Kedili Mutfaklar

Salı, Kasım 08, 2005

Isırganlı tarhana

Bursa, Yıldırım İlçesi, Cumalıkızık Köyü spesiyalitesi... Isırganlı tarhana. Şeker Bayramı'nı Bursa'da geçiren komşum Serap'tan armağan. Isırganlı lezzetleri sevenler için güzel. Süsleme yaprakları benim ısırgan çayı demlediklerimden. Fotoğraflamak için değil, keyfim için yapılan bir süsleme bu. Tabağımın içindeki önce gözüme girmeli, sonra mideme.

Croutons çorbada vazgeçemediğim. Bu tat bana yine de yavan geldi. Serap'tan aldığım bir tiyo ile gidip içine beyaz peynir rendeledim. İşte bu. Lezzet patlaması.

http://www.netbul.com/netanadolu/netanadoludisp.asp?id=253235 'dan Cumalıkızık hakkında bilgi alabilirsiniz.

1 Comments:

  • Sevgili İpek, sen ellerinle tarhanayı yaptın, anneciğin yaz güneşiyle ısırganları kuruttu... Kimbilir ortaya ne muhteşem bir lezzet çıkacak. Şart değil ki aynı tatları tutturmamız, maksat ağzımızın tadını tutsun. Senle benim de tarhana keyfimiz uyuştu galiba. Afiyet şeker olsun. Haa bu arada, fasulye kurusu bulabildin mi Mısır Çarşısı tarafında, merak ettim.

    By Blogger Oya Kayacan, at 9 Kasım 2005 15:49  

Yorum Gönder

<< Home