Kedili Mutfaklar

Perşembe, Ağustos 30, 2007

Bağbozumu zamanıdır

Zamanı geldi işte, bozuluyorlar. Bozanlardan bazıları ses veriyor, bekleyeduraymışım, o çok sevdiğim bağbozumu taze şaraplarım pek yakındaymış. Beklerim, yani beklemenin keyfi de bu kadar olur.


Bazıları da görüntü... Ne Kayseri’nin Gesi Bağları kaldı bu sene üzümünü yemedik, ne Şarköy.
Ummadık taş baş yarıyor, “Bak bak bak kimlerin bağı var bahçesi varmış yahu,” demeye kalmadan...,


...kapıda bizim aportman görevlisi İsmail beliriyor, “Abla Tokat’tan, bizim bağdan!” takdimiyle bir tabak üzüm, cabası da incirleri. Tokat malum bağ yaprağı ve üzüm sirkesi ile meşhur. Yaprağım da gelir yakında.

Eh ben de boş değilim yani bağcılıktan yana. O bildiğiniz mutfak penceremin önündeki asmamdam bu yıl yine gülüyor yüzüm. İki salkım verdi ama yemesi aylar sürecek galiba. Her bir üzüm tanesi salkımdaki diğerlerinden bağımsız, başına buyruk olarak olgunlaşıyor. Belki de esas hormonsuzluk budur.

Şarköy, Çınarlı Köyü çeşitlemesinin kara üzümleri baldan tatlı sanki. Bir de tarif çıksa elimden bu üzüm bolluğunda. Mesela, bacon kızartıp, üzümlerle yerleştirsem hamura... Biraz karabiber çeksem, biraz da tane biber atsam... Hamur ne hamuru olursa olsa, tuzlu bacon tatlı üzüme bir acayip yakışsa.

Bağa girdim bağ budanmış, üzümlü böreğe Kimsecik dadanmış...

Evet yaaa, bozuluyor bağlar, budanıyor üzümler.

Budanacaklar ki, nice değişik lezzetlere kavuşsun insanlar.






3 Comments:

  • Merhaba Oya ellerine sağlık üzümlü bacon güzel görünüyor.Ayrıca pencerenin önündeki üzüme bayıldım her sabah onların kızarıp kızarmadığını seyretmek çok güzel olsa gerek...
    sevgiler...

    By Blogger Cafe Gusto, at 30 Ağustos 2007 18:32  

  • Oya'cığım,
    Ne kadar değişik şeyler yapıyorsun hayran kalıyorum inan. Bağ bozumu zamanı hüzünlendirir beni kış geliyor demek:)
    Sevgileriml...

    By Blogger Bocuruk, at 30 Ağustos 2007 22:31  

  • Evvet Serpil'ciğim, her bir tanesini ayrı ayrı izleyip, yine her taneden bir salkım yemiş kadar keyif alıyorum.
    ----------
    Bocuruk'cuğum inan ki bu yıl kış geliyor diye üzülecek halim yok. Ben bu sıcaklarla başa çıkamıyorum. Ayrıca bağ bozumu sonuçları beni nasıl mutlu ediyor yazımdan belli değil mi 8~]

    By Blogger Oya Kayacan, at 31 Ağustos 2007 09:32  

Yorum Gönder

<< Home