Kedili Mutfaklar

Perşembe, Ekim 11, 2007

Bayramlık havam



Ütüsü çok zor. Evde kola da yok. Fısfıs ütü kolalarından hani, kalmamış. Beceremedim velhasıl şöööyle jilet gibi bayramlık bir örtü çekip çıkarmayı ortaya.

Üstelik ne bayramı?

Örtü dediğim Annem Selma’nın çeyizinden bir yorgan çarşafı. Allah allah dedirtir insana, ne gerek yani bunca emeğin altında yatmaya?

Mehmetçiklerim ya Mehmetçiklerim, neden yattınız erkenden toprağın altına?

Öyleymiş demek ki adet o zaman. O zaman bu zaman yetmiş yıl nereden bakarsan bak. Anneannem Yıldız Hanım’ın, ya da doğrusuyla Madam Estreya’nın elleriyle işlediği çeyizlerden bunlar. Kolay değil üç kızı gelin, bir oğlanı da damat etmiş kadıncağız. Hepsine de işlemiş, neler neler. Yetmedi sonra torunlar girdi sıraya. Bizler, yedi tane torun, her birimize ikişer yatak, ikişer de sofra takımı nakşetti o güzelim öpülesi elleriyle. Hepsi beyaz iş, hepsi keten üstüne. Az biraz hafiflemiş desenler bizim zamanımızda, zaman öyle öyle değişti yani. Şimdi gelmişiz günümüze, ütüsüz de olsa farketmeyen patiska çarşaflarda sabahlıyoruz. Deli olmalı deli bu bembeyaz ketenleri serip üstünde gecelemek için; ya da hane yardım zevatı en az beş kişi.

Fatih Terim milli maçları alırsak eğer, kefen bezlerine sarılmış yatan şehitlerimizin ailelerine yardım edecekmiş. Maçlara da siyah forma ile çıkılması teklif edilmiş.
Dökün, ne idüğü belirsiz bir referanduma dökün paraları; bırakın meşin topun insafına kalsın şehit aileleri.

İşte neyse, idare edelim az buruşuk örtüyle az şekerli kutlamayı. Bayramlık sürdüğüm krem de suratımı etkilemedi pek zaten, ona da bozuldum bir yandan. Ağzımın kenarlarında bıyık gibi üçer çizgi nereden çıktı? Gözlerimde de ilave kapaklar mı hasıl oluyor, yetmedi mi kendi kapakları nedir?

Boooşveer, bunlar dünya hali...

Şeker bayramı kutlaması böyle. Şekerlerim de şeker değil zaten. Cam. Biraz, “Boğazımızda kalsın yediğimiz şekerler,” demek istiyorum, “kessin, kanatsın,” anladınız.
Bu da benden bayram havası.
Evet, ütü kolası alınacak.

9 Comments:

  • Oya Hanım, iyi bayramlar diliyorum, herşeye rağmen:)
    Sevgilerimle

    By Blogger Neslihan, at 11 Ekim 2007 20:19  

  • Bu kadar mı güzel yazılır.?
    Tütü

    By Blogger etki alanı, at 11 Ekim 2007 20:29  

  • Sevgili Dost Bayramini kutlar sihhat dolu mutluluklar dilerim.
    Saygilarla.

    By Blogger ERDIL, at 12 Ekim 2007 11:25  

  • ne güsel şeyler varımış burada.... hey hey hey...

    By Blogger benhayattayken, at 12 Ekim 2007 19:01  

  • Her ne kadar benim icin bir anlami kalmadiysada, yinede iyi bayramlar.
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 13 Ekim 2007 09:38  

  • Elleri öpülesi "kim kaldı" dersen bana Annoyacığım... Sen derim... Büyüğümsün... Hem ağlarım hem öperim ellerinden...:(((((

    By Blogger Şirin, at 13 Ekim 2007 19:00  

  • elinize, dilinize sağlık... gerçekten bu kadar mı güzel yazılır..?

    By Blogger MUTLUKEDİLER, at 14 Ekim 2007 13:07  

  • Bayram gelmiş neyime
    figan düştü evime...

    ne yazık ki böyle bu bayram da..ellerinize sağlık Oya hanım, döktürmüşsünüz yine okumaya doyamadığım yorumlarınızı..yalnız bu arada ben fark etmedim ama ne oldu taş falan mı düştü gökten. bir günde nasıl değişti bu söylemler böyle: "önümüzdeki ay amerikaya gidiyorum, orada konuşacağım sınır ötesi harekatı" oldu "onlar Irak'ı vururken bize mi sordular da biz onlara soralım..inceldiği yerden kopar"..artık alıştık ya oyun içinde oyun görmeye, bekliyorum bakalım ne çıkacak bu "çıkış"ın ardından.

    güzel günler görürüz umarım, her ne kadar yakında motorları maviliklere süreceğimiz bir mavimiz de kalmayacağına inansam da kapatıyorum şom ağzımı ve yineliyorum:

    "en güzel günlerimiz henüz yaşamadıklarımız"dır umarım ama yaşayacağımız.

    şekerlerimiz tıpkı eskiden olduğu gibi gerçek şeker olur yine..

    safiye

    By Anonymous Adsız, at 15 Ekim 2007 09:49  

  • sözleriniz isabetli isabetli olmasina da.okuyanlar kim?birbirimize söylenip duruyoruz sadece.onlari elestirenleri dusman gibi gorup islerine bakiyorlar. isleri ise ulkeyi ucuruma suruklemek degil onu coktan yapitlar zaten.artik ucurumdan asagi atmaya ugrasiyorlar neredeyse.
    artik eylem gerekiyor ,iktidarda olanların her bölgedeki her koluna müdahale gerekiyor ki öyle elini kolunu sallayıp istediklerini yapamasınlar.herkes kendi capinda birseyler yapmali.az cok demeden yapilmali.
    gözümüzü dört açıp yerel yönetimlerdeki hataları ortaya çıkarıp herkese yaymalı ve onlara nasıl engel oluruzun peşine düşmeliyiz .
    ornek olay;maltepe belediyesi ile yaptigim diyaloglara bir bakınız.
    venusunlezzetleri.blogspot.com

    ayrica tezkere konuusnda son söylenen sözlerin geçerli olduğuna inanmıyorum ,tezkerenin uygulamaya konulacağı konusunda ciddi şüphelerim var.

    By Blogger DREAMER Elif GÜNEŞ, at 17 Ekim 2007 02:32  

Yorum Gönder

<< Home