Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Ekim 08, 2005

Yeşil domatese Güven pilakisi


Çok renkli, çok lezzetli...

Öyle bir yeşil domates furyası yaşandı ki geçtiğimiz hafta. Sağolsun bizim Kaybolan Tatlar grubu, yeşil domates pilakisi üzerine herkes bildiğini yazdı. Meğer memleketin neredeyse dört bir yanında, hemen hemen de aynı usullerde yapılırmış bu yemek. Benim bildiğim sevgili İzmirli Levanten kayınvalidemin yaptığı idi. Pişirilmesinde pek özellik yoktu ama çok lezzetli olurdu. Derken Güven’in, gruba değil de bana yönlendirdiği tarif karşıma çıkınca, el mahkum Cuma günü malzeme tedariki yapıldı. Bu sabah da pişti. Mutfağı basan kokuyu duymak bile çok lezzetliydi. Ortaya çıkan yemek derseniz fevkalade.

Oyacığım, benim usul yeşil domates pilakisi tarifi aşağıda...

Tencerenin en altına kalın dilimlenmiş sert kırmızı domates dizilecek. Üzerine zeytin yağında öldürülmüş piyaz soğan ve ikiye bölünmüş sarmısak döşenecek. Üzerine kalın dilimlenmiş yeşil domatesler dizilecek. Üzerine zeytinyağında çevrilmiş dilimlenmiş bostan patlıcanı koyulacak (patlıcanların tüm kabukları soyulmuş ve önceden tuzlu suda acısı alınmış olacak). Üzerine bir kat daha soğan sarmısak karışımı konacak. Yarım demet maydonoz serpilecek. Ortadan ikiye bölünmüş sivri biber (acıca) ve çarliston koyulacak. Son kat yine yeşil domates olacak. Normal zeytinyağlılara koyulandan fazla şeker, bir buçuk kaşık sirke, tuz, yarım kahve fincanı su eklenerek, az zeytinyağı gezdirilip çok kısık ocağa koyulup pişirilecek ( ocağın kahve gözünde). Yemek suyunu salınca önceden ıslatılmış bir kahve fincanı pirinç eklenecek. Pirinçler pişince yemek de pişmiştir. Üzerine istenildiği kadar çiğ sızma konup bir karıştırılıp tencerede soğutulacak. Tabağa alındığında üzerine ince kıyım yarım demet daha maydonoz serpilecek. Afiyet olsun!

Benim harfiyen yemek uygulayamamam malum! Çarlistonlar unutuldu. Patlıcanlarım bostan değil kemerdi ve de yağda döndürülmediler. Suyunu daha da az koymalıydım, belki de hiç konmasa olurdu. Gerisi tamam. Renk renk bir yemek, misafire falan da yüz ağartır yani. Güven sağolsun. Allah herkese onun gibi bir lezzet ustası dost nasip etsin.

Benim de ellerime sağlık.

3 Comments:

  • a-ha! bir de boylesini deneyeyim. benim siteye de ing yazayim diye dusunuyordum, olur mu ki oya abla?

    By Blogger fethiye, at 8 Ekim 2005 17:10  

  • Neden olmasın bitanem...

    By Blogger Oya Kayacan, at 8 Ekim 2005 18:20  

  • On 10/17/05, Isil Simsek isil_simsek@yahoo.com wrote:
    Merhaba Oya Hanim,
    Güven Beyin yesil domates pilakisi oyle lezzetli oldu ki, paylastiginiz icin cok tesekkurler. Ben de bloguma ekledim. Haber vermek istedim.
    Sevgilerimle,

    Isil

    www.veggieway.blogspot.com
    www.baskayollar.blogspot.com

    Teşekkürler Işıl, beğendiğin ve haber verdiğin için.

    By Blogger Oya Kayacan, at 20 Ekim 2005 10:20  

Yorum Gönder

<< Home