Kedili Mutfaklar

Pazartesi, Kasım 10, 2008

Ben koydum annem kaldırdı reçeli

Hemen yanıbaşımdaki evin bahçesinde, gelişmelerini takip ettiğimiz ayvalar sonunda olgunlaştı. Komşum Huriye bu takibi gerçekleştiren herkese gönderdi ağacın hasadından. Bu zaten her yıl böyle olur. Ben de her yıl bu eciş bücüş ayvalardan harikalar yaratırım.*

Mutfağımda Annem Selma devrimi gerçekleştirilen bu günlerde, Annoya sus pus olmuş önüne her koyulanı ikiletmeden yalana yalana yerken...; eeee yani yalanım yok, kendi ne idüğü belirsizliğimi de özlemiyor değilim.

Belli bir süresi var mutfağa gizlice sokulup istediklerimi gerçekleştirmek adına bazı hazırlıklar yapmamın. Bu süreler Annem Selma'nın aptes ve namaz vakitlerine denk geliyor. Sonra kovulduğumun resmi çiziliyor ve annem benim bıraktığım yerden kendince rötuşluyor mutfağı!

İşte bu devremize rastgelen bir reçel yapma yöntemi, ağzı değme lezzetlere yan çizen bazılarınca ONNNNN NUMMARAAA ilan edildi. Ekim'in onbeşinde yazdığım bahçe elmalarımın reçeli ile aynı iş. O elmalar biterken, Şemsi'nin Amasya'dan gelen elmalarında da aynı tarif uygulandı. Amman Tanrım.
Bu sefer de ayvaya. "Fruit glacé," diyor Annem Selma, "boynuz kulağı geçti," diyor. Ablam Hülya bir tadına bakıyor ve gece vakti ayva alıp gidiyor evine, ki vakit kaybetmesin, kaynatsın çabucacık.
Soyuyorum ayvaları, dörtlü dilimler yapıp. Üçe dörde bölünüyor sonra dilimler. O ara kararıyor filan diye umursamayın, farketmiyor. Kaynatacağımız tencereye koyup üstüne şekeri döküyorum. Şeker ayvaları örter kadar oluyor, aralıklarından da ayvalar görünüyor ama, ölçü budur. Yirmidört saat şekerde yatan ayvanın koyverdiği suyu iyice yükseliyor, belki bir parmak su ilavesi ya istiyor ya istemiyor.
Üç beş karanfil tanesiyle kaynatın. Ben, Annem Selma namaza dururken kaynamayı başlatıyorum. O çıkınca limonunu da kestirip işi bitiriyor.
Bu reçel bizim evde ben koydum annem kaldırdı reçeli olarak anılıyor.

Ben yokken de ağzınızın tadı olsun dedim!
Yapmazsanız darılırım bak.



İçinden ayva geçen yazılarım bu adreste. Ayvalar, hep aynı ağacın ayvaları...



(Annoya'm yarın hastaneye yatıyor. Tetkikleri yapılacak önce, Çarşamba günü de kırt kırt kesilecekmiş. Ben miyauuu miawww duasına durdum. Haydi hep beraber maaawuuu miyauuuuuu, mawwww; maaaamiiin.)

58 Comments:

  • Kır kurtunuzun çabuk ve sağlıkla, iyileşme döneminizin de az ağrıyla, hatta bol neşeli geçmesini diliyorum. Haberlerinizi bekleyeceğim buradan.

    Sevgiler.

    By Blogger Kedila ve Meşe, at 10 Kasım 2008 10:51  

  • Canim benim. Hayirli neticelerle kolaylikla gecsin ameliyatin ve bir an once iyiles. Gonlunu ferah tut. Dualarimiz seninle.
    Sevgilerimle Kuguu.

    By Blogger KUGUU, at 10 Kasım 2008 11:19  

  • Allah tez zamanda sağlığına, sıhhatine kavuşturur inşallah. Yanındayız dualarımızla.

    By Blogger Pirate/Korsan, at 10 Kasım 2008 11:45  

  • Çarçabuk, gidip de gel Annoyam, bekliyoruz burada...
    Yüreklerimiz yanında, ellerimiz sımsıkı avucunda...
    Miyavvvvv.....

    By Blogger dgül, at 10 Kasım 2008 13:27  

  • Güzelliklerle git, iyiliklerle dön inşallah Oyacan'ım.
    Dualarımız , sevgimiz, bütün pozitif düşüncelerimiz seninle

    By Anonymous Adsız, at 10 Kasım 2008 14:18  

  • Maaaamiiiiiiiiin Cancan maaaaaaaminnnn.

