Kedili Mutfaklar

Salı, Ağustos 23, 2005

Rasgele çalınan kapının ardından...


Neler yapmalı neler? Soyulup şekere yatırılan kabukları bilahare (daha sonra) az kaynatılıp şekerleme şeklinde saklanmalı. Cin tonik sevenlere cin tonik şeklinde ikram edilmeli. Mümkünse yanına kırmızı ve sarı birer arkadaş da koymalı ki görsellik gözlere halel getirmesin; bayram ettirsin. Yine mümkünse bu renkler, sizin mutfakta olmayabilir ama, benim mutfağımda kullanımıma her an amade votkalı vişnelerim olur mesela. Kamkat stokumdan ayrılan, sizlerden gizlediğim son kamkatlarımdan olabilir. Sonra ben olsam, evdeki votkalı içecekler şenliğine lime serisinden bir şişe daha da dahil ederim tabii. Merakta kalmayın, ben ben olurum, yaparım. Soğuk suyuma da katarım bir dilim. Alkolden suya vakit mi kalıyor? Bu işi akşamların altısına kadar planlamaya almalıyım.
Lime reçeli olmaz mı? Olur. O zaman şu sık ve sık ve çok sık güney sahillerinde dolaşıp dolaşıp beni sinir eden arkadaşıma, dünyanın en güzel gözlü Aydın'ına bunlardan yine ısmarlamak gerekecek. Bugün öylesine çaldımdı kapısını, ganimet bu kadar. Buna da şükür.

4 Comments:

  • lime'la biiir dolu sey olur bence, google.com a girip lime recipes yazsan eminim onyüzelli tane çikar! ama türkiye'de yetisiyor muymus peki bu meret? kaç kisiye sordum yetistiremiyoruz burada dedilerdi.. kim yetistirmis pekiy?
    yap yap hersey yap bi de margarita yap!
    tijen

    By Blogger Tijen, at 23 Ağustos 2005 20:58  

  • Evet, baktım google'da ilk gördüğüm sayfada 1500 adet "lime recipes" kaydı var ama sonuçta verdiği tariflerin hepsi limon tarifleri. Lime senelerdir var buralarda. Macro ve Carrefour sürekli satıyor. Herhalde artık bir sürü insan yetiştiriyor olmalı. Sanıyorum 15 yıl kadar önce de Antalya'da ellerimle toplamıştım. Limonun üç beş katı fiyata satılıyor. Ben de alıyorum ara sıra. Lime and beer keyfi de güzeldir çünkü.

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Ağustos 2005 21:57  

  • onceki votka tariflerinde agiz sularimin klavyeye dokulmesi yuzunden makine degisti. simdi bir de margarita, cin-tonik eklendi. limelar, kamkatlar, sari-kirmizilar.. bize de yazik ama, siz ikiniz niye guzel ve "handy" bir alkollu icecekler kitapcigi yazmiyor sunuz? yazip soylestiklerinizi sanmiyorum ki degme barmenler bilsin?
    (bizim gibi maya-alerjiklerin de hayir duasini alip cennetlik olursunuz hem)

    By Blogger hera, at 24 Ağustos 2005 10:16  

  • Aha benim dayim yetistiriyordu lime Antalya'da Tijen, bir sorayim, hala yetistiriyorlarsa evelere servis lime gondersinler sana da:)

    Lime bana endonezya, tayland yemeklerini falan cagristiriyor, ozel bir merakim yok, normalde limonu dilim dilim yiyecek kadar sevmeme ragmen. Dondurmasi, sorbesi normal limona gore daha lezzetli bence, daha 'isiran' bir tadi gibi. Sanki azicik karabiberli lime dondurmasi cok lezzetli olur, soguk, aci, tatli, eksi, citir ve yumusak.

    By Blogger Deniz, at 24 Ağustos 2005 10:18  

Yorum Gönder

<< Home