Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Aralık 10, 2012

Hamsi, kuzukulak sosunda



Sarıkanat alıyorum o sırada.  Sarıkanata sarıkanat demek yasaklanmış.  Olta lüfer sana özel, diyor balıkçı.  Yersen.  Ben yerim. 

Üç liraya hamsi var yanı sıra.  35 liraya sarıkanat alana ayıklıyorlar bir de, bonus.  Mis gibi.  Almayanı döverler.

 

Balıkçının yanıbaşında neci olur? Yeşillikçi.  Kuzukulağı harika.  Kırmızılık olarak da turplar, şimdi toplanmış gibi.

Geldik eve ki sarıkanadın pabucu dondurucuya atıldı.  Gönül hamsilerden yana.

Hamsi buğulama soğanlı olur, da ben sevmem.  Buğulamak için ekşisi çoklu bir pişirme şekli buldum. Bayılacaksınız.  Kuzukulakları yıkanıp olduğu gibi tavanın altına yayılıyor.  Sızması, kırtkırt karabiberi ve tuzu bir fasıl ekleniyor.  Gönül isterdi ki, resim gibi dizeyim hamsileri ancak yine aynı gönül, "Kat gitsin," dedi, "gelişigüzel."  Kattım.  Limonları da dilimleyip sıkıştırdım ara ara.  Bol da sarmısak, dişleri dilimleye dilimleye şöyle...

Suyunu kendi koyverir, siz beş dakikalığına bir kapak kapatın önce, üç beş dakika da açık bırakın. 


Kuzukulağı yaprakları narindir, hamsiler pişene kadar pek güzel eriyerek enfes bir sos yarattı bana.  Tuz ve karabiberi yeniden kırtkırtladık ve deeee, taze kekik hemen altını kapatmaya yakın, az daha sızma.  Buharına karışan kokuyu bir duysanız derim, bir de duymasanız...

Hamsiye bu kadar paye biçilir ancak. 


Rakı mı şarap mı?

Taze ekmek var, biraz da kızartalım mı?

Helva aldım üstüne diye, fırınlayalım mı fırınlamayalım mı?

Hadi afiyet şeker...

----------

Benden daha daha hamsi muhabbeti isteyenler, buyursunlar...


16 Comments:

  • Off!
    Ellerinize sağlık. Başkentten sevgiler!

    By Blogger Jardzy, at 10 Aralık 2012 20:31  

  • bir taraftan yalanırken bir taraftan da helva diyordum ki heh tamam oldu.
    ne lüzüm fırınlamaya.
    şöyle ekmeğin arasına sıkıştırıp hoppp :)
    şifa olsun!

    By Blogger nalan, at 11 Aralık 2012 12:04  

  • lütfen aldığınız sarıkanatları ölçer misiniz? umarım 20 cm'den küçük değillerdir. yoksa lüferlere soykırım yapıyorsunuz demektir!

    By Anonymous Adsız, at 11 Aralık 2012 12:33  

  • şimdi gelecek lüfer koruyan teyze! şimdi

    By Blogger Handan, at 11 Aralık 2012 13:55  

  • Başkentli'ye de sevgiler olsun :)
    ----------
    Doğru diyorsun Nalan, da ben o ekmek arası helvayı aç karnına severim. Taze ekmek olacak, sıcaksa hele de.
    ----------
    Kimiliği olan konuşsun.
    ----------
    Sevgiler Handan :)


    By Blogger Oya Kayacan, at 11 Aralık 2012 17:37  

  • Anlaşılan cetvel istiyorlar yine Oya' cım :) Afiyet şeker olsun. Hamsiyi canım çekti bak şimdi.

    By Blogger Çiğdem, at 11 Aralık 2012 19:00  

  • Oyacan,
    Tam biz bu filmi daha önce de görmüştük diyecektim..Handan ve Çiğdem Hnm. lar yapıştırmışlar cevabını..

    By Blogger Unknown, at 13 Aralık 2012 14:51  

  • Oraya hamsü var midur Çigdem?
    ----------
    İkinci vizyon Mine'si :)

    By Blogger Oya Kayacan, at 13 Aralık 2012 18:29  

  • Var Oya' cım var da Ege' ye inen hamsi kimliğini kaybediyor :)

    By Blogger Çiğdem, at 14 Aralık 2012 13:57  

  • ellerine saglik canimcim çok guzel gorunuyorlar bir parçada bana da yoliyabilirsin yani :p bende bloguma beklerim seni seve seve bisous bisous

    By Blogger Aicha Dalgic, at 16 Aralık 2012 23:33  

  • Gülcin ve Irfan`dan (Almanya-Engelskirchen) merhaba !

    Türk isi kaymak nasil yapilir diye Google`da aranirken "kedili mutfaklar" i görünce acmadan gecilir mi?
    Oya hanim, dünyaniz ve yasantiniz harika. Bizimkilerden kedilerinize ayrica selamlar!
    Birkac güzel tarifinizi indirdik.
    Bundan sonra sayfaniza sik sik girececegiz, hosca kalin ...
    irfan.kandirali@gmx.de

    By Anonymous Adsız, at 23 Aralık 2012 18:06  

  • Yolladım gitti Aicha, afiyet olsun.
    ----------
    Kaymak ararken beni bulmanız harikaaaa ;) her zaman beklerim tabii.

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Aralık 2012 09:31  

  • 2013 un size hayatiniz boyunca unutamiyacaginiz guzellikleri yasatmasini diliyorum
    Yeni yiliniz kutlu olsun!!!
    Semude

    By Anonymous Adsız, at 1 Ocak 2013 04:09  

  • Oyacigim,
    Mutlu, saglikli, huzur dolu yeni yillar dilerim...
    Oya Akkoc

    By Anonymous Adsız, at 7 Ocak 2013 18:10  

  • Merhaba,
    Sizi ilgiyle takip ediyorum. Şu soğuk günler için eminim harika önerileriniz vardır. Lütfen yazmaya devam edim.
    Esenliler dilerim

    By Anonymous Adsız, at 13 Ocak 2013 02:50  

  • Oya her zaman ki gibi, performansının zirvesindesinnn

    By Blogger birisinin yeri, at 2 Mart 2013 13:56  

Yorum Gönder

<< Home