    Buradaki bütün kardeşlerinle birlikte maamin diyor Annoya' mızı şap diye öpüyoruz.

    By Blogger Çiğdem, at 10 Kasım 2008 14:50  

  • Benden de miyavvvv, Annoya çabuk iyileşsin. Öpüyoruz
    Minnoş

    By Blogger Boncukçu, at 10 Kasım 2008 15:42  

  • Git de gel tez zamanda Annoya... O he rne ise sana takışıp da asalak olan hastanede kalsın hatta yok olsun orda...
    Sağlıkla dön...
    Tanrı dualarımızı kabul etsin..

    By Blogger Şirin, at 10 Kasım 2008 16:03  

  • Oya'cığım,
    Gülerek git, ve gülerek dön güzel evine. Herşey kolayca hallolsun. Amin.
    Hepimiz,bütün sevenlerin, senin için duacıyız. Gönlünü ferah tut.
    Güzel günlerde görüşeceğiz yine.

    By Blogger ulku, at 10 Kasım 2008 19:03  

  • Kastamonu'dan bir kasa elma gelmişti ne yapılacağı belli oldu. Yine yetiştin imdada Annoya :)

    Her şey bitsin geçsin, ağzımızın tadı bozulmasın.

    Çokca selam, dua, sevgi hepsi senin için.

    By Blogger ruhdagı, at 10 Kasım 2008 20:58  

  • Ben o ayva reçelinden yemiş kadar oldum(en bayıldığım reçeldir),ağızım tatlandı.Bu tadı sen gelinceye kadar saklamaya karar verdim..

    Dualarımla yanındayım.
    Sevgiler

    FORİDİ..Ne diye sorma..Kelime doğrulama buydu..Herhalde iyi bir şeydir:))

    By Blogger Ece, at 10 Kasım 2008 21:35  

  • Geçmiş olsun,iyi haberlerini bekliyoruz en kısa zamanda.

    By Blogger Nenoni, at 11 Kasım 2008 15:58  

  • Sevgili arkadasim; Cuma gunku yazinin yorum kismina gecmis olsun dileklerimi yazmistim, gordugum kadariyle cikmamis su veya bu sebepten.

    Oyacigim, uzun zamandir yazisiyor veya haberlesiyoruz diyemiyecegim, bildigin gibi, maalesef, zaman zamanki forward'lerin disinda. Bundan dolayidir ki, son rahatsizligindan haberdar olamadim.

    Inaniyorum ki, sozunu ettigin bugunku operasyon, cok basarili gececektir ve de iyilesmen beklenilenden cok daha cabuk gerceklesecektir. Moralin, positif bakis acin, her zaman oldugu gibi, takdire sayan.

    Sevgili arkadasim, iyilik haberlerini en kisa zamanda duymak dilegiyle ve de cok cok gecmis olsun diyerek hasretle ve sevgiyle opuyorum.
    Naz.

    By Anonymous Adsız, at 12 Kasım 2008 00:39  

  • Minnoş bütün gece uyutmadı bizi, dua etti sanırım.:))
    Tekrar iyi dileklerimizi yolluyoruz Sevgili Annoya, iyi haberlerini bekliyoruz.

    By Blogger Boncukçu, at 12 Kasım 2008 12:15  

  • Sevgili Annoya sevenler :)

    Annoyamız, Oyacanımız çok şükür kazasız belasız ameliyatı atlattı. Bu gece yoğun bakımda yarın odasında inşallah.

    Beni merak ederler diye dün geceden hepimize sevgilerini yolladı.

    Yeni haberler alırsam paylaşırım.

    Sevgiler

    By Blogger Çiğdem, at 12 Kasım 2008 16:04  

  • Ohhh be, merakla bekliyordum bir haber, çok sevindim sevgili Çiğdem, hem Annoyamız, hem haber getirip götüren, sağolsun , iyi olsun...
    Sevgilerim yanınızda...

    By Blogger dgül, at 12 Kasım 2008 16:51  

  • Sevgili Çiğdem
    Çok ama çok teşekkürler,
    üzerimden yük kalkmış gibi hissettirdin.
    Görürsen , görüşürsen kucak dolusu sevgilerimi iletmeyi unutma olur mu?

    By Anonymous Adsız, at 12 Kasım 2008 17:18  

  • Sevgili Çiğdem,
    Sevgili Oya'cığımızdan bizlere iyi haberler ilettiğin için sağol. Bu çok iyi oldu. Gerçekten hepimiz merak içindeydik.
    Onu gördüğünde iyi dileklerimizi iletirsen seviniriz.

