Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Kasım 05, 2007

Kremalı fırın patates

Eylül mutfağımda kurulan limonlarımın turşulaşmasıyla evimden değişik kokular çıkmaya başladı. Minicik yeşil limonlardı biliyorsunuz, yemeklere kattığı özellikler kocaman ama.

Kremalı patates ızgaraların yanında çok hoş olur. Kremaya küçük katkılarda bulunurum her seferinde, mesela taze kekik, mesela bacon / o gün kokusu burnuma hoş gelen baharatlar gibi... Şimdi de limon turşularımdan küçük bir parça ile iki diş sarmısağı incecik rendeden geçirerek, yarım limonun suyuyla kattım bir kutu kremaya. Dirice haşlanıp kalın dilimlere kesilmiş patatesleri bir fırın kabına sırt sırta yerleştirip katkılarda bulunduğum kremayı döktüm üstüne. Acı pul biber de serpiştirdim ve azıcık su ilavesiyle atın fırına kızarsın.

Müthiş.

Bir de haber, kremaya limon kabuğu, suyu ve azıcık da rende kornişon turşu ekleyip nefis bir ekşi krema elde edebilirsiniz.

Ne haber ama?

8 Comments:

  • bunu biz de severek tuketiyoruz ama tavsiyelerinle nasil olacagini merak ettim simdi...

    By Blogger Yelda Özyurt, at 5 Kasım 2007 21:32  

  • Sevgili Oya Abla ellerine sağlık
    ben kremalı patatesi ilk kez geçenlerde yaptım ve bayıldık doğrusu ama senin gibi zenginleştirmemiştim hemen bu şekilde yapacağım ellerine sağlık
    sevgiler

    By Blogger Burcu Özdoğan, at 6 Kasım 2007 10:02  

  • Oya'cığım,
    Senin yaptığın kremalı patates, bizimkileri yolda bırakır canım.Çok nefis ve zenginleştirilmiş olması ile kimbilir ne lezzetli olmuştur.

    Ellerine ve o güzel gönlüne sağlık Oya'cığım..Öpüyorum seni canım.

    Sevgilerimle

    By Blogger Damak Tadı, at 6 Kasım 2007 11:04  

  • Unutmuşum canım,tabakla patateslerin ve yeşilliklerin uyumu ise harikaaaaaaaaaa..))Çok zevklisin Oya'cığım,çok tatlısın Oya'cığım..Seni çok seviyorum..

    Sevgiler..

    By Blogger Damak Tadı, at 6 Kasım 2007 11:07  

  • :)) çok güzel bir haber.

    ben böyle güzel, komik, keyifli, zevkli, şık yemek tarifi okumadım başka bir yerde. sizin yemek tariflerinizde ağladığım bile olmuştur. ne desem az.

    sevgilerimle.

    By Anonymous Adsız, at 6 Kasım 2007 11:33  

  • Sevgili oya, epeydir giremedim bloguna..neden bilmem.ugraştım olmadı.ama sende bana hiç uğramadınki?..
    neyse epey güzelliklerlerle karşılaştım.Ellerine sağlık mamalar yapmışsın farklılıklar yaratarak..Kremalı patatesi her zaman yaparım evde çok severiz biz..Afiyet olsun..kedin nasıl?

    By Blogger daimamutfak, at 6 Kasım 2007 12:10  

  • Sevgili Oya,
    Bir arkadaşımın rahmetli annesinden öğrenmiştim, patatesleri soyup süt içinde haşlamayı. Sütlü patatesler, yumuşacık olurdu, kremalıları görünce aklıma geldi. İlk fırsatta bir ızgaranın yanında yapacağım kremalılarından!
    Geçenlerde bir kediciği evlat edindik, alırken de aldıktan sonra ( özellikle mutfakta) da kulaklarını çınlattım. Çınladı mı :)
    Öpücükler & Sevgiler!

    By Blogger Margot, at 6 Kasım 2007 14:07  

  • Yapsana Yelda'cığım!
    ----------
    Sevgili Burcukuşu,seveceğinize eminim.
    ----------
    Gül amaaan Güüüül, senin eline su mu dökülüüüür?
    ----------
    Endişeli'ciğim, mütehassis oldum desem... Çok teşekkür ederim.
    ----------
    Doğru diyorsun Neriman, karabatak gibi batıp çıkıyoruz. Kimsecik iyi çok şükür, ara sıra korkutsa da, yüreğime indirse de...
    ----------
    Aaaaa Margotların da bir kediciği varmış artık. Benimkiler gibi ahçı yamağı mı oldu o da yoksa? O yüzden midir bu mutfakta çınçın durumlarım?
    Sütte patates haşlamak püre tadı verir herhalde, güzel olmalı... Mutfakla aran daha iyi galiba, mı?

    By Blogger Oya Kayacan, at 7 Kasım 2007 08:10  

Yorum Gönder

<< Home