Kedili Mutfaklar

Cuma, Aralık 28, 2007

Isırganlı bir akşam...


Dün kargomuz vardı. Annoya'mı uzun zamandır bu kadar sevinçli görmemiştim. Mine'si Ablamız içine bahçenin taze ısırganını bile koymuş, "Bir omletlik," demiş. Belli ki kendisi yemiş yine, Annoya'm çok sevdiği için boğazından geçmemiş.

Kalın iş eldivenleri giydi ellerine Annoya'm. Doktor eldiveni ile yıkadığında bir hafta boyu kaşınmıştı, akıllanmış. Bıraktı süzgeçte ki iyice kurusun ısırgan yapraklarımız tavaya girmeden önce. O sırada ben, sinsice yaklaşıp koklamaya çalışmayayım mı ısırganları, ot ne de olsa severim zannedip.

"Amanıınnnn Caaaan, çek burnusunu çabuuuk," diye Annoya'mın üzerime atlamasıyla korku içinde geri adım attım. Unutmuşum, burnumu dilimi falan sürsem kaşınırım belki ben de, ne malum?


Derken Şirince sızmasının hasosunda kavurduk ısırganlarımızı. İçine üç yumurta kırdık, bol bol yiyelim diye, ikisi göz göz oldu, birisi de benim gibi yalanmaya başladı. Annoya'm hemen ağzıma sürdü birazıcık, rahatladım.

Soonra böööle rulo gibi yaptı omletini.

Telefon çaldı. Teyzemiz Jülide...

Annoya'm rakı koydu bir kocaman bardağa.

9 Comments:

  • Sabah yorum kısmında okudum verdiğiniz acı haberi... Nur içinde yatsın teyzeniz....
    Dün de dedim ya, bize de bir teselli ilacı verir gibisiniz herşeye rağmen; nedense tekrar baktım öğleden sonra blogunuza ve yazdığınızı görünce sanki içim ferahladı... Hani karşımızda güç aldığımız birileri vardır ve onların hep yaşama karşı cesur durmasını beklersiniz; size çok yakın hissettim kendimi sanırım ve aynen de böyle duyumsadım bugün yeniden yazabilmiş olmanız sayesinde... Isırganı (yemeklik) bol, ancak dikensiz olsun bundan sonraki yasamınız...

    By Anonymous Adsız, at 28 Aralık 2007 15:56  

  • Özür, özür, rumuzum çıkmış, ben aynı kişi oluyorum.:)

    By Anonymous Adsız, at 28 Aralık 2007 16:20  

  • Ahhh Oyacan ahh,
    Başın sağolsun canım...
    Mineflora

    By Anonymous Adsız, at 28 Aralık 2007 19:38  

  • başınız sağolsun annoyam

    By Anonymous Adsız, at 28 Aralık 2007 22:23  

  • Oyacım başınız sağolsun.Yorumlardan okudum üzücü haberi.Allah kalanlara uzun ömürler versin.

    By Blogger Nenoni, at 29 Aralık 2007 11:03  

  • Sabır sabır sabır... Gidenlere de ne demeli... Kurallar böyle işte. hep beraber değil ayrı ayrı gidiyoruz. Bundan ötürü acı çekmekteyiz belki de. Oysa hepimiz gideceğiz oraya. he rneresi ise orası.
    Başın sağolsun Annoya!

    By Blogger Şirin, at 29 Aralık 2007 12:18  

  • Oya'cığım ,başın sağolsun.
    ynei yıld sağlık ,mutluluk ,lezzet eksik olmasın hayatında.
    Çok öpüyorum seni.

    By Blogger İpek Kuscu, at 29 Aralık 2007 21:03  

  • Sevgili Annoya,
    Tek dilenecek şey var o da sabır......
    Umarım oralarda mutludurlar hepsi.
    Sevgiler......

    By Blogger DİDEM ÖZCAN, at 29 Aralık 2007 21:50  

  • Annoyacığım,

    Başın sağ olsun. Kendi gibi güzel bir yerde olmasını dilerim.

    Sevgiler,

    By Blogger celerone, at 31 Aralık 2007 13:20  

Yorum Gönder

<< Home