    By Blogger ulku, at 12 Kasım 2008 18:21  

  • SEVGİLİ ÇİĞDEM HANIM,ben de teşekkür ediyorum haber verdiğiniz için. Kendisini gördüğünüzde,"Ece ocağa geçmiş" derseniz(O anlayacaktır),daha çabuk iyileşecek eminim.
    Bi de sevgiyle öperseniz benim için lütfen..

    Sevgiler..

    By Blogger Ece, at 13 Kasım 2008 09:15  

  • Çiğdem hanım;haber verdiğiniz için teşekkür ederiz.
    Oyacım tekrar geçmiş olsun,sevgiler.

    By Blogger Nenoni, at 13 Kasım 2008 10:32  

  • Dun-carsamba- senin icin dua ettim OYAcgm, ameliyatın icin.
    Bugun burada olamanı beklemiyorum elbette ama yine de gelmek istedm, belki bir kuzenin falan senden bize bir haber yazar diye:)
    Cabuk iyiles canim.
    sevgiler.

    By Blogger KUGUU, at 13 Kasım 2008 10:49  

  • Aaaa Cigdem hanım burada yazmış zaten.Cok sevindm. Gozumuz aydın.

    By Blogger KUGUU, at 13 Kasım 2008 11:21  

  • Oya severler

    Gözümüz aydın, Oyacan bugün saat 12:00 itibariyle servise çıkmış, durumu gayet iyi ve şuanda istirahat ediyormuş , bilgilendirmek istedim.

    saygılarımla
    hayati

    By Anonymous Adsız, at 13 Kasım 2008 15:20  

  • Sağolasınız Hayati Kaptan; iyi ki varsınız...
    Annoyamıza bol bol sevgilerimizi de iletirseniz bir daha ki sefere :))

    By Blogger dgül, at 13 Kasım 2008 16:03  

  • Oyacan'ın yaşam tadına ve damak tadina katkılarınıza zaten bu sayfalardan tanık oluyorduk Hayati Kaptan.
    Şimdi de güzel haberinizle bizim ruhumuzu tatlandırdınız.
    Teşekkürler...

    By Anonymous Adsız, at 13 Kasım 2008 16:55  

  • çokkkkkkkkkkkk geçmiş olsun.birdaha hiç bir yeri acımasın))eylül

    By Anonymous Adsız, at 13 Kasım 2008 16:57  

  • Cok cok gecmis olsun Oyacan.Durumu hakkinda haber verenler, sonsuz tesekkurler.Uzaktan sadece pozitif dusuncelerimi gonderebiliyorum.
    Sevgiler
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 13 Kasım 2008 19:12  

  • Geçmişler olsun Annoyacığım...
    Şükür atlattın...
    Ama senin elinden yazılarını ve Cancan'la başbaşa seni görmedikçe içim rahat etmeyecek bi süre daha...
    Umarım rahatın keyfin yerine geliyordur yavaş yavaş...
    Ellerinden öperim...

    By Blogger Şirin, at 13 Kasım 2008 21:32  

  • Geçmiş olsun Sevgili Oya,
    Haber getirenlere de teşekkürler.
    Cancanla keyifli yazılarını bekliyoruz.
    Sevgilerimizle
    Lale ve Minnoş

    By Blogger Boncukçu, at 13 Kasım 2008 23:46  

  • çok geçmiş olsun oya hanım. eski sağlığınıza, neşenize çabucak dönmenizi tüm kalbimle dilerim.

    çok, çok sevgiler.

    By Blogger endiseliperi, at 14 Kasım 2008 12:37  

  • değerli arkadaşlar

    bugün Oyacan'ın yanına uğradım, durumu gayet iyi, halen nekahat döneminde, sizlerin selamını ilettim, oda sizlere selamını iletiyor.

    saygılarımla

    hayati

    By Anonymous Adsız, at 14 Kasım 2008 13:31  

  • Hayati Kaptan sağolasınız... Sabah ben konuştuğumda azcık canı sıkkındı, endişelenmiştim.

    By Blogger Çiğdem, at 14 Kasım 2008 14:36  

  • sağlık haberlerini Hayati Beyden aldık Annoyam...
    biran önce evine de kavuşman dileğiyle,sevgiyle kucaklarım...
    annenize de hürmetler,Şemsi'ye de sevgiler.

