Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Haziran 16, 2007

Hoşgeldin Kargo

( İyi yere dükkan açtın. Burası her hayvanı sever yerlerden.)


(O daha bebek. Tüyleri yeni yeni çıkıyor. Davetsiz misafir. Gözleri maviş henüz, gaga hep açık doyurulmak için.)
Küçük bir kargamız oldu bu sabah. Yavrularına uçuş alıştırmaları yaptıran anne kargadan ayrılıp bize geldi. Tam da dün Mine'den getirdiğim ganimetlerimi dikecek saksılarımı ayarlıyordum kendime camönü çiçekliklerimden, paaaaat elimdeki saksıya gir sen. İlk sözlerim, "Hoşgeldin Kargo," oldu. Rahatladı bu iki sözcüğü duyunca, girdiği saksıya yerleşti. Pencereyi kapattım yavaşça, koştum mutfağa.
Ne severdi kargalar en çok. Ceviz. Şimdi elimden iç ceviz yiyerek oturuyor saksıda. Annesi daha görünmedi. Öbür bebelerini doyurup gelir Kargo'yu alır diye ümidediyorum. Geldiğinde gözümü falan oymasın diye dikkat etmeliyim!
Kimsecik ve Cancan mı? Sen çık ben çıkayım kavgası ediyorlar pencere kenarına zıplayıp Kargo'ya yakın olmak için.

5 Comments:

  • Oya' cım hayırlı olsun Kargon.

    Yumurta da çok severler. Sen hiç pişirmeden koy yanına bir tane sonra seyret keyfine bak. O gaga ne işlere nasıl yarıyormuş :-)

    By Blogger Çiğdem, at 16 Haziran 2007 14:20  

  • Oya'cigim, bir kargocuk da bize nasip olmustu birkac yil once. Kizimin piyano hocasinin bahcesindeki yuvasindan agacin altina dusmus, annesi (inanmasi guc ama) ilgilenmemis. Piyano hocasinin kedisi oldugundan almak istememis. Zeynep piyano dersinden kargocukla donmustu. Bizimki iyice minik ve epey de cirkindi, tuy filan hakgetire, sadece kocaman bir gagasi vardi goze gorunen. Karga oldugunu bile teshis edememistim kuslar hakkinda pek bir sey bilmeyen ben. Onu mu yer bunu mu yer derken buyuttuk. Guzellesti, kapkara parlak tuyleri oldu, dillenince karga oldugunu anladik. Bir gun esim keyif yapsin diye kafesinden cikardiginda uctu gitti ve bir daha donmedi. Hep merak ederim ne oldu, cunku buyumustu ama hala agzina veriyorduk mamasini. Acaba kendi kendini beslemeyi becerebildi mi? Senin resimleri gorunce eski anilar canlandi. Umarim senin kargocugun annesi bizimkinden hayirli cikar da, gelir alir yavrusunu.

    By Blogger zinnur, at 16 Haziran 2007 14:29  

  • aaaa
    çiğ yumurtayı döküp saçmadan yiyebilmesine hayret ettim minicik yavrunun...koskoca insanlar bile sofradan bir kalkıyorlar..ortalık yemek listesi gibi...
    Hele bizim evdeki vatandaş..

    By Anonymous Adsız, at 16 Haziran 2007 14:36  

  • Olmaaaaz Çiğdeeeem, şimdi bu pencere önünü temizlenmeyecek şekilde kirlettiremem Kargo'ya. Yaz sıcağında bir de kokar. Martı yavrularım Senli ile Benli'den yumurta tecrübemiz var. Onlarda haftada bir yumurta yemeyi severdi!!!
    ----------
    Bu hikayenizi bir kere daha yazmıştın bana galiba, benim Senli ile Benli'yi anlattığım yazımda. Herşeyin bebesi çok şeker Zinnur'cuğum. Öyle çaresiz, öyle güzel bakıyor ki bana. Kendini kurtarmış bir bebek aslında Kargo. Karşı dama gidip yine buraya dönüyor. Anlaşıldı Annoya görevlisi olduğumu duymuş bir yerlerden. Karnı doyacak burada kesin biliyor. Anne gözükmüyor bu arada!
    ----------
    Bence bildiğin gibi değil. Yani dökmeden saçmadan yana vatandaşla ayardır merak etme!

    By Blogger Oya Kayacan, at 16 Haziran 2007 17:28  

  • Karar verdim..bende size kargoyla geleceğim))eylül

    By Anonymous Adsız, at 16 Haziran 2007 20:46  

Yorum Gönder

<< Home