Kedili Mutfaklar

Pazar, Aralık 30, 2007

Kırmızı başlıklarla kabak tadında 2008

Tığlardan altı numara, kalın kalın ipler kırmızı illa ki mevsim itibariyle.

Önce ben girdim kareye, Annoya'm şapkaları güneşe göre sıralarken masa üstüne. Hemen çekti beni tabii.

Ben bu karede diyorum ki, "Dileklerimize sahip çıkalım, ki gerçek olsun. Yeni Yıl hepimize kutlu olsun."

Şapka mı başlık mı neyse, yapıp duruyor Annoya'm. Elimizi öpene verirmişiz yılbaşı hediyesi diye, diyor.

Modelleri değişik değişik. Ben biliyorum, sen biliyorsun ama bilmeyenler için tekrarlamak gerek, Annoya'm aynı şeyden iki tane yapamamak gibi bir hastalık sahibi. Bakınız mesela yemek yapmasına, bana bir pirzolayı bile aynı lezzette ızgara edip yediremedi bu güne kadar!


Daha bir sürü örgü malzememiz var. Daha daha başlıklar yapacak galiba da, bir sorun var. Evde tek insan kafası var, o da kendininki. Bütün şapkaları kendi kafasına göre ölçüp biçiyor. Kendisi de biraz koca kafalı.

Şimdi söz hakkı istedi eyvah. Sanırım önce beni kınayıp sonra size iyi seneler dilemek isteyecekti.

Olmadı. Burnumuza bir koku geldi, bizimki, "Tüh yawww," diye fırladı yerinden.

Kabak reçelini unutmuş ocak üstünde. Rengi biraz koyu olmuşsa da, tadı bir olmuş, bir olmuş ki... "Kabak tadında yıllar hepinize," diye bağırıyor mutfaktan.

Ben de şöylece bir tarif edeyim. Bir kilo kabakmış, bir kilo şekermişle yatmışlarmış bir gece. Sabahında en ama en kısık ateşte pişedurmuşlarmış saatlerce. Pişedururlarken azıcık portakalın suyu sıkılmış ve kabuğu rendelenmişmiş incecikten içine. Ocakta unutulmuşken, dibini tutar gibi yapmışmış. Vay anam vaymış.

Elçiye zeval olmaz.


11 Comments:

  • Oyacan,
    Harika yaaw...Haaah işte böyleeeeeeeeeeee..
    Mutlu yıllar güzel kardeşim beniim...
    Mineflora

    By Anonymous Adsız, at 30 Aralık 2007 12:15  

  • sağlıklı,mutlu yıllar diliyorum.yanağınızdan öpene..başlık yokmu))eylül

    By Anonymous Adsız, at 30 Aralık 2007 14:38  

  • Benim kafanın büyüklügü de fena degildir hani..( ben söyleyeyim de:)
    Yeni yılda artık hep mutluluk haberleri olsun diliyorum ki sayfalarınızda...
    Sevgilerimle...

    By Anonymous Adsız, at 30 Aralık 2007 16:56  

  • Yeni yılını kutlar, ellerinden öperim. Şapkamı da isterim :)

    By Blogger kuzine, at 30 Aralık 2007 17:42  

  • Cancancığım:)

    Dileklerimize sahip çıkalım ki gerçek olsun, ha!:) Ne güzel bir söz bu böyle…
    Çocuktan al haberi, kediden al aklı diyeyim, başka bir şey eklenmez bu lafın üzerine…

    Şu kırmızı da ne güzel bir renktir: esmere de yakışır, sarışına da… Ama en çok senin gibi pos bıyıklı, güzel tüylü bir kedinin yanına yakışıyor galiba…

    Bademle, cevizle, fındıkla dolu tabağın güzelliği de gözümden kaçmadı hem…

    Dibi azıcık tutmuş kabak reçeli karamelize olmuştur, afiyet olsun size:)

    Güzellikler getirsin sizlere yeni yıl…
    Annoya'na iyi bak e mi…

    By Blogger laedrim, at 30 Aralık 2007 20:17  

  • Yaşam koçum Annoyam!
    Her ne koşulda olursa olsun hayat güzeldir! Bana bugünde ders verdin sevgili hocam:)) Kırmızı şapkalardan birini hemen geçiriverdim başıma sanal da olsa... Teşekkürler yeni yıl armağanım için... 2008'in sana ve sevdiklerine sağlık ve mutluluk getirmesini diliyorum tüm kalbimle... Daha çok özel dilkelerimde var tabii ki kendim için:) Bugün de öğrendim ki senden dilemek yetmiyor... takipçisi olmak gerekiyor.. İyi ki varsın Annoyacağım!

    By Blogger Şirin, at 31 Aralık 2007 09:38  

  • mutlu yıllar

    By Blogger Nenoni, at 31 Aralık 2007 12:12  

  • Çok mutlu güzel bir yıl diliyorum canım..


    Sevgiler

    By Blogger Damak Tadı, at 31 Aralık 2007 12:51  

  • Oyacığım,
    Ne kadar güzel kırmızı şapkacıklar onlar öyle, ellerine sağlık.
    Güzel bir sene olsun bu 2008, sana ve sevdiklerine sağlık, mutluluk, huzur getirsin!

    By Blogger Margot, at 31 Aralık 2007 14:11  

  • Can kardesim 2008 huzur sihhat dolu bir yil olnasi dilegiyle.Yazini okuyunca hanima gösterdin bak bakalim bir akrabalik filan varmi diye.
    Sevgilerle.

    By Blogger ERDIL, at 1 Ocak 2008 16:51  

  • Bayıldım doğrusu şapkalarına.Pişirdiğin kabak tatlısı gibi lezzetli bir yıl dilerim sana sevgili Annoya.iyi ki varsınız bu dünyada,enerjiniz bize kadar geliyor.sevgiler

    By Blogger carpediem, at 2 Ocak 2008 11:42  

Yorum Gönder

<< Home