    By Blogger carpediem, at 14 Kasım 2008 14:40  

  • Ben de şimdi geldim Oyacan'ın yanından..
    Maşallahı var...
    Dün akşamı biraz ağrılı geçirmiş ama şimdi iyi allaha şükür..
    Doktoru ile de şakalaştı hatta ben oradayken..
    Ablası da yanında..Yakında buradan yazmaya başlar bence...Maşallah diyorum ve herkese iyi geceleeeer..
    minesi

    By Anonymous Adsız, at 14 Kasım 2008 22:16  

  • Sen de sağolasın Minesi, ne güzel dostlarsınız Annoyamıza ve iyi ki varsınız da bizim de böyle memleketin bir ucundaki endişemize teselli oluyorsunuz...
    Dönecek hemencecik o buralara, eminim ben de, iyileşsin azıcık inşallah...
    Bolca selamlar, bolca sevgiler benden...

    By Blogger dgül, at 15 Kasım 2008 13:05  

  • Sevgili can dostlarım, yaşananlar rüya gibi. Ameliyata kadar ve yoğun bakım sürecinde hissettiklerimi yazmam mümkün olabilecek mi acaba? Veya daha sonrasını... Neyse bugün Eniştem İnal bir laptop getirdi, 'yaz bakalım' diye. Ne mümkün. Boynumun üzerindne saman balyası duruyor sanki. Cancan'ım Şemsi'nin sıkı kontrolu ve bakımında. Ben de ailem ve yakınlarımca sıkı çembere alınmış durumdayım. Sizleri çok seviyorum. Yazabilene kadar yazmak bu kadar oluyor!!!

    By Blogger Oya Kayacan, at 15 Kasım 2008 17:01  

  • Seni seviyorum ben de Canım Annoyam, atlattın bak maşallah... Geçecek tüm acılar, eziyetler, yalnızca hatırlayacak ve bize de her bir saniyeyi anlatacaksın, biliyorum... Cancan yuvanızda, bense burada bekliyoruz böyle eli kolu bağlı, ama senden bir ses duymak öyle güzel ki...
    Sen gerçekten güçlüsün ve bir tanesin Annoyam, azıcık daha sabır, geçecek, az kaldı inşallah...

    By Blogger dgül, at 15 Kasım 2008 20:02  

  • Oyacım iyi haberlerini alıyoruz.Tekrar çook çok geçmiş olsun.

    By Blogger Nenoni, at 15 Kasım 2008 20:47  

  • Sevgili Oya'cığım,
    Birkaç satır yazdın bizler için. Sağol, sesini duymuş gibi oldum.
    Tekrar ediyorum, hepimiz seni özledik. En kısa zamanda iyileşmeni diliyoruz.
    Sevgiyle öperim.

    By Blogger ulku, at 15 Kasım 2008 21:34  

  • Oyacigim, bu zor gunlerinde yaninda olamadigim icin gercekten uzgunum. Fakat, iyilesme yolunda boylesine hizli adimlarla ilerliyor olmani duymak ise beni cok sevindirdi.
    Bu zorlu gunleri arkanda biraktiginda, sozunu ettigin; yasadiklarini, hissettiklerini, arkamda biraktigim gunler, diye kaleme alman inaniyorum ki en kisa zamanda olacaktir. Cunku inaniyorum ki, eski sihhatine kavusman cok yakinda gerceklesecektir.
    Simdilik hoscakal diyorum sevgilerim ve ozlemlerimle ve hep saglikli ol...forever.
    Naz.

    By Anonymous Adsız, at 15 Kasım 2008 21:38  

  • Sevgili OYAcgm,
    cok sukur hepsi gecti. azıcık da olsa senin klavyenden halini de ogrendik diye bir kat daha mutlu oldum.
    evde rahat ve guzel bir nekahat donemi diliyorum sana, eminim duramaz bizi sensiz bırakmazsin evden de:) svglr

    By Blogger KUGUU, at 17 Kasım 2008 09:40  

  • İnsan evinde daha çabuk iyileşir.Bu yüzden,inanıyorum;çabucak gelecek yaşadıklarınla ilgili yazı:))

    Pek çok sevgi de benden..

    By Blogger Ece, at 17 Kasım 2008 10:21  

  • nasıl olduğunuzu merak ettim, neyseki iyi haberlerinizi aldım. Çabucak iyileşip hiç görmemişe dönün inşalah. Sevgi ve şifa dileklerimle

    By Blogger laleninbahcesi, at 17 Kasım 2008 10:58  

  • Yazamasanda iyi oldugunu bilmek yetiyor Oyacan'ım.
    Hastalığı o masada, o makasın , o neşterin ucunda bırakıp evine geri dönmek bu işin en keyifli yanı olacak.
    Güzelliklerle dön o güzel kedili mutfağa.
    Sevgiler

    By Anonymous Adsız, at 17 Kasım 2008 11:40  

  • Sevgili kardesim senin güzel yazilarini daha cok okuyacagiz.
    Sen iyilesmene bak bizler seni bekleriz.
    Her sey gönlünce olsun.

