok hoşuna gidecektir. Akıl eden aklınla bin yaşasın. Bence yurt genelinde büyütülmeli çekirdek ekim işleri. Acaba yol kenarlarına da masraflı ağaçlar yerine çekirdek eksek/ekseler olmaz mı?
    ----------
    Selen'ciğim sen de o Malatyalı kayısı çekirdeklerini ektin inşallah... Bakarsın gün gelmiş sana kase kase kayısı veriyor. Malatya'ya kadar gitmene de gerek kalmaz! Zaman çabuk geçiyor.
    ----------
    Çiğdem bazı tıkanıyorum. Yeterli kelimeleri bulamıyorum. Elden gidenleri yerine koymak ne mümkün. İşte böyle çekirdek mekirdek insanların belki bilinçlenmesine yarar. Belki kendi yetiştirdiği bir ağacı olan başka ağaçlara kıyamaz. Bu duyarlılık bebeklikte yapılması gereken bilinç aşısıyla olur ancak. Minicikken ben, bahçemizde babamın göz bebeği olan küçük çam ağacının tepesini koparmışım. Kopardığımı hatırlamayacak kadar küçük ama yediğim zılgıtı unutmayacak kadar aklım başımdaymış demek ki. Bir daha ne dal kırdım ne yaprak kopardım, kesme çiçekler dışında. Hep yetiştirmeye baktım, yok etmeye değil.
    En büyük hedef çocuklar olmalı, sonunda dünya çocuklara kalacak.

    By Blogger Oya Kayacan, at 14 Temmuz 2007 11:54  

  • Oya hanım ne güzel deyinmişsiniz, diğer şehirlerde de bu uygulama var mı acaba? Bir bakmak gerek temanın sayfasına.

    Yazdıklarınızı okurkan Hz. Muhammed(s.a.v.) in bir hadisi geldi, belki duymayanlar vardır diye eklemek istedim:

    “Kıyamet kopmaya yakınken elinizde bir ağaç fidanı varsa ve onu dikmeye vakit bulabilirseniz onu dikin”.

    By Anonymous Adsız, at 14 Temmuz 2007 16:01  

  • “Çabuk bana yeni bir din bul. Ağaç dini. Bir din ki, ibadeti ağaç dikmek olsun.” M.K.ATATURK

    Teşekkürler Naile'ciğim, bu vesileyle benim aklıma da bu güzelim vecizeyi getirdiğin için.

    By Blogger Oya Kayacan, at 14 Temmuz 2007 16:44  

  • Değerli doğa dostları MADOST adına verdiğimiz telefon nosunda bir yanlışlık sonucu sondaki olması gereken çift no 69 olarak çıkmıştır numarayı düzeltmemize rağmen ulaşamadığımız pekçok doğa sever olduğunu gördük doğru numara 0 555 539 23 66 dır lütfen doğru numarayı kullanalım.
    Doğa severlerin böylesi ilgisi biz proje içerisinde yer alanları fazlasıyle mutlu ediyor çünki sadece bu güzel aktiviteden haberdar etmek için atdığım bu mailin bu kadar yayılıp vucüt bulacağını hiç düşünmemiştim,
    Sadece MANİSA ve çevresinde yapacağımız bu aktivite Manisa için geçerli idi öyle ilgi gördü ki ben kendi adıma şaşırdım.
    yinede teşekkürler duyarlı insanlar.
    MADOST
    Manisa Doğa Sporları Topluluğu adına
    Ali Haydar ÖZLÜ

    By Blogger MADOST, at 16 Temmuz 2007 18:46  

  • Ali Haydar Bey, açıklamanızı ve yorumumu yazımın altına ekledim. Gönlüm sizlerle, gözüm üstünüzde... Sevgiler

    By Blogger Oya Kayacan, at 16 Temmuz 2007 19:48  

  • haydi bir çekirdek de siz koyun!!
    Manisa'da filizlenen ve 2007 haziranında yeşeren "her çekirdek bir ağaçtır" kampanyasının dalga, dalga Türkiye'ye yayılması en büyük dileğimiz..Şimdi biz bütün site olarak çekirdeklerimizi briktiriyoruz...Kasım ayından sonra inşallah toprağa kavuşan çekirdeklerimizi bir dahaki baharda topraktan şirin birer fidan olarak göreceğiz.Biz görmesek te doğada yaşayan hayvancıklar o meyveleri yiyecek..Belki çocuklarımız spil dağına çıktıkları zaman o meyve ağacının altında gölgelenecek..Haydi arkadaşlar bu kampanyaya destek olun..MADOST'a ve bu projeye jkatkıda bulunan herkese teşekkürler...

    By Anonymous Adsız, at 5 Ağustos 2007 00:40  

  • Oya Hanım, aynı kampanyayı örnek alarak başlattığımız çekirdek kampanyamız çok iyi gidiyor..
    Bu konuda bizim kampanyamızla ilgili bilgileri de www.mavikus.org adresinde bulabilirsiniz..
    Sadece iyi örneklerin çoğalarak nasıl bir çığ'a dönüşebileceğini paylaşmak istedim.
    Fethiyeden sevgi ve selam ile ..

    By Blogger Asortik Krep, at 1 Ekim 2007 12:12  

  • Ben bir madost üyesi kızı olarak tüm faaliyetlerini seviyorum.Şu anda beşinci sınıftayım.Oyüzden fazla ders çalışmam gerektiği için dağlara benim yerime babam gidiyor.Babam ve Haydar amcam benim için gezsinler.Eskiden babamın kucağına binmeden 45 km yürüdüğüm gibi...

    By Anonymous Adsız, at 17 Ocak 2008 16:19  

  • haydar amcacım en yakında prensim olan yeşil dağlara geri dönmeyi düşünüyorum...
    ben vazgeçilmez pernses dilvin

    By Anonymous Adsız, at 17 Ocak 2008 16:24  

Yorum Gönder

<< Home