Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Kasım 29, 2006

Üzümlü merdane artı kestane



(Dikkat ahlaksız tekliftir, uzak kalmanızda fayda var. Andy Warhol kedisinin gözleri faltaşı gibi açılmazdı yoksa!)

Giresun'lular Tombul fındıklarını şekerle eziyor, oluşan macunun adına da Merdane diyorlarmış. Ben yeni öğrendim. Merdane dendiğini yeni öğrendim. Yoksa o güzelim Kavak incirleri mevsiminde, ben de tam bunu yapmış, biberiye dalcıklarının lezzetlerinden de medet umarak incirlere doldurup fırınlamıştım.

Bugün kuru kara Sultaniye üzümlerle aynı miktarda fındığı 600 watt güçte macunlaştırmam sonucu elde ettiğim lezzeti de ben Giresun'a gönderiyorum. Dahası da var, kestane kebap yapıp bu macunla birlikte tükettim.

Bende ahlak ne arar?

Siz yapmayın etmeyin.

Etmeyin eylemeyin.

13 Comments:

  • Oya Hanım,
    Yine marifetli elleriniz neler yaratmış oyle..
    Afiyet olsun...ağzınızın tadı hep yerinde olsun.
    gmail adresinize bir mail gonderdim gecenlerde umarım elinize ulaşmıştır.
    Ozge

    By Blogger Ozge, at 29 Kasım 2006 17:41  

  • artık bu kadar fındık uzmanı olan biri belki biliyordur diye sorayım diyorum, meşhurrr,çokkk lezzetli, Giresunun küçük pikolo fındığını nerden bulabiliriz annoya ?

    By Blogger Nes london-ist, at 29 Kasım 2006 18:07  

  • offf, findik.
    Ben bir findikkoligim. Zaman zaman findiga aseriyorum. yani aserme öyle biseydir sanirim. Kokusu geliyor burnuma, sonra agzimda tadini, hacmini hissediyorum. yedigimde de nasil mutlu oluyorum anlatamam. Baska hic bir yiyecek icin bu duygu yok. Hatta demin evi süpürürken yine canim cekti. Ama bir kac haftadir almiyorum eve. Cünkü koca paket bitene kadar yiyorum ve sonra da suratim sivilce icinde kaliyor.

    belki yarin alirim, ama kücük paket...

    sevgiler.

    By Blogger teyzenteyfik, at 29 Kasım 2006 19:55  

  • Ben de büyüyünce ahlaksız olacağım.:)

    By Anonymous Adsız, at 29 Kasım 2006 21:20  

  • Boyle ahlaksizliga can kurban...

    By Blogger ycurl, at 30 Kasım 2006 03:42  

  • Bakıyorum Özge, hemen cevaplarım.
    ----------
    Nesss, Levent Çarşısı'na uğruyorsan, iki kuru yemişçide de veya mutlaka birinde oluyor. Ben de annem için koşarım pikolo peşinde. Daha doğrusu gördüğüm yerden mutlaka alırım. Yılbaşı ve bayram üzerleri alışveriş merkezlerinde fındık fıstık çikolata falan satan yerler açıyorlar. Oralarda da hep olur.
    ----------
    Sen hep böyle miydin Teyzem? Ben sonradan oldum. Üzümlü merdane buluşuma sonradan azıcık da portakal suyu kattım. Fena bişey!
    ----------
    Ne de olsa ahlaksız kurs görüyorsun Ezgi'ciğim! Senin oralardan ne alem? Derslerin ağır mı?
    ----------
    Curly canım, senden haber alınca seviniyorum... Oregon fındıkları da kazandı bu arada sayemde, sen de alıyor musun?

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Kasım 2006 09:05  

  • Valla, teklif bu olsun, isterse ahlaksız olsun. Merdane muhteşem görünüyor. Biz de kış geldiğinden beri kestane kebap yapmaya başladık.

    By Blogger cenebaz, at 30 Kasım 2006 11:55  

  • E Çenebaz, artık kestane kebap yanında ne gittiğini de öğrendin, kim tutar seni 8-))
    ----------
    Ben de öperim Pırtık. Aş erme durumları bitmiştir artık değil mi?!
    Yedikten sonra ne mi yaptım? Bu işi geliştirip paketleyip satmayı hayal ettim. İki gün içinde tüketilmesi gereken gıdalar satan bir tükanım olsun istedim. İki göz ocağın başında ben duriim, yanıma da iki yamak versinler, onlar yıkayıp kurulasın kessin biçsin, ben de keşfedip edip gelene geçene yediriiim istedim.
    Gördüğüm gibi iki rakamı hayli önem kazanmış hayatımda üzümlü merdaneyi yedikten sonra!!!

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Kasım 2006 14:16  

  • Kestane dedin, aklimi aldin... Hemen aksama Publix'den bir kilo kestane alinip bu haftanin ikinci kestane kebabi yapilacaktir :)

    By Anonymous Adsız, at 1 Aralık 2006 00:47  

  • Oya abla,
    ise baslayinca beni bir tembellik aldi. Pek yemek yapmiyorum oyle ozene bezene. Ama senin tariflerini sessiz olsam da takip ediyorum.
    Dur geliyorum ben aralik sonunda. Bosver Oregon findiklarini bol bol Karadeniz findigi alip getirecegim buraya :)

    By Blogger ycurl, at 1 Aralık 2006 09:32  

  • Oyyy oyyyy yine çoşmuşsun sen Oya'cım..Ben bunun adının merdane olduğunu ilk senden öğrendim inan.

    Bizde ananem tatlı yaparken kaşıkla tabaktan çaktırmadan aşırırdık.

    Şimdi sen yapmışın sakın siz yapmayın diyorsun ya mutlaka herkeslerde yapacak ve anında kestane satışlarında ve fındık satışlarında artışlar olacaktır.)))

    Hani olsa, bu konuda senin kadar emeği olan bir kişi yoktur sanırım.Bayramda kısmet olursa Trabzon'da olacağım,torasan incir reçeli siparişi vermiştim senin için.Umarım yapılmıştır ve bende dönüşte sana tattırma imkanını yakalamış olurum.O zamanda fındıkla ondan yersin üfff tam bomba..))

    Tekrar teşekkürler,ellerine gönlüne sağlık..Mutlu,sağlıklı ve naşali bir hafta sonu seninle ve sevdiklerinle olsun..

    By Blogger Damak Tadı, at 1 Aralık 2006 16:59  

  • Ne zahmetler be Gül'üm... Demek bayram Trabzon'da geçecek. Aklım kalıyor vallahi her Karadeniz yolcusunda. Böyle de bir çekim var yani aramızda.

    By Blogger Oya Kayacan, at 2 Aralık 2006 09:03  

  • Rahmetli babannemin adı Merdane ve biz Giresunluyuz, demek ki ordan geliyormuş adı, yazınızdan bunu da öğrendim.

    Dersler yoğun, daha çok tez araştırmalarım vakit alıyor.

    Sevgiler,

    Ezgi

    By Anonymous Adsız, at 2 Aralık 2006 09:44  

Yorum Gönder

<< Home