    By Blogger ERDIL, at 17 Kasım 2008 14:45  

  • Gözümüz yollarda, kulağımız kirişte. İyi haberler gelecek biliyorum zaten.

    Sevgiler,

    By Blogger celerone, at 17 Kasım 2008 20:49  

  • Sevgili dostlar,

    Oyacanımız ile bu sabah konuştum, şükürler olsun sesi iyi geliyordu. Yüreğim ferahladı. Haftasonuna inşallah evinde.

    Sevgiler

    By Blogger Çiğdem, at 18 Kasım 2008 11:51  

  • Sevgili Çiğdem,
    İyi haberlerin için teşekkürler.
    Oya'cığımızın bu ameliyatı kolayca atlatması hepimizin dileği. İnşallah öyle olsun.
    Sana kucak dolusu sevgiler.

    By Blogger ulku, at 18 Kasım 2008 13:10  

  • inanıyorum ki ve diliyorum ki bu berbat günleri bile inanılmaz kıvrak, zeki, derin, komik, sevecen ve okumaktan hep mutluluk, neşe bulduğum yazılarınızda okuyacağız.

    oya hanım çok çabuk iyileşmenizi tüm kalbimle diliyorum.

    kocaman sevgilerimle.

    By Blogger endiseliperi, at 18 Kasım 2008 17:16  

  • Affetmiyorum kendimi, kendi derdimden bilemedim, elini de tutamadım işte, senin benim elimi tuttuğun gibi zor zamanımda.

    Şimdi haberim oldu. Ama çok...çok sevindim her şeyin geçip bittiğine, burdan sesini duyduğuma, sen şimdi ne tadını çıkarırsın bu dönemin, bekliyorum yazılarını, ama kendini yormadan.

    Geçmiş gitmiş olsun her şey Oyacan'ım.

    By Blogger Yapıncak Gürerk, at 18 Kasım 2008 22:52  

  • Canım Oya ,
    Çok özledim ,çok dua ettim .
    Seni çok çok seviyorum,çok çok kocaman kocaman sevgilerimi yolluyorum.

    By Blogger İpek Kuscu, at 18 Kasım 2008 23:26  

  • Cok gecmisler olsun.Hastaliklar yerini saglik ve afiyet dolusu gunlere biraksin,guzelliklerinizi yine bizlerle paylasmaya keyfiniz olsun insallah.

    By Anonymous Adsız, at 19 Kasım 2008 04:03  

  • Oya, geçti, gitti işte. En kısa zamanda evinde, sevdiklerinle birlikte olman dileğiyle.

    By Blogger munevver, at 19 Kasım 2008 12:03  

  • Sevgili Oya,

    İyi olduğunu duymak çok güzel... Tekrar geçmiş olsun. Hastalıklar bir daha uğramasın sana inşallah.Yaşama böyle güzel bakabilen, bakıp da görebilen nadir insanlardansın. Özledim tatlı sohbetini, bir an önce dön aramıza!

    By Blogger kekik, at 19 Kasım 2008 13:30  

  • Annoyam,

    Geç hem de çok geç haberim oldu, ben gelene kadar sen yazmışsın bile.. Umarım her geçen gün çok daha iyi olacaksın.. Cancan evde, biz buralarda bekliyoruz seni..

    Sımsıcak sevgiler.....

    By Blogger DİDEM ÖZCAN, at 20 Kasım 2008 00:15  

  • oya'cım, geçmişler olsun. allah yardımcın olsun hemencecik iyileş toparlan gel inşallah

    By Blogger Cakil's Mom!, at 20 Kasım 2008 09:54  

  • hadi Oyacan, daha bekleyecekmiyiz hastane anılarını okumayı, bir iki satır çiziktirsen diyorum, iş arasında günde bir iki uğruyorum, belki bir şeyler bulurum diye, halende bugün için umudum var.Biraz gayret olacak bu iş.

    saygılarımla

    hayati

    By Anonymous Adsız, at 20 Kasım 2008 13:10  

  • tekrar çok çok geçmiş olsun...
    bundan sonrasında sağlıklı,mutlu ve cancanla beraber çok güzel bir yaşam dilerim...
    sevgiyle...

    By Anonymous Adsız, at 25 Kasım 2008 16:28  

Yorum Gönder

<< Home