Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Kasım 19, 2005

Foto haber


Her gün önünden geçiyorum bu güzel bitkinin. Uzayıp gidiyor kendince. Ben de yaslıyorum dallarını demir parmaklıklara, daha rahat uzasın diye. Sırtını sağlama dayaya dayaya. Yağmurda geçen hafta, yemyeşil, kıpkırmızı; birer damla da yaş burunlarında, ki tıklarsanız daha da güzel görünecekler gözlerinize, böyle geldiler benim ekranıma.

Bir foto haber daha yapmıştım. Bu evler inat edip girmemişlerdi içine. Bu resim basma sorunu bende baştan kara gidiyor malum. Yırtamadım bir türlü. Artık kısa kısa yapmalıyım haberleri çokça resim kullanacaksam. www.tirmikizi.blogspot.com 'da Handan'ın yaptığı gibi. Neyse burası orası işte. Kuzguncuk'ta eski bostan, yeni sera. Girin yürüyün sağdan doğru burnunuzun dikine. Karşınızda bu evler. Mücevher gibi.

Kafayı yiyorum, kafayı. Bu güzelim yaratık, aylardır kendi boyundan küçük bir cam hapishanede yaşamaya mahkum edildi. (Kuyruğunun ucu kutunun arka sol köşesinde...)Dükkanda kavgalar gürültüler fayda etmiyor. Capitol yetkilileri, "Tamam gereği yapılacak ," diyorlar. Yapılmıyor. Girin garaja birinci kattan. Orada, o kahrolası pet shop'da vitrinde göreceksiniz. Görmeye içiniz dayanırsa. Hayvan Hakları'cılar kimlerdir? Neredeler?

6 Comments:

  • Ahhh Oya ahhhh... Bu garibanları ait oldukları yerden aparıp yurda sorgusuz-sualsiz sokanları bırak, pet-shop denen lânet yerlerde akvaryumlara, kafeslere tıkıp satmak üzere sergileyenlere her hafta ''Nuh'un Gemisi'' programından höykürmekteyim ben! ''Canlı hayvan ithali'' bir tarafa; ''her türlü hayvanın bu amaçla satılmasına'' en bir karşı koyanlardan olsam da, ''serbest piyasa ekonomisi'' denen belâ ve bazı ilgili yasalar bükmekte belimizi! Az mı patırtı kopardım böyle dükkânlarda, az mı atıldım dışarı! Ben buradayım ama, yetmiyor işte...

    By Blogger Handan Demiralp, at 21 Kasım 2005 02:53  

  • Ek not; bu arada bardak altına takıldım, benimkiyle aynı, biliyor musun? Geçen sene Ocak'ta, İzmir'e, babaevime gittiğimde görüp almıştım Paşabahçe'den:) Hoş tesadüf...

    By Blogger Handan Demiralp, at 21 Kasım 2005 02:56  

  • Handan'cığım, iyi güzel, anladık artık ferdi girişimler yetmiyor, toplu girişimler "show" oluyor. Ne olacak peki? Aklıma sadece Hürriyet gazetesi geliyor, o da caaaanım Bekir Coşkun belki bu işe el atar diye... Ertuğrul Özkök de gösteri mahiyetinde destekler vallahi.

    Eh üzerine kedi tüyü çizilmiş dahi olsa topladığımız için etrafta ne varsa... Esse'de kedili muglar harika, gördün mü?

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Kasım 2005 07:43  

  • İnsanlar bilinçlensinler ne olur artık... "Para karşılığı hayvan sahibi olmak" nasıl bir mantıktır anlayamıyorum! Sokaklarda, barınaklarda sevgiye ilgiye, beslenmeye gereksinimi olan onca hayvan dururken para karşılğı yurt dışından hayvan alanları kınıyorum.Onların bu çirkin ticareti desteklemesi sonucunda doğal ortamlarından kopartılmaları ve dünyanın düzenin değişmeside cabası...Ben çok mu kötümserim:(((

    By Blogger Şirin, at 29 Kasım 2005 16:24  

  • Bu konuda iyimser olmak mümkün mü sevgili Şirin?

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Kasım 2005 17:29  

  • Bursa-Nilüfer Carrefour'da da var böyle bir pet-shop; eğer sesinizi duyurabilirseniz, ben de oranın fotoğraflarını çekip, duyurmak isterim, içim sızlıyor her alış-verişe gittiğimde, o küçücük kedicikleri ve köpekcikleri orada kapalı, havasız, camdan kutular içerisinde gördükçe; dayanamıyorum.
    Hepsi hastalar inanın.

    By Blogger Birsen Şahin, at 11 Kasım 2006 07:41  

Yorum Gönder

<< Home