Kedili Mutfaklar

Perşembe, Mayıs 15, 2008

Kuzu etli rezene*, noodle üstü

Tencerenin dibi..., ki görmüyoruz... Çünkü çiğ et görüntüsü vermiyoruz. Elimizden gelse yemeyiz ama gelmiyor madem, madem ki yiyoruz...

Ne diyordum?

Tencerenin dibi çöplük kesilmiş kuzu eti. Kocaman bir beyaz soğan, iri kıyım. Top top renkli biberler... Kocaman bir baş rezene ve sapları ve de saplarda kalmış saçları, onlar da iri kıyım. Biberiye dalı... Değişik cins kekik dalları... Kırmızı süs biberi... Deniz tuzu...

En kısık ateşte, folyo ile sıkıca kapatılmış, iki saat pişecek. İlk saatten sonra, ki suyunu salıp çekmiş olacaktır, azar azar su ekleyip tekrar çektirilecek. Ağızda eriyecek gibi olacak.

İstediğiniz gibi, pilav patates börek filan yanında yersiniz.


Veya altında noodle, bu kuzu etli rezene de üstünde.


Parmesan ihmal edilmesin.

Herkes soruyor, diyet nasıl gidiyormuş diye. İyiye doğru gidiyor.

Kilo aldım şükürler olsun.




* rezene/arapsaçı/fençel fotoğrafını 5 Ocak 2006 tarihli yazımda görebilirsiniz.

9 Comments:

  • offf...mmm
    :)

    Yaşasın kilolar! Yiyelim! İyi ki keşfettim ben bu blogu.

    By Blogger Yapıncak Gürerk, at 15 Mayıs 2008 19:13  

  • Yapıncak, hem adına bayıldım hem de Ada'na. Yoksa dededen kalma bir adada bağları filan mı vardır diye hayaller de kurmadım değil hani ;~} Sevgiler ikinize de. Çok yemmeeee amma!

    By Blogger Oya Kayacan, at 16 Mayıs 2008 14:39  

  • :))))) sen beni güldürdün , Allahta seni güldürsün Oyacanım...
    diyetler bazen böyledir, kapidan kovalarken bacadan giriverir kilolar..
    kendimden bilirim..
    aslinda etler, otlar , kökler masum da, makarnalar, pilavlar ekmekler oyunbozanlık yapıyor..
    ben simdi birde yoğurmadan ekmek yapmaya başladim .. offf:(

    By Anonymous Adsız, at 16 Mayıs 2008 15:04  

  • var var, doğru :)) Büyükada'dan çıkma küçükada bizimki

    Bizden de sevgiler,

    By Blogger Yapıncak Gürerk, at 16 Mayıs 2008 16:26  

  • bilgiler için tşkler.

    mirc

    mırç

    By Anonymous Adsız, at 17 Mayıs 2008 11:15  

  • İşte o oyunbozanlar yok mu? Onlarsız da oluyor mu ki? Gül bakalım Nüket Hanım gül, maalesef hallerim böyledir! Yoğurmadan ekmek yapmak bloggerlar arasında Yogurtland (sevgili Fethiye)ile başladıydı galiba. Uzunca zaman da gündemde kaldıydı. Ellerine sağlık.
    ----------
    O da yeter Yapıncak, adanın irisinin ufağının hesabını yapacak halimiz yok ya *¨* Hafta sonu uğrarız!
    ----------
    Bir şey değil mirc mırç... Ne demekse?

    By Blogger Oya Kayacan, at 17 Mayıs 2008 13:58  

  • E-ee hakkını vermek lazım yediğimiz lezzetlerin odaa ne oluyor kilo:)

    By Blogger NiNo, at 20 Mayıs 2008 09:57  

  • ben de soracaktım size Annoyam,rezene başkaca nasıl kullanılır diye...
    demek kuzu eti ile de olurmuş.2 demet rezenem var dolapta ,iş kuzu eti almaya kaldı onu da alıp yarına pişirilecek...
    Annoyam yapar da güzel olmaz mı,olur elbet...

    By Blogger carpediem, at 20 Mayıs 2008 15:37  

  • Nihan'cığım, Olacak O Kadar programı yapıyorum sanki. Pişir pişir, ye ye ye, eeee, kilolar mı, olacak o kadar.
    ----------
    Sevgili Dilara, rezene demetleri başlarına geleni beğendi mi?

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Mayıs 2008 17:02  

Yorum Gönder

